Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Sisteme inteligente

Noul I-See de la Volvo Trucks reduce consumul de combustibil

Noul I-See de la Volvo Trucks

17.07.2012
Mariana Pătru
Noul I-See de la Volvo Trucks reduce consumul de combustibil

Reducerea consumului de combustibil a devenit o problemă extrem de stringentă în ultimul deceniu pe fondul creșterii prețului carburanților, industria autocamioanelor căutând intens soluții pentru rezolvarea acestei situații.

Constructorul suedez, Volvo Trucks a dezvoltat I-See, un sistem care utilizează energia cinetică a vehiculului și funcționează precum un pilot automat, preluând schimbarea treptelor de viteză și utilizând pantele pentru a economisi combustibil

Energia cinetică reprezintă lucrul mecanic necesar pentru a reduce viteza unui obiect la zero. Când un obiect în mișcare este încetinit, energia sa cinetică trebuie transformată într-o altă formă de energie. Când un vehicul frânează, energia sa cinetică este transformată în căldură. Mulți producători din industria auto analizează soluții pentru captarea energiei cinetice în loc de eliberarea acesteia sub formă de căldură.

„Dacă energia cinetică ar putea fi exploatată într-o mai mare măsură, aceasta ar ajuta la reducerea consumului de combustibil. Ar însemna un beneficiu atât pentru mediul înconjurător, cât și pentru întreaga industrie, ceea ce este un lucru foarte important astăzi, deoarece costurile aferente combustibilului devin o povară din ce în ce mai mare asupra firmelor de transport”, afirmă Anders Eriksson, de la departamentul de dezvoltare produse Volvo Trucks.

Este exact ceea ce a reușit Volvo Trucks să realizeze cu noua sa soluție I-See. Sistemul controlează energia cinetică a autocamionului pentru a “propulsa” vehiculul la urcare. La coborâre, aceeași energie este utilizată pentru accelerare.

Energia cinetică poate economisi 5 procente

I-See este conectat la senzorul de înclinare a transmisiei și obține informații în mod digital despre topografie. Faptul că sistemul nu depinde de hărți îl face mai sigur, deoarece obține cele mai noi informații. I-See poate memora 4.000 de pante, adică o distanță de 5.000 kilometri.

Rezultatele simulărilor și testelor pe drumurile publice au arătat o reducere a consumului de combustibil cu până la 5 procente. Pentru un autocamion în regim de operare normală, care acoperă 140.000 kilometri pe an, economia va fi de aproximativ 1.000 de litri de combustibil anual.

Cel mai mare efect pe dealurile mici

I-See efectuează șase operații diferite pentru a utiliza energia cinetică la maxim. De exemplu, I-See accelerează la deal, rămâne într-o treaptă mare cât de mult este posibil și rulează liber la coborâre pentru a exploata greutatea autocamionului ca un motor de propulsie.

Alți factori importanți sunt aerodinamica și greutatea autocamionului.

Ținând cont de toate aceste lucruri, sistemul trebuie să controleze și să proceseze o mulțime de informații. I-See va fi disponibil pe piață începând cu 2013.

DATE

I-See dispune de funcții pentru șase scenarii diferite pentru o pantă:

 Accelerează înainte să înceapă urcarea.

 Dacă vă aflați în apropierea marginii unui deal, sistemul evită schimbarea treptei dacă este posibil. Fiecare schimbare de treaptă înseamnă o scădere a vitezei.

 Sistemul nu accelerează când se apropie de o coborâre, dar, în schimb așteaptă și utilizează gravitația.

 Începe să ruleze liber înainte de apropierea unei coborâri.

 Începe să frâneze mult înainte de terminarea unei pante descendente, dar eliberează frânele la capătul pantei pentru a acumula viteză înaintea unei noi ascensiuni.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI