Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Eveniment

Lansare națională - TATRA PHOENIX

TATRA PHOENIX - Lansare națională

17.07.2012
Mariana Pătru
Lansare națională - TATRA PHOENIX

Lansarea oficială a camioanelor TATRA PHOENIX în România reprezintă un eveniment  important pentru transportatori, care sigur va fi apreciat în special de cei care au aplicații în condiții grele și foarte grele de exploatare precum cele din construcții, minerit, exploatări forestiere sau petroliere.

Tradiția companiei TATRA datează de peste 150 de ani, fiind una din cele mai vechi companii de automobile din lume. Cu piatra de temelie pusă în anul 1850, compania cehă s-a făcut cunoscută pe piață cu o gamă de camioane off-road care s-au remarcat printr-o mobilitate excelentă, indiferent de formele de relief sau de condițiile climatice în care au operat.

Motto-ul  acestor camioane încearcă să ne ofere o imagine cât mai amplă asupra domeniilor și condițiilor de exploatare ale acestora:

„De la gheața din zona Cercului Arctic, până la căldurile infernale din Sahara, este un simbol de imortalitate și indestructibilitate. Despre aceasta, povestesc nomazii din nisipurile fierbinți ale Arabiei Saudite, aborigenii tenace din Australia, și locuitorii plini de viață de pe teritoriile siberiene. Pe scurt  Phoenix-ul este o legendă bine cunoscută în întreaga lume.” (TATRA PHOENIX - Launch & Training Guide).

Noul model TATRA PHOENIX este primul produs al parteneriatului dintre DAF și uzina din Koprivnice și, după cum sugerează și numele, PHOENIX reprezintă un nou început pentru TATRA și, totodată, completează gama de produse a celor de la DAF cu un competitor important în segmentul camioanelor off-road.

Denumirea noului camion este mai mult decât un simbol. Legenda păsării Phoenix este cunoscută pe toate continentele, ea reprezentând imortalitatea corpului și indestructibilitatea spiritului uman. Este un simbol atât pentru originea unui lucru nou, cât și pentru aderarea la valorile tradiționale – exact ca și modelul TATRA PHOENIX, care a rămas fidel originilor sale, dar care a fost îmbogățit cu valori noi.

Pe de o parte, camionul păstrează conceptul fără egal al șasiului schelet cu tub portant central, cu ajutorul căruia  TATRA a fost ajutor de neînlocuit în cele mai dure condiții de pe planetă timp de un secol, și, pe de altă parte au fost consolidate semnificativ domeniile de productivitate, eficiență și confort, fapt care ne permite să afirmăm că TATRA PHOENIX poate concura cu încredere pentru poziția de cel mai bun camion industrial off-road din lume. Confirmarea acestor gânduri nu a ezitat să apară deoarece „PHOENIX-ul” a fost desemnat „Cel mai bun camion cu tracțiune integrală”, în cadrul concursului International Truck of the Year 2012, organizat în orașul belgian Kortrijk.

În România și în Republica Moldova TATRA PHOENIX este distribuit prin rețeaua de centre de vânzări și service EVW Holding, cel mai mai mare importator DAF din Europa de Est. Odată cu colaborarea dintre TATRA și DAF Trucks, EVW își extinde gama de produse, intrând în cercul restrâns al celor care comercializează vehicule cu aplicații off-road extrem de grele.

Lansarea oficială a modelului TATRA PHOENIX în România a avut loc în cadrul unui eveniment organizat de EVW Holding în cariera de piatră de la Morlaca, în apropiere de Cluj-Napoca, unde reprezentanții presei de specialitate și cei interesați de acest nou model au putut testa  capacitățile camionului într-un mediu deosebit de greu. Locația acestui eveniment a fost special aleasă de către organizatori pentru a simula condițiile grele de muncă în care aceste camioane pot fi utilizate.

Acest eveniment s-a dovedit a fi unul extrem de activ deoarece doritorii au putut testa mai multe variante constructive în cele mai grele condiții oferite de mediul din cariera de piatră și de împrejurimile acesteia.

Noile camioane PHOENIX au fost prezentate în mai multe configurații pentru a sublinia versatilitatea acestui model. Astfel s-au putut testa și admira basculante cu configurațiile de axe 6x6 și 8x8, și un ansamblu cu remorcă și macara preparat pentru transportul buștenilor, unde, de asemenea TATRA PHOENIX a dovedit o manevrabilitate foarte bună pe drumurile neamenajate.

Vedeta incontestabilă a acestui eveniment a fost camionul TATRA configurat pentru competițiile Dakar, cu performanțe impresionante: 700 de cai putere, capacitate de urcare de 45 de grade și calități off-road de invidiat. Spectacolul a fost complet cu acest camion special pregătit, traseul de teste ales scoțând în evidență talentul pilotului, acesta exploatând la maxim capacitățile mașinii. 

Prin îmbinarea tradiției TATRA cu noile tehnologii ale DAF a rezultat un produs finit care ne-a convins pe cei prezenți că acest camion va urca în scurt timp și pe piața din România în topul camioanelor off-road. Câteva dintre argumentele aduse de reprezentanții EVW Holding și TATRA au fost prezentate și evidențiate la acest eveniment punctual pe camioanele testate:

 Ergonomia excelentă a cabinei de DAF CF85, împreună cu motoarele PACCAR cu puteri cuprinse între 360 și 510 CP și cutia de viteză ZF manuală sau ECOSPLIT cu 16 rapoarte, disponibile cu intarder sau MX Engine Brake, împreună cu ambreiajul ZF SACHS de 430 mm cu control hidraulic (pentru cutia manuală) sau electronic (pentru cea automată) sunt principalele atuuri pe care DAF le aduce în uzina din Koprivnice, care, în combinație cu șasiul schelet tubular portant extrem de rezistent, semiaxele independent batante (7 grade ascendent și 12 grade descendent), diferențialele cilindrice blocabile (axa sau axele față se pot cupla fără a fi necesară oprirea vehiculului) și posibilitatea montării prizelor de putere în patru locații distincte (motor, cutie de viteză și două pe cutia de transfer) care pot genera un cuplu maxim de până la 8.000 Nm din transmisia adițională, fac din TATRA PHOENIX un produs unic pe piața  de profil.

 Designul simplu al arborilor care asigură transmiterea momentului motor și locația acestora este foarte importantă atunci când vorbim de rezistența și anduranța acestui vehicul aflat în exploatare. Aceștia se află în interiorul tubului portant central, reducându-se la minim riscul defectării componentelor care transmit momentul motor. Deoarece este extrem de rezistent la îndoire și torsiune, tubul portant poate furniza de unul singur suportul pentru montarea unor suprastructuri (fără a fi necesară o ramă intermediară pentru motaj, exemplu: basculantele), crescând astfel raportul dintre masa maximă admisă și masa proprie a vehiculului.

 Suspensia independentă pneumatică pe axa față este o altă noutate utilizată de TATRA pentru camioanele off-road deoarece conferă un confort sporit șoferului în timpul rulării, prelungește durata de viață a anvelopelor, menținând o convexitate zero a roților chiar și atunci când axa este solicitată la suprasarcini. Acest tip de suspensie pe axa față a fost utilizată în prealabil de către cei de la TATRA pentru modelele proiectate pentru armată, dovedindu-se extrem de utilă pe teren accidentat. Axa sau axele față pot suporta sarcini de 8 sau 9 tone, iar axa sau axele spate pot prelua, în funcție de aplicabilitatea camionului și de suspensia particularizată în funcție de nevoile fiecărui client, sarcini între 11,5 și 16 tone. Opțional se oferă posibilitatea unui sistem full pneumatic de umflare sau dezumflare independentă a roților, tehnologie testată și utilizată de asemenea la modelele proiectate pentru uz militar.

Disponibilitatea într-o gamă largă de combinații de axe și ampatamente, de la 4x4 și până la 8x8 pentru modele de serie, și opțional până la 12x12, împreună cu selecția corectă a  suspensiei și suprastructurii în funcție de domeniul de utilizare, oferă posibilitatea alegerii unei soluții particularizate pentru nevoile fiecărui client.

Configurarea camioanelor TATRA particularizată pe diferite domenii de aplicare duce la un produs final care asigură încărcarea unor mase utile mari, care pot fi transportate pe teren accidentat la viteze mari cu un consum de combustibil redus.

Garanția oferită confirmă calitatea produsului, fiind cea mai mare din acest domeniu: 12 luni pentru motor și de 36 de luni pentru trenul de putere.

Noul TATRA PHOENIX este disponibil în România și Republica Moldova prin intermediul celor 10 centre de vânzări și service EVW Holding, importator oficial al mărcilor DAF, TATRA și ISUZU.

Pentru detalii legate de noul TATRA PHOENIX, precum și despre rețeaua de reprezentanțe EVW Holding accesați site-ul  www.evwholding.ro.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI