Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Motoarele Scania

Motoarele Scania

15.03.2012
Cornelia Rotaru ;Madalina Dragomir
Motoarele Scania
Legislatia stricta privind emisiile adoptata în 2011 de tarile din Europa si America de Nord a reprezentat o provocare majora pentru toti producatorii de motoare. Normele europene Stage IV si cele din America de Nord, Tier 4 pentru aplicatiile non-rutiere care vor intra în vigoare din 2014, impun niveluri de noxe reduse pâna la 0,4 grame pe kWh.
Îndelunga experienta Scania în domeniul tehnologiilor EGR (recircularea gazelor arse) si SCR (reductia catalitica selectiva) pentru camioane si autobuze a demonstrat ca acestea pot fi aplicate si motoarelor industriale Scania.
Tehnologia curata si rafinata de combustie adoptata de motoarele Scania a demonstrat faptul ca normele stricte impuse de standardele Stage IV si Tier 4  care vor intra in vigoare din 2014 pot fi îndeplinite fara a mai fi nevoie de un filtru de particule.
Cu alte cuvine, toate tipurile de  motoare vor avea acelasi nivel de impact asupra mediului, oferind posibilitatea folosirii acelorasi instalatii, indiferent de nivelul de emisii, reducând în mod semnificativ eforturile care erau impuse producatorilor de echipamente originale activi pe piata mondiala.

Abordarea modulara si un service accesibil
Filozofia Scania consta în asigurarea unui control total asupra tuturor etapelor strategice de dezvoltare si control al performantelor. Toate componentele sunt proiectate în cadrul companiei, inclusiv managementul motorului, sistemul de injectie si sistemele de control al emisiilor.
Aceasta decizie strategica a fost luata pentru a se asigura ca în continuare, sunt îndeplinite toate cerintele si obiectivele de performanta si economie de combustibil, precum si cele privind protectia mediului, fiabilitate si usurinta în operare. De exemplu, tehnologiile avansate Scania pentru managementul motoarelor si tratament ulterior al emisiilor pentru Euro 6, recent introduse pentru camioane au constituit baza pentru dezvoltarea gamei de motoare industriale.
Renumitul sistem modular Scania a fost implementat pentru întreaga gama de motoare, atât pentru cele pentru camioane si autobuze cât si pentru motoarele industriale. Acest lucru faciliteaza operatiunile de service, reparatii si furnizarea de piese de schimb din moment ce toate motoarele au acelasi design al cilindrului, oferind, de exemplu diferite capete de cilindru si captuseli care pot fi înlocuite precum si multe alte componente detasabile.
Daca un utilizator foloseste un model Scania poate considera ca le cunoaste si pe toate celelalte indiferent ca este vorba de un motor în linie de 9 sau 13 litri sau unul de 16 litri V8.

Timpul de operare în prim-plan
Printre cei mai importanti factori în segmentul motoarelor industriale se numara timpii de operare îndelungati, un cuplu de torsiune generos la viteze de rotatie mici, economie de combustibil si un raspuns prompt al motorului. Toate aceste cerinte sunt îndeplinite cu succes de motoarele Scania.
Caracteristicile cheie ale noii game de motoare Scania sunt sistemul de injectie Scania XPI common rail, cursa si calibru îmbunatatite care ofera performante sporite si o capacitate cilindrica mai mare. Turbocharger-ul pentru gura de evacuare si presiunea de combustie sporita contribuie la eficienta. Prin utilizarea sistemului propriu Scania de management al motorului este facilitat un control de înalta precizie al combustiei si o adaptare usoara la diferite aplicatii si cerinte operationale precum si o reglare precisa a sistemelor de tratament ulterior al gazelor arse.

Sistemul de injectie common-rail, Scania XPI
Aceste motoare au  un sistem de injectie common rail Scania XPI (injectie cu presiune extra înalta). Principalele caracteristici ale sistemului de injectie sunt:
* Presiune de pâna la 2.400 bari - cea mai mare de pe piata
* Presiune mare de injectie - emisii reduse de particule
* Cuplu mare la viteze mici de rotatie - usor de condus
Sistemul common rail confera un grad mare de libertate în termeni de timp de injectie si presiune. Timpul de injectie si durata sunt independente de arborele cu came unghiulare, iar presiunile înalte de injectie sunt astfel disponibile în orice moment, indiferent de viteza motorului.
Controlul sistemului de injectie de combustibil se realizeaza integral electronic. 

SCR (reductie catalitica selectiva)
De câtiva ani Scania foloseste tehnologiile EGR si SCR pentru gamele sale de camioane si autobuze. Începând cu 2014, pentru a îndeplini normele privind emisiile Stage IV si Tier 4, motoarele vor avea nevoie si de RGR.
Functia sistemului SCR are la baza injectia unei solutii de uree (AdBlue sau DEF, Fluid de Evacuare Diesel) în teava de esapament. Solutia de uree formeaza amoniac de la caldura gazelor evacuate si intra în convertorul catalitic. Atunci când NOx reactioneaza cu amoniacul în convertorul catalitic, moleculele de NOx din gazele arse sunt transformate în nitrogen si apa. NOx reprezinta un termen generic pentru mono- si di-oxizii de nitrogen (NO si NO2) care sunt produsi în procesul de combustie. Scania furnizeaza toate componentele sistemului SCR, de la rezervorul pentru solutia uree de pâna la catalizator si senzorul de NOx. Sunt folosite materiale speciale deoarece solutia de uree este coroziva cu metale precum otelul fara aliaje si pentru otelurile îmbracate în zinc.

Scania EGR (recircularea gazelor evacuate)
Cu EGR, o parte din gazele evacuate se reîntorc în admisia motorului, diluând aerul absorbit si reducând concentratia de oxigen. Acesta va reduce temperatura de combustie si astfel si nivelul emisiilor.
În timp ce emisiile sunt reduse, sistemul EGR îmbunatateste si eficienta de combustie micsorând consumul de combustibil. Dimensiunile radiatorului vor ramâne neafectate odata cu adoptarea sistemului Scania EGR conform cu nivelurile de emisii care vor fi impuse din 2014, simplificând si mai mult procesul de tranzitie.
Pentru standardele Stage IV si Tier 4 din 2014, utilizarea combinata a tehnologiilor Scania SCR si Scania EGR genereaza o curatare eficienta, astfel ca producatorul suedez a renuntat la filtrul de particule.  Aceste tehnologii au de asemenea un mare potential pentru dezvoltare pe viitor.

Nivel de emisii Stage IV (2014) Stage IIIB (2011) Stage II/Stage IIIA/Tier 4 (2014) /Tier4i (2011)
Tehnologii pentru emisii EGR+SCR SCR
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI