Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Consilierul tău financiar

Valorificarea oportunităților

17.07.2012

Există oameni de afaceri care văd recesiunea ca pe un lucru interesant și văd oportunități multiple în timpul unei crize, privind lucrurile extrem de pragmatic și considerând că oricât de dur devine mediul economic, chiar și în aceste momente se poate dezvolta o afacere.

Comparând situația actuală cu istoricul perioadelor de criză anterioare, piețele sunt mult mai puternice și mult mai dezvoltate. Diversificarea domeniilor de activitate și avansul tehnologic au produs schimbări majore pe harta mondială.

Chiar dacă în piață nu sunt mai mulți bani decât în anii trecuți, o doză mărită de certitudine și un grad ușor ridicat de încredere se pot observa. În primul rând aceste aspecte au apărut în urma analizării de către fiecare companie a poziției financiare în care se află. Mai mult decât atât, s-au făcut în sfârșit evaluări reale ale investițiilor făcute pe parcursul timpului și orice manager știe acum cât valorează compania cu adevărat. Perioada vânzărilor speculative cu profituri mari și imediate este demult apusă. În paralel, poziția jucătorilor cheie din mediile economic și financiar s-a întărit. Experiența acestora, capacitatea financiară și principiile coerente care i-au adus în top au constituit principalele elemente pentru menținerea unei traiectorii adecvate.

Situația actuală și cea imediat următoare trebuie privite în primul rând cu mult realism. Chiar dacă în vânzări clientul este privit ca un rege, o relație stabilă și de durată cu acesta nu se poate crea decât bazându-se pe transparență și adevăr. Bunurile în care un client a investit și-au diminuat în mod clar valoarea, lucru generat de tendințele pieței. Nu trebuie în nici un caz ascuns acest aspect, trebuie transmis în mod clar și direct, așa cum este el. Hrănirea speranțelor și viselor unui investitor fără ca acestea să fie ancorate în realitate nu îl va duce pe acesta decât la decizii eronate care pot genera pierderi financiare importante pentru toată lumea.

Portofoliul de clienți al oricărei companii trebuie „hrănit” cu date în permanență, ținerea lui la curent cu tendințele economice, cu produse și servicii nou apărute nu poate fi decât un lucru benefic. Trierea rapidă și accentuată a piețelor mondiale a creat imense oportunități atât pentru cei deja implicați cât și pentru cei care doresc în aceste momente să intre în joc. Există loc pentru toată lumea atâta vreme cât fiecare companie are o linie coerentă și o păstrează în activitatea curentă.

Un aspect neglijat în trecut a devenit extrem de important: independența financiară. Menținerea unei atenții sporite asupra capitalurilor, aplicarea unor principii de prudență și conservare în luarea deciziilor și investiția în mijloace de producție specifice fiecărui domeniu în baza unei analize atente a randamentului acestora sunt elemente cheie pentru dezvoltarea oricărei companii. O forță de marketing bine țintită, decizii inovatoare și corecte duc la solidificarea poziției în piață și  pregătirea pentru acapararea de noi cote.

Mai mult decât partea financiară, imaginea, principiile și entuziasmul trebuie să fie în atenția tuturor. Sunt lucruri pe care dacă nu le pierzi în goana după un profit, te susțin indiferent de tendințele piețelor. Și asta pentru că, indiferent de situația actuală, o concluzie majoră trebuie trasă din experiența ultimilor ani: totdeauna piața dictează și forța acesteia te poate oricând distruge.

           

 

 

BENDIS FINANCIAL

30D Horei st., 2nd District, Bucharest

Tel: 0745-996-911;

Fax: 031-805-44-04

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI