Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
20 de ani de traditie si calitate

MARCOM - 20 de ani de traditie si calitate

03.05.2012
Dan Pavel
MARCOM - 20 de ani de traditie si calitate
Dupa mai bine de 20 de ani de economie de piata, putem vorbi din nou de firme cu traditie, în domeniul constructiilor câteva nume impunându-se si chiar educând piata prin calitate si investitii de lunga durata. Astfel, MARCOM RMC'94 reprezinta un nume de referinta printre importatorii de utilaje destinate constructiilor, vechimea sa pe piata, numarul mare de utilaje vândute si seriozitatea specialistilor grupului asigurându-i respectul cunoscatorilor.
Sa oferi masini de calitate, marci renumite, dar si servicii aditionale la acelasi nivel profesional nu este simplu. Sa câstigi încrederea unei piete atât de dure precum cea a constructiilor astfel încât sa vinzi peste 3.000 de utilaje reprezinta o performanta unica în ROMÂNIA. Domnul Constantin Marcu, director general al societatii MARCOM RMC'94 se poate mândri cu astfel de rezultate acum, la 20 de ani de la înfiintarea societatii.
Aceasta aniversare a reprezentat un moment bun pentru a ne uita în timp în urma si pentru a trage câteva concluzii despre ce se va întâmpla în viitor. Interviul oferit cu amabilitate de catre domnul Constantin Marcu s-a dovedit a fi o adevarata lectie de istorie recenta a pietei constructiilor din ROMÂNIA. 
O piata pe care atunci, în anul 1992 nu era usor sa patrunzi, deoarece majoritatea firmelor din constructii mai aveau ca si actionar statul român, din acest motiv preferând sa achizitioneze utilaje de la cei câtiva producatori autohtoni, care apartineau de fapt tot ...statului. În aceste conditii, de abia la nivelul anului 2000 putem vorbi de aparitia unei cereri reale de utilaje pe piata interna, dar si de existenta unor importatori de marci renumite, internationale...
"Am început activitatea cu vânzarea de compresoare, utilaje miniere si scule de mâna actionate pneumatic, pentru ca atât puteam face la acel moment. Începând cu anul 1999 am început colaborarea cu producatorul japonez de utilaje KOMATSU, dar si cu reprezentantii POTAIN si GROVE, doua branduri renumite de macarale, care ulterior au devenit proprietatea concernului american MANITOWOC. 
În continuare, totul a mers foarte bine din punctul nostru de vedere, si daca ne uitam pe statisticile oficiale, acestea arata clar ca din anul 2003 pâna în 2010 inclusiv am fost lideri de piata din punctul de vedere al vânzarilor." - Constantin Marcu, director general MARCOM RMC'94.

Masini si Utilaje: Poate pare o stereotipie gazetareasca, dar nu pot sa nu întreb: cum ati reusit sa deveniti una dintre cele mai mari companii de pe piata utilajelor de constructii din ROMÂNIA?
Constantin Marcu: În anii de boom economic ai tarii, cifrele noastre de vânzari au fost absolut incredibile: în 2007, 2008 am vândut chiar câte 750-800 de utilaje de constructii KOMATSU. Daca ar fi sa vorbim si de motostivuitoare si macarale, în anul 2008 am vândut în jur de 1.200 de utilaje. Cum am atins aceste cifre? Cred ca în primul rând vorbim de efortul colectivului, apoi de calitatea produselor si de managementul companiei.

M&U: Vorbim de un management al unei firme românesti 100%, care a intrat în competitie directa cu reprezentantele celor mai mari producatori mondiali. Cât de greu a fost?
C.M: Da, putem spune si lucrul acesta, dar si noi, desi suntem o firma cu capital românesc, avem o mentalitate occidentala, deoarece partenerii nostri ne solicita sa ne ridicam la înaltimea pretentiilor lor, si astfel exista un flux managerial de la parteneri catre colectivul nostru. Întotdeauna participam la numeroase întâlniri si cursuri de instruire care ne permit sa accesam o mentalitate occidentala si sa ne ridicam la înaltimea partenerilor, întrucât altfel nu ar putea exista o colaborare normala.

M&U: Daca vorbim de momentul de acum 20 de ani, cum a fost la început?
C.M: Începutul a fost curajos, noi consideram ca a fost la momentul oportun. Activitatea mea anterioara a reprezentat un argument hotarâtor, deoarece aveam deja experienta în domeniul comercial, într-o firma româno-germana care se ocupa de introducerea pe piata a mai multor produse din domeniul industrial. Înainte însa am lucrat la fabrica Timpuri Noi din Bucuresti, unde cunosteam piata de compresoare industriale si mi-a fost destul de usor sa intru pe piata si sa prezint echipamente noi fata de cele pe care le produceam noi  în fabrica. Am capatat experienta, am participat la multe instructaje si resursele generate în cadrul firmei le-am folosit pentru dezvoltarea ei. Acumularile nu le-am împrastiat imediat ci le-am distribuit pentru dezvoltarea firmei, am angajat mai multi colegi care sa ma ajute sa îmi desfasor activitatea. Facând aceasta activitate cu produse de calitate, piata le-a asimilat, am devenit cunoscuti si am dezvoltat brandul MARCOM, dar si brand-ul ATLAS COPCO în ROMÂNIA. 
Când am crezut ca este oportun sa distribuim si alte marci, am solicitat celor de la KOMATSU sa ne acorde distributia pentru ROMÂNIA. Acestia s-au interesat de situatia firmei noastre pe piata din ROMÂNIA si în special i-au contactat pe reprezentantii ATLAS COPCO. Am primit o recomandare buna referitor la activitatea firmei noastre, au apreciat ca suntem seriosi, ca ne achitam facturile la timp, ca nu cream dificultati si ca suntem un partener de încredere pe termen lung. În baza acestor date, ne-au acordat distributia, în timp fiind nu odata felicitati de KOMATSU pentru cifrele de vânzari obtinute.

M&U: Indiferent unde ma deplasez cu masina prin tara, este imposibil sa nu vad pe drum un service mobil de la firma dumneavoastra, pe care sa scrie MARCOM si KOMATSU, grabindu-se spre un client. În general firmele ce detin utilaje distribuite de MARCOM sunt multumite de promptitudinea interventiilor. Cum reusiti sa acoperiti întreaga tara?
C.M: Avem 55 de unitati mobile. Poate parea mult, dar trebuie sa spun ca în ROMÂNIA lucreaza în prezent mai mult de 3.000 de utilaje marca KOMATSU vândute de noi si daca luam în calcul si cele second hand, se atinge un nivel de aproximativ 4.000 de echipamente.
În aceste conditii, consider ca avem o responsabilitate fata de clienti si trebuie sa asiguram tot ceea ce le este necesar. 
Am investit în acest domeniu destul de mult, dar nu ne vom opri aici. Nici noi nu putem spune ca functionam perfect, dar va trebui sa corectam permanent în activitatea noastra tot ceea ce constatam ca nu este suficient de bine desfasurat. 
Unitatile mobile de service sunt localizate în tara astfel încât sa fie cât mai aproape de clienti. Unii clienti poate sunt mai privilegiati, dar depinde de zona de distribuire a utilajelor. Nu suntem distribuiti tinând cont doar de zona geografica, ci mai ales de numarul utilajelor prezente în diversele zone ale tarii. Acolo unde sunt mai multe utilaje sigur ca sunt si mai multi colegi prezenti, astfel ca volumul de utilaje sa fie optim deservit. 

M&U: Multi dintre utilizatorii utilajelor de la KOMATSU s-au aratat entuziasti de sistemul de gestionare a activitatii utilajelor prin satelit KOMTRAX. 
Chiar în cadrul unui reportaj recent, directorul unei cariere mi-a relatat surpriza care a avut-o când o echipa de la MARCOM a venit sa înlocuiasca o pompa care dupa 20.000 de ore de exploatare tocmai era pe punctul de a se defecta, desi nu fusese anuntata de proprietar.
C.M: Acest sistem are mari avantaje. Noi stim, bazat pe informatia primita prin sistemul KOMTRAX despre ce fel de defectiune este vorba si putem pleca catre client cu piesele necesare, cu posibilitatea de schimbare imediata. Putem actiona mult mai rapid decât în sistemul clasic, când nu stii ce se întâmpla, mergi la sesizarea clientului, pentru a face o constatare, faci propunerea si apoi încerci sa rezolvi problema. Practic, în cazul nostru service-ul mobil face numai un drum în loc de doua câte ar fi necesare daca nu ar exista acest sistem. 
Accesul la sistemul de monitorizare prin satelit KOMTRAX, pentru clienti este gratuit. Dar sunt si alte  avantaje mari oferite utilizatorilor de catre sistemul KOMTRAX: de exemplu, un utilaj cu o greutate operationala de 30 tone greutate operationala, o masina de mare productivitate ce nu are voie sa aiba timpi morti: orice anomalie în utilizarea sau în functionarea lui este comunicata automat de sistem si noi putem interveni în cel mai scurt timp. În tara avem deja montat sistemul KOMTRAX pe 1.100 de echipamente, vândute începând cu anul 2006, asadar avem o experienta de 6 ani în utilizarea lui în cadrul MARCOM. 

La nivelul anului 2006, sistemul de monitorizare KOMTRAX era instalat doar pe excavatoarele cu senile. În anii urmatori sistemul a fost instalat si pe alte categorii de echipamente, iar în prezent, toata gama de utilaje KOMATSU are acest sistem montat.
Un avantaj pe care putem oricând sa-l demonstram este acela ca, prin utilizarea sistemului de monitorizare prin satelit KOMTRAX, consumul de combustibil poate scadea cu pâna la 20 -30% din consumul zilnic, numai daca operatorii urmeaza indicatiile de pe bord, lucrând în modul economic si reducând timpul de mers cu motorul la relanti. 
De asemenea, acest sistem ajuta la corectarea greselilor facute de operatori, deoarece unii dintre ei sunt mai responsabili, altii mai putin responsabili si pot sa creeze consumuri exagerate în lucrul cu aceste utilaje. 
Avem exemple de firme care au înteles foarte bine acest lucru si au realizat economii deosebit de importante la nivelul consumului de combustibil, au scazut costurile de productie semnificativ si au devenit mai competitivi pe piata constructiilor.
Problema scaderii costurilor de productie este din ce în ce mai discutata, astfel încât sa devenim cât mai competitivi si profitabili în tot ceea ce facem zi de zi. 
KOMATSU a implementat acest sistem înca din 2001 în Japonia, din 2003 în China, 2005 în Statele Unite si în Europa din 2006, iar acum este raspândit cam pe toate continentele.

M&U: Cum credeti ca va fi anul 2012 pentru piata utilajelor?
C.M: Perceptia acestui început de an a fost afectata negativ si de perioada de iarna care a fost destul de neobisnuita pentru tara noastra. Vorbim de o imagine putin deformata, dar cred ca în mod normal anul acesta ar trebui sa fie unul de crestere economica, inclusiv în domeniul constructiilor, unul dintre domeniile cele mai dinamice ale economiei. Trebuie sa fim capabili sa absorbim fondurile europene la nivelul dorit de toata lumea, sa fim capabili sa finantam proiectele importante ale tarii si sa comprimam timpul cu aceste constructii necesare dezvoltarii infrastructurii.

M&U: Care sunt planurile dumneavoastra, în ceea ce priveste dezvoltarea firmei?
C.M: Planurile privesc consolidarea pozitiei noastre, investitii ulterioare pentru dezvoltarea firmei, implementarea unui soft integrat în firma pentru modernizarea si eficientizarea comunicarii între departamente si între colegii nostri, o legatura mai strânsa cu tot ceea ce înseamna parteneri externi si diversificarea ofertei noastre cu alte tipuri de produse sau atasamente pe care sa le punem pe echipamentele de baza. În felul acesta putem sa oferim o mai mare eficienta a folosirii masinilor de baza si bineînteles sa investim în relatia cu clientii pentru reducerea costurilor lor de productie.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI