Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Ampla prezentare în domeniul constructiei rutiere

Zilele tehnologiei WIRTGEN GROUP

14.02.2012
Zilele tehnologiei WIRTGEN GROUP
La invitatia venita din partea concernului Wirtgen la Zilele Tehnologiei au raspuns 3.500 de dealeri si clienti din toata lumea. În acest an, gazda a fost - la noul sau sediu central din Ludwigshafen - compania Joseph Vögele AG. La capatul amplei prezentari în domeniul constructiei rutiere, fratii Stefan si Jürgen Wirtgen, precum si Bernhard Düser i-au informat pe reprezentantii presei de specialitate despre evolutiile actuale de la fiecare din companiile subsidiare.
Exprimata numeric, cifra de afaceri cumulata a concernului a fost, în 2010, de 1,565 miliarde de euro, în 2011 urcând la 1,8 mrd. de euro. Numarul de angajati a atins între timp cifra de  5.000, comparativ cu 3.250 în anul 2000. Important pentru fratii Wirtgen a fost ca, în perioada de criza 2008/2009, sa pastreze constant numarul angajatilor. Este si ramâne o întreprindere de familie care se îngrijeste de specialistii sai.

"Noi suntem construiti diferit"
O sursa a succeselor este actiunea conjugata pe pietele mondiale, a firmelor din concern si utilizarea sinergiilor. Istoria concernului a început în anul 1998, un an dupa ce Stefan si Jürgen Wirtgen au preluat conducerea companiei. Cu dezvoltarea continua a produselor si cu extinderea paletei de modele, grupul a avansat în scurt timp la pozitia de lider si furnizor global de tehnologie în piata pentru masinile de constructii rutiere.
Pe de alta parte, succesul se justifica prin faptul ca - în ultimii cinci ani - au fost construite uzine complet noi pentru aproape toate gamele de produse. Numai în Windhagen, la firma Wirtgen au fost create "doar" capacitati suplimentare de productie. În ultimii trei ani, compania de familie a investit 405 milioane de euro, asadar, anual între 130 si 140 mil. de euro. Aceasta este o clara recunoastere a atasamentului pentru Germania ca localizare a productiei, caci fratii Wirtgen sunt convinsi de faptul ca în tara natala se poate produce eficient economic. Premisa pentru aceasta sunt angajatii calificati si liniile de fabricatie înalt tehnologizate. 
Pe lânga cele patru uzine din Germania, grupul produce în asa-numitele "piete emergente". Astfel, în Asia, dupa primul centru de productie din China - acum doua luni a fost dat în functiune un al doilea, în India, care s-a adaugat centrului din Brazilia.
Toate acestea sunt completate de un spirit antreprenorial special. Stefan Wirtgen a formulat astfel acest lucru: "noi suntem alcatuiti altfel. Noi vindem nu numai otel si fier, ci si necesarul know-how si, cu acesta, solutii complete pentru nevoile clientilor nostri." Acest principiu are traditie, ajunsa între timp la 50 de ani pentru firma Wirtgen GmbH.  
 
Priviri într-o noua uzina
Pe noul teren al firmei Vögele - cu o suprafata totala de 370.000 mp, situat în zona Ludwigshafen-Rheingönheim - a luat nastere un centru de fabricatie foarte modern. Astfel, în cursul turului prin halele de productie dispuse în forma literei L, vizitatorii au aflat detalii interesante, de exemplu ca în productia de grinzi pentru repartizoarele-finisoare rutiere sunt consumate anual tevi cu lungimea totala de 16 km, ca piesele de finisare supuse uzurii sunt tratate într-o masina cu comanda numerica, conceputa special pentru producator, si ca procesul de calire a tamperului de batere-îndesare si a riglelor de presare nu se face cu flacara, cum este altminteri uzual, ci prin inductie, ceea ce are drept urmare o desfasurare uniforma a calirii si o uzura mai mica.

Pe drumul prin hale s-a putut urmari exact cât de multe etape separate sunt necesare pentru a produce integral un repartizor-finisor pentru cai rutiere. Doar asamblarea consta din 13 faze. La capat urmeaza o hala acoperita, cu cinci standuri de proba - verificare. Acolo, fiecare masina este meticulos controlata în 200 de puncte. În Ludwigshafen productia poate fi urmarita pe caile cele mai scurte. Toate procesele sunt clar structurate, nu exista drumuri indirecte pentru fabricarea fiecaruia din elementele constructive. Asadar nici un fel de comparatie cu uzina din Mannheim, devenita prea mica în ultimii ani, în care - la fiecare extindere necesara a capacitatii - aparea obligatia de a face compromisuri. Know-how - ul personalului a fost integrat în implementarea optima a procesului de productie. Multe masuri separate au condus la cresterea eficientei proceselor si au sporit astfel calitatea si flexibilitatea productiei.
În noua unitate, lânga uzina au fost realizate si alte amenajari. Cel mai important este centrul de training ICC, în care au fost tinute patru prezentari în timpul Zilelor Tehnologiei. Toate companiile specializate în constructia de masini, care fac parte din concern, au informat publicul despre evolutiile actuale. În "programul normal de training" ICC - s-a putut astfel afla ca sunt prezentate nu numai teme din domeniul constructiilor de masini, ci tot mai mult aspecte ale tehnicii de utilizare, precum nivelarea si sistemul de senzori.
În afara de acestea, vizitatorii au capatat o privire de ansamblu a depozitului pentru piese de schimb. Pe o suprafata de 3.500 mp sunt depozitate, pe rafturi dispuse pe înaltime de 10 m, 17.000 de piese de schimb diferite, în valoare de 10 mil. de euro. Anual sunt derulate 35.000 pâna la 40.000 de contracte pentru piese de schimb. 93 % dintre ele pornesc pe drumul catre client chiar în ziua formularii comenzii. 

Noutati tehnice
Zilele Tehnologiei sunt în primul rând o vitrina pentru spectrul performantelor concernului. Astfel, demonstratiile cu masini au ocupat un mare interval de timp, la ele fiind prezentate nu numai noutati, ci - înainte de toate - a fost demonstrata cooperarea marcilor si produselor în cadrul diferitelor faze tehnologice de constructie a drumurilor. Au fost prezente instalatiile de concasare mobile de la firma Kleemann, care împreuna cu stabilizatoarele de sol de la firma Wirtgen, cu repartizoarele-finisoare de la firma Vögele, precum si cu diversi cilindri compactori Hamm au realizat o fundatie. În cea de-a doua demonstratie a fost asternut si compactat asfalt, iar cu aceasta ocazie au fost prezentate subiecte precum controlul tri-dimensional, precum si alimentarea si stropirea de amorsare cu repartizorul-finisor. În final a avut loc o demonstratie de reabilitare. Cu acest prilej si-a dovedit capacitatea de lucru utilajul de frezare prezentat pentru prima oara la aceste zile ale tehnologiei.

Dupa prezentarile câtorva utilaje de frezare de mari dimensiuni la ultima editie Bauma, producatorul si-a completat programul de fabricatie. Cu noul model W220 este aproape încheiata dezvoltarea generatiei de utilaje de frezare de mari dimensiuni Wirtgen. Cu puternica lui motorizare, de 571 kW / 777 CP, modelul W220 se situeaza în domeniul utilajelor de frezare de mare productivitate. În regim de functionare permanenta si la conditii de exploatare optime, cantitatea de pâna la 900 t de asfalt decopertat într-o ora de lucru pledeaza în favoarea lui. Modelul W 220 a fost în mod consecvent adaptat la dimensiuni de gabarit si greutate mai compatibile pentru transport. În versiunea de baza, utilajul de frezare de mari dimensiuni este înzestrat cu un agregat de frezare lat de 2,20 m, optional stând la dispozitie un agregat alternativ, cu dimensiunea de 2,50 m. Adâncimea de frezare maxima a fiecaruia din cele doua agregate de frezare este de pâna la 35 cm. La bord se gaseste si sistemul de comanda Wi-Drive al masinii, care usureaza munca operatorului si garanteaza o frezare cu economisire de carburant si în conformitate cu cerintele de protectie a mediului. Alternativ la cunoscutul post pentru operatorul utilajului poate fi aleasa versiunea Operator Comfort System, care a fost pusa la punct pentru utilajele de frezare de mari dimensiuni. Element esential al acestui sistem este cabina deplasabila si rotativa hidraulic, ea aducându-l rapid si eficient pe conducatorul utilajului în pozitia de vizibilitate optima. La acestea se adauga transmisia prin camera de luat vederi, comanda precisa cu joystick si foarte eficientul sistem automat de climatizare.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI