Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Proiectul SARTRE intra în faza finala

SARTRE în faza finala

15.03.2012
SARTRE  în faza finala
Proiectul SARTRE, Safe Road Trains for the Environment (Trenuri Rutiere Sigure pentru Mediu) si-a încheiat cu succes primele teste si demonstratii cu un pluton de mai multe vehicule. Flota de test a inclus un camion de deschidere (conducator de coloana), urmat de trei masini în întregime autonome, la viteze de pâna la 90 km/h - cu distante de nu mai mult de 6 metri între vehicule. 
Proiectul SARTRE este realizat de sase parteneri europeni si este singurul de acest gen care pune accentul pe dezvoltarea unei tehnologii ce poate fi implementata pe autostrazile conventionale, pe care traficul în pluton opereaza într-un mediu mixt, alaturi de alti utilizatori ai retelei rutiere. 

Recunoscând faptul ca provocarea reprezentata de implementarea tehnologiei trenurilor rutiere pe autostrazile europene nu este numai o chestiune de ordin tehnic, SARTRE include, de asemenea, un studiu major pentru identificarea schimbarilor infrastructurii sociale necesare pentru ca plutoanele de vehicule sa devina o realitate. Astfel, se vor organiza discutii cu factorii de decizie implicati într-o astfel de initiativa. Participantii la o prima astfel de discutie au fost experti tehnici, politicieni, reprezentanti ai legislativului si cercetatori din domeniul sigurantei traficului. În cadrul acestei întâlniri au fost discutate o serie de provocari, cum ar fi prevederile legale, responsabilitatile legate de produs si acceptarea din partea soferilor a vehiculelor automate. 
Au fost identificate noi cerinte cheie precum necesitatea de a agrea o terminologie comuna pentru rularea în pluton, cum ar fi criterii de definire a momentului în care un vehicul devine în întregime automatizat, în opozitie cu partial sau chiar înalt automatizat, precum si necesitatea de a elabora legi multiple si variate, la nivel national, pentru reglementarea acestui domeniu sau armonizarea acestei legislatii. 
Trenurile rutiere promoveaza un transport mai sigur, în conditiile în care plutoanele de vehicule sunt conduse de un sofer profesionist, timpii de reactie dintre camion si celelalte vehicule fiind, de exemplu, mai scurti. Impactul asupra mediului este redus, iar economia de energie se anticipeaza ca va fi de pâna la 20%. Capacitatea retelei rutiere va fi, de asemenea, utilizata mai eficient.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI