Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Eficienta avansata de transport

Programul DAF ATe

15.03.2012
Ema Stancu; Mariana Patru
Programul DAF ATe
Ca parte a programului ATe (Eficienta Avansata de Transport) DAF a lansat doua versiuni speciale ale modelelor sale de succes CF85 si XF105 ale caror specificatii au fost complet optimizate pentru a maximiza eficienta, economia de combustibil si pentru un impact cât mai redus asupra mediului înconjurator.
În încercarea de a reduce consumul de combustibil cât mai mult posibil, au fost luate în primul rând masuri de optimizare a aerodinamicii. Una dintre acestea este reprezentata de adaugarea unui pachet complet de spoilere pentru acoperis si mansoane, combinate cu panouri laterale care reduc rezistenta la înaintare. Pneurile care au o rezistenta redusa la rulare sunt de asemenea incluse în dotarea standard. Acestea vin cu dimensiuni de 315/70R22.5 pentru a reduce înaltimea vehiculului si pentru a descreste si mai mult rezistenta aerului.

Pentru modelele CF85 si XF105 ATe motorul PACCAR MX de 12,9 litri este cuplat la o cutie de viteze automata AS Tronic cu o linie de schimbare a treptelor de viteze complet optimizata pentru reducerea consumului. Soferul are optiunea de a trece dintr-o treapta în alta, atunci când viteza de deplasare nu depaseste 30 km/h si atunci când este  folosita frâna de motor MX. La viteze mai mari sistemul electronic decide momentul ideal de schimbare a vitezelor.
Modelele ATe au un sistem de transmisie directa cu o reducere de 2.69:1 pentru a atinge un nivel optim al eficientei de utilizare a combustibilului. O versiunea cu reducere de 2.53:1 este disponibila ca optiune pentru aplicatii mai usoare. Modelele ATe sunt de asemenea dotate cu un sistem de control al deplasarii adaptiv care ajuta la reducerea consumului de combustibil. 
Mai mult, toate modelele CF85 si XF105 ATe sunt livrate si cu programul de instruire DAF Eco Drive  care reduce semnificativ consumul, dar si emisiile de CO2 cu 5% în medie.
DAF ATe

Programul DAF ATe (Eficienta avansata de transport) reprezinta un pachet complet de solutii inteligente care ajuta la o reducere semnificativa a consumului de combustibil si a nivelului de emisii, contribuind în acelasi timp la cresterea eficientei camionului. De asemenea, motoarele instalate pe modelele ATe se opresc automat dupa cinci minute de mers la ralanti, iar viteza maxima de deplasare la iesirea din fabrica este limitata la 85 în loc de 89 km/h pentru a se obtine o economie de la 2 pâna la 3 % a consumului si a emisiilor de CO2. Pentru a creste gradul de constientizare a soferilor în ceea ce priveste importanta unui consum mic de combustibil, informatii referitoare la consumul curent si cel realizat sunt afisate pe ecranul central al bordului.
Modelele noi CF65 si XF105 ATe sunt livrate cu un motor PACCAR MX de 12,9 litri care genereaza 340kW/460 CP în varianta ultra-clean cu tehnologie EEV. Sunt folosite noile pistoane si inele pentru pistoane care determina reduceri ale frictiunii interne si cresteri ale eficientei motorului. Injectia de combustibil si sistemele de gresare au fost optimizate. DAF este primul producator din industria camioanelor care foloseste încapsularea nu doar pentru alimentatorul turbo, dar si pentru unitatea colectoare de evacuare. Acest lucru genereaza un management mai bun al aerului datorita eficientei mai mari a sistemului turbo. Îmbunatatirile aduse motorului PACCAR MX contribuie la reducerea consumului cu aproximativ 3 procente  si a emisiilor de CO2, în functie de conditii si aplicatia desfasurata.

DAF furnizeaza  camioanele CF85 si XF105 ATe pe sasiuri 4x2 combinate cu cabinele Space Cab.
Unitate colectoare de evacuare încapsulata
DAF este pionier în industria camioanelor pentru utilizarea încapsularii termale, nu numai pentru alimentatorul turbo ci si pentru unitatea colectoare de evacuare. Astfel managementul aerului este mult mai bun, sistemul turbo este mai eficient, iar arderile sunt mai curate.  
Variantele motorului PACCAR MX  de 265 kW/360CP, 300kW/410 CP si 340 kW/460 CP folosesc pistoane noi care au proprietati termale mai bune si necesita mai putina racire. 
Injectie de combustibil
Au fost efectuate îmbunatatiri si la nivelul unghiurilor de injectie si a sistemului de management al motorului, determinând un proces de combustie mai curat, cu mai putine noxe.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI