Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviuri VIP

Pachete de soluții de la CAT

21.05.2012
Dan Pavel, Mădălina Dragomir
Pachete de soluții de la CAT

Luna aprilie a fost una deosebită din punctul de vedere al expozițiilor specializate dedicate utilajelor, echipamentelor și accesoriilor pentru construcții. La scurt timp după marea expoziție INTERMAT  de la Paris, în apropierea micului Paris, adică a orașului București, a avut loc o expoziție locală denumită UTICAM.

Cum nici o expoziție nu poate să se desfășoare fără a fi prezenți și liderii pieței, nici aici nu putea să lipsească importatorul utilajelor Caterpillar în România, societatea Bergerat Monnoyeur.

Pe o suprafață impresionantă raportat la dimensiunile expoziției, utilajele de la CAT au fost organizate tematic, formând un adevărat comitet de primire ce conducea vizitatorii spre construcția centrală, modernă și evident, bine organizată din punct de vedere funcțional.

Specialiștii reprezentanței din România au fost prezenți în cadrul standului în număr mare, explicația fiind faptul că producătorul de origine nord-americană este unul din puținii constructori mondiali ce poate oferi o gamă completă de utilaje pentru construcții, pentru orice tip de aplicație.

Alături de specialiștii români din cadrul Bergerat Monnoyeur, reprezentanții producătorului Caterpillar au fost prezenți pe parcursul celor cinci zile ale expoziției, fiind gata să facă față oricăror întrebări, inclusiv cele adresate de către presa de specialitate.

Prezenți la eveniment, editorii revistei Mașini și Utilaje au solicitat un interviu de specialitate. Interlocutorii noștri au fost chiar reprezentanții pentru Europa Centrală și de Sud-Est ai producătorului american. Astfel, interviul s-a transformat într-o discuție deschisă despre oferta CAT și cele mai noi mașini ofertate pe piața europeană:

Mașini și Utilaje: Cum puteți descrie într-un mod condensat întreaga producție de la Caterpillar?

Timothy Kasper, District Manager: Putem spune că acoperim majoritatea domeniilor de activitate: avem ceea ce numim produse pentru sectorul de construcții civile, ca de exemplu buldoexcavatore, excavatoare mici, încărcătoare multifuncționale, urmate de mașinile pentru drumuri, de la compactoare până la reciclatoare, unde avem o gamă completă. Un alt domeniu specializat este cel al utilajelor pentru deșeuri industriale, și anume cele dedicate activității de  manipulare și compactare a acestora; și nu în ultimul rând, marile echipamente folosite pentru construcția drumurilor, excavatoarele, încărcătoarele frontale, moto grederele, dar și echipamentele pentru cariere, precum uriașele încărcătoare frontale, camioanele de șantier sau, dumperele și camioanele articulate. Activitatea noastră are în vedere dezvoltarea capacității de lucru a dealerilor, aici incluzând serviciul de închiriere, acordarea sprijinului post vânzare, comercializarea utilajelor uzate, operațiunile de vânzare, procesul de vânzare, șamd. 

M&U: Care este opinia dumneavoastră despre piața din România în acest moment?

Hayden Murray, Area Consultant: Cred că piața din România este puțin diferită decât cea din Cehia, Slovacia sau Polonia, acestea fiind piețe destul de dinamice, începând chiar cu anul 2009, când au pornit de la nivele joase de vânzări, dar care au crescut repede, atât pe segmentul echipamentelor mici cât și pe cel al utilajelor mari. Piața românească este în principal dominată de echipamentele mai mici, acestea având un procent de  60-70% din totalul de vânzări.

M&U: S-au înregistrat schimbări majore în ultimii ani din punctul de vedere al cerințelor cumpărătorilor?

Tako de Wit, Core Industries Manager: Produsele sunt bune, dealerii lucrează bine pe segmentul consumatorilor și vorbim nu doar despre vânzarea mașinilor, ci de vânzarea unui pachet complet de soluții. Cumpărătorii caută sustenabilitate, service, finanțare, sprijin total din partea noastră.

România se află probabil într-o altă etapă decât Polonia sau Cehia. Eu mă ocup de piețele din Sud Estul și Estul Europei, Finlanda până în Grecia și Italia și pot spune că toate aceste piețe se află în diferite faze ale procesului, dar toată lumea migrează în aceeași direcție – oamenii caută un management complet, de la contracte de service care să se ocupe de la mentenanță la reparațiile pe șantier, consiliere, piese de schimb, etc. Evident, acest proces a început mai târziu în România decât în Franța sau Germania, dar sunt urmați aceiași pași și se derulează același proces. Piața cere de la utilaje eficiență, performanțe. De exemplu sunt clienți care vor mai multe accesorii pentru utilaje pentru performanțe maxime, iar acest proces evolutiv se înregistrează și în România. Aici piața de utilaje în ansamblul ei de la mijlocul anului 2010 a început să crească, încet dar continuu. Acum piața este de două ori mai mare decât acum 2 ani, se află la nivelul anilor 2005-2006, și mai important, este că se află într-o fază stabilă.

M&U: Cum vor influența noile cerințe europene în ceea ce privește normele de poluare și zgomot dezvoltarea viitoarelor generații de utilaje?

Timothy Kasper: Noul motor Stage IIIB este o cerință a Uniunii Europene, dar în același timp ne folosim de aceste reglementări pentru a face utilajul mai economic din punct de vedere al combustibilului. Au fost făcute și modificări ale sistemelor hidraulice, astfel că per total utilajul consumă mai puțin decât modelele anterioare, ceea ce se traduce printr-un avantaj pentru clientul care îl folosește, acesta alegând și în viitor utilajele noastre. Acesta este unul dintre aspectele care ne-au ajutat să obținem rezultatele bune de anul trecut, când am fost lideri de piață din punctul de vedere al utilajelor vândute în multe țări, inclusiv în România.

Folosim aceste restricții și reglementări pentru a ne îmbunătăți produsele, pentru a îmbunătăți productivitatea. Gamele de utilaje pe care le avem acum sunt unele dintre cele mai bune produse vreodată. Mașinile vor continua să evolueze pe măsură ce trecem de stadiul IIIB interim și ajungem la stadiul final. Cred că următorii 5-6 ani vor fi extrem de interesanți din acest punct de vedere.    

M&U: Sunteți unul dintre producătorii mondiali ce preferă să producă toate componentele in-house, în cadrul propriilor fabrici, gradul de integrare atingând și 99%. Reprezintă acest aspect un avantaj pentru utilizatorul final?

Timothy Kasper: Absolut, și există și o explicație logică foarte bună pentru acest lucru. Dacă analizăm comportamentul în lucru al componentelor unui utilaj, combinând dezvoltarea acestor elemente in house se creează un sistem care răspunde perfect tuturor comenzilor pentru a efectua o anumită activitate cu minimum de efort și consum din partea mașinii. Un alt avantaj al controlului liniilor de producție a componentelor: utilajele noastre nu sunt folosite doar 3-4-5 ani, ci 10-15 ani. Și acest lucru se întâmplă pentru că avem control asupra  procesului de fabricație, știm ceea ce se află în acea mașină. Încercăm să ne asistăm clienții în diferite faze și vârste ale mașinii, iar dacă un utilaj are 30 de ani și încă funcționează vom produce piesele necesare, și putem face acest lucru pentru că putem controla toate etapele procesului de producție.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI