Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Nici un moment de plictiseala

15.03.2012
Ing. Dan Pavel
Nici un moment de plictiseala
Anul a debutat în forta si s-a blocat în zapada. Asteptam noile idei de partid si stat transpuse în opere de o inegalabila valoare teoretica si daca se poate si practica. 
Strazile vor urma exemplul politicului, si iata avem de câteva zile si uniunea cea mult visata de înaintasii nostri, dar în varianta moderna, "la misto": gropile din oras vor fi la fel de mari ca cele de la sate, iar cele de la sate cu cele de pe autostrazi.
Drumurile care în varianta bulgareasca se numesc ulite au si ele o sinergie proprie, creatoare, de care nu ne putem îndoi, fiind spusa la cel mai înalt nivel: de ce sa le reparam daca putem face altele? 
Ministrii se plictisesc si scot presa la aer curat, adica la inspectii de autostrazi si alte cele din asfalt. Chestia este veche, dar în ultimii doi ani aceste vizite fara nici un sens au fost aduse la nivel de arta. Aici merita facute doua observatii:
Unu - si raposatul guvern, anterior celui de acum, a urmarit starea autostrazilor, a taiat panglici ziua la ce se surpa noaptea (a se vedea solutia în legenda mesterului Manole). Rezultatul a fost un mare zero: termenele de executie au ramas amânate la maxim si drumurile au fost în continuare construite la o calitate cel putin îndoielnica. Asta s-a întâmplat în 2010. 

În anul 2011 strategia guvernului s-a concentrat pe terminarea autostrazii Bucuresti - Ploiesti, si speram noi si invers. Deoarece si în acest caz traditia a batut vointa, guvernul Boc  a renuntat dupa o serie de anunturi facute pe toate mijloacele mass-media, cum ca bucatica de drum se va termina vara, apoi toamna, chiar si iarna. Si uite asa am ajuns sa asteptam cu speranta renascuta cei 600, 300, 100 sau macar 10 kilometri de autostrada promisi în acest an, cu conditia sa nu ne furam singuri caciula: sa aiba toate benzile de mers gata si sa fie deschis 24 de ore din 24.
Doi - eu unul tot nu pricep de unde stie un ministru, fie el si prim, ca sunt lucrarile întârziate? O lucrare precum o autostrada sau centura ocolitoare presupune planuri complexe ce trebuie analizate pentru a vedea ce etapa nu a functionat bine, ce parte a lucrarilor nu este în grafic...chiar si pe teren activitatile legate de o astfel de lucrare sunt extrem de diversificate, de la cele legate de eliberarea si pregatirea terenului, de organizarea de santier pâna la executarea lucrarii în sine, ca doar nu vin camioanele si toarna asfalt pe câmp si gata... Cum o avea timp ministrul sa se documenteze atât de atent, sa studieze tot? Trebuie sa vii din acest domeniu de activitate ca si specialist, sa ai experienta si mai ales sa poti cuprinde toate aspectele tehnice si problemele specifice ale unei astfel de lucrari complexe. 

Exista si varianta pe scurt: îti povestesc altii, în masina sau elicopter cum sta treaba "suntem putin întârziati, dar nu îi certati prea tare, sunt oameni de-ai nostri, de încredere, vor face pâna la urma ce trebuie, ma întelegeti..."
Bineînteles, fiind un om de rând, un simplu alegator, nu pot decât sa-mi imaginez discutiile la un asemenea nivel. Banuiesc ca în realitate sunt mult mai complexe si mai greu de înteles, cu multe consideratii politice care trebuie avute în vedere, ca nu-i asa? Nu esti atent si critici pe cine nu trebuie.
O sa avem o primavara agitata, cu trei expozitii nationale de utilaje în nici 30 de zile si o expozitie europeana la Paris. Piata nationala a vânzarilor de utilaje se pare ca va creste în continuare în acest an, dupa un an 2011 destul de bun, care a adus o dublare a vânzarilor fata de 2010, dar care în continuare este la 37% fata de 2008, anul de vârf al industriei constructiilor din România. Interesante sunt si proiectiile agentiilor internationale, acestea ferindu-se sa ofere în cazul tarii noastre date sub forma unor procente din piata de utilaje. Astfel, acestea se limiteaza sa estimeze ca vom asista la o crestere în continuare a importurilor de utilaje, având ca si ghid cresterea PIB-ului. 
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI