Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo CE

Prezentare de clasă la București

Volvo CE - prezentare de clasă

21.05.2012
Dan Pavel, Mariana Pătru
Prezentare de clasă la București

Producătorul Volvo Construction Equipment nu putea să lipsească de la un eveniment precum cel desfășurat la sfârșitul lunii aprilie în apropierea Capitalei. Cu un stand de mari dimensiuni, necesar pentru a face loc unui număr cât mai mare de utilaje, acesta a reprezentat una din atracțiile expoziției UTICAM.

Prima impresie: excavatoarele și încărcătoarele de mare capacitate, care au făcut istorie pe piața din România stau alături de finisoarele de asfalt și cilindrii compactori intrați de numai doi ani în portofoliul producătorului suedez. Și cum Volvo este o marcă mondială cunoscută pe toate continentele, la fel și utilajele produse sunt apreciate din punctul de vedere al fiabilității și productivității, chiar dacă lucrează în condiții climatice extreme.

Noile motoare produse de către Volvo sunt acum mai eficiente ca oricând, în paralel gradul de poluare fiind foarte redus. Aceste minuni tehnologice au oferit posibilitatea dezvoltării unei adevărate filozofii în jurul conceptului de a lucra cât mai eficient, cu randament maxim și consumuri minime.

O parte din tipurile de utilaje prezentate în premieră la Intermat – Paris, cea mai mare expoziție a anului la nivel mondial au fost prezente și la București, iar noi nu am putut să nu vizităm standul Volvo din cadrul expoziției pentru a discuta cu directorul de dezvoltare al companiei, domnul Marian Nedelcu:

Mașini și Utilaje: Care sunt aspectele pozitive legate de această expoziție?

Marian Nedelcu: Unul din marile avantaje ale acestei expoziții decurge din faptul că este specializată, iar cei care vin să ne viziteze sunt profesioniști. În al doilea rând, spațiul este foarte bun, incomparabil mai bun cu ce am avut la dispoziție la expozițiile la care am participat anterior. În al treilea rând, este o atmosferă generală bună și din partea expozanților și din partea vizitatorilor.

Astfel, au venit vizitatorii care erau așteptați să vină. Și spre surprinderea și mulțumirea noastră au venit și cei de care nu eram siguri că o să facă efortul să vină până aici. Dacă la târgul anterior erau foarte mulți oameni în trecere, aici mulți dintre cei care au venit au discutat proiecte precise.

M&U: Ce categorii de produse ați expus în cadrul acestui eveniment?

M.N: Am expus în primul rând utilaje pentru pregătirea, turnarea și finisarea asfaltului, o activitate relativ nouă pentru Volvo România, fiind introdusă abia anul trecut. Utilajele sunt foarte bune, dar mai puțin cunoscute și încercăm să ne promovăm, ne folosim de acest prilej ca să le arătăm profesioniștilor ce avem de oferit.

Am prezentat practic toată gama de utilaje pentru construcția de drumuri: freze de asfalt, finisoare de asfalt, compactoare. Pe segmentul de compactoare avem o varietate de modele, de la compactoare de asfalt tandem, compactoare de sol, compactoare combinate cu rulou și pneuri până la compactoare pe pneuri.

Pe stand sunt trei modele de compactoare de sol: unul de 16 tone, care este cel mai cerut model pe piața românească și două compactoare mici - de 2,5 tone, unic pe piață și de 4,5 tone.Aceste compactoare de sol mai mici arată și funcționează perfect, deși nu sunt noi. Dorim să promovăm astfel conceptul de utilaje second hand verificate de Volvo. Acestea au un istoric de service, știm sigur că au fost întreținute corect, au fost utilizate corect, au fost urmărite pe toată perioada de viață și astfel pot fi vândute cu o garanție. În acest sens, toate au certificatul „Volvo Approved Used”. Înainte de livrare, fiind utilaje certificate, sunt revizuite total și sunt garantate de Volvo că merg în parametrii potriviți. Sunt utilaje recente cu ore puține și cu vechime mică. În acest fel un client poate cumpăra un utilaj second hand care este verificat, garantat, nu este foarte vechi și la un preț substanțial mai bun decât unul nou.

De asemenea, am mai expus cele două modele de buldoexcavatoare Volvo, BL61B și BL71B, pe care le-am așezat unul lângă celălalt tocmai ca vizitatorii să poată să le diferențieze. În România BL71 este un model foarte popular, iar BL61 este mai puțin cunoscut, deși este un utilaj excepțional. Odată cu introducerea seriei B, utilajele din această gamă au devenit  mult mai versatile. Au incluse opțiuni care le permit să folosească foarte multe atașamente comparativ cu generația precedentă. De accea prezentăm  și foarte multe accesorii, pentru că buldoexcavatorul este o mașină versatilă și e păcat să fie limitat doar pentru activități de încărcat și excavat.

M&U: Care au fost îmbunătățirile aduse buldoexcavatoarelor din această nouă serie B?

M.N: În primul rând, seria B a venit cu îmbunătățiri mari în calitatea construcției pentru că întregul proces de fabricație a fost revizuit. Apoi, au fost aduse îmbunătățiri la sistemul hidraulic. Ceea ce este foarte vizibil este cabina total nouă. Părerea mea este că este cea mai confortabilă cabină din industrie în acest moment. Nu numai pentru că arată foarte frumos, stai bine în scaun și ajungi bine la comenzi ci și faptul că este foarte bine izolată și are un nivel de zgomot scăzut în cabină. Mai sunt și micile detalii care îți fac viața frumoasă: spațiul special pentru telefonul mobil, cu priză de încărcare și buton de oprire/pornire a radioului, spațiile multiple de depozitare și multe, multe altele.

M&U: Din categoria utilajelor mari ce produse aveți expuse?

M.N: Am adus un excavator din noua generație, seria D, echipat cu un nou motor și niște caracteristici cu adevărat deosebite, mult îmbunătățite față de generația anterioară. Motorul este nou și corespunde ultimelor standarde de poluare aflate în vigoare. Partea hidraulică este altfel setată, astfel că performanțele sunt îmbunătățite, ciclurile de lucru sunt mai scurte față de generația anterioară prin ajustarea anumitor parametri, nu neapărat prin schimbarea anumitor componente. De asemenea am expus și un excavator pe pneuri pentru că este o mașină foarte apreciată în străinătate, dar care încă nu are tradiție pe piața din România.

M&U: Știu că în România se vând mai greu excavatoarele pe pneuri, deoarece se crede că au randament mai mic decât unul similar pe șenile.

M.N: Atunci când este nevoie de mobilitate, în mod tradițional în România este folosit buldoexcavatorul și atunci oamenii se hotărăsc greu să treacă la pasul următor, la o mașină la fel de mobilă, dar cu alte performanțe. Oamenii cumpără buldoexcavatoare în primul rând pentru că sunt mobile și în al doilea rând pentru că sunt versatile, adică fac de toate.

Dar la un moment dat, în funcție de aplicația pentru care folosești utilajul, se ajunge la limita lui și atunci ești nevoit să treci la un alt tip de utilaj. Evident, soluția logică este excavatorul pe roți. Iar noi l-am adus aici așa cum credem că ar trebui să fie echipat un excavator ca să își merite banii. Orice utilaj poate fi echipat în multe feluri. Noi l-am echipat în așa fel încât utilajul să fie extrem de rezistent, ca să nu fie nici un fel de problemă indiferent de aplicație, dar să fie și versatil, să poată fi utilizat pentru operațiuni diferite.

Am adus la această expoziție și încărcătorul frontal care, în mod evident, nu mai trebuie prezentat, fiind foarte bine vândut pe piața noastră internă.

De asemenea, am adus și un autogreder din noua generație, unul dintre cele mai apreciate utilaje Volvo. Sunt niște mașini atât de rezistente încât oricât te-ai chinui nu poți să le rupi. Oricum aici este o expoziție, aici utilajele pot doar să fie privite. Noi ne dorim foarte mult ca oamenii să înceapă să lucreze cu ele pentru că oricât de mult am discuta, singurul test care contează este realitatea din șantier.

Prin performanță și design, noile generații înseamnă un pas mare înainte. Generațiile anterioare au fost și ele foarte apreciate, dar odată cu noile motorizări au fost introduse și alte tehnologii, iar rezultatele sunt incredibil de bune.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI