Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Concluzii la expoziții... și alte mișcări

18.05.2012
Ing. Dan Pavel
Concluzii la expoziții... și alte mișcări

Am avut o lună aprilie plină de expoziții mai mari sau mai mici. Deși în editorial nu am scris despre anumite mărci sau firme, de această dată o să fac o excepție.


Începând cu expoziția de la Paris, INTERMAT, se poate spune că a fost un adevărat succes, prefigurat de altfel încă din luna ianuarie, atunci când în cadrul unor întâlniri informale reprezentanții presei de specialitate din întreaga lume și cei ai celor mai mari producători de utilaje, accesorii și ofertanți de servicii au concluzionat că acest domeniu de activitate a început în mod susținut să se dezvolte din nou, după mai bine de doi ani de cădere.

Cifrele oficiale ale expoziției de la Paris arată o creștere importantă față de acum trei ani, cei 145.082 vizitatori înregistrați reprezentând o creștere de 15,8% față de ediția din 2009. De remarcat faptul că această creștere s-a bazat mai mult pe vizitatorii din afara Franței, numărul acestora crescând cu 34,2% față de acum trei ani, un aflux important venind pentru prima dată din țări din zona Mediteranei sau Africii.

Revenind pe plaiurile mioritice, noi am înregistrat două expoziții importante pentru piața locală, prima fiind Simpozionul organizat cu mare succes în ultimii patru ani în aceeași perioadă a anului la kilometrul 23 al Autostrăzii București-Pitești, cu o exactitate germană. Deși prima ediție a avut loc în cea mai neagră perioadă a economiei românești de dată recentă, și nimeni nu credea că vor veni invitați de talia directorilor generali ai marilor companii din construcțiile românești, acesta a dovedit că până la urmă, atragerea atenției asupra unui eveniment de acest tip din partea cumpărătorilor este numai o chestiune de organizare și… inițiativă. Cei peste 300 de invitați care nu au întârziat nici în acest an au fost cel mai bun argument.

În paralel, o altă expoziție avea loc în parcarea mall-ului Băneasa Shopping City. O locație puțin ciudată, se poate spune, dar nu inadecvată, dacă ținem cont de faptul că în București sau în apropierea lui nu prea există alternative, decât cel mult... pe câmp. O primă ediție care nu a înregistrat un aflux important de vizitatori, dar... noi am realizat un studiu printre expozanți, la închiderea expoziției. Concluziile acestui chestionar despre expoziție au fost însă încurajatoare: numărul relativ mic de vizitatori a fost văzut ca ceva normal pentru o primă ediție, pe de altă parte cei care au venit au fost percepuți ca fiind de calitate, adică potențiali sau chiar noi clienți. Note mici au fost primite la nivelul organizării: corturile expozanților sau curățenia în standuri. Eu pot spune că în schimb paza mi s-a părut foarte bună.

Alte minusuri: publicitatea la radio și tv. Părerea mea este că aceasta costă foarte mult, și cel mai bine este să anunți dinainte ce procent din prețul pe metru pătrat închiriat va fi alocat publicității, o informare făcută din timp asupra spațiilor de publicitate, organizată pe zile și ore fiind suficientă.

Dacă organizatorii au învățat ceva și vor oferi la anu’ o expoziție mai bună, vom vedea...

 

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI