Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo Trucks

Camioane pentru aplicații extreme

Camioane Volvo pentru aplicații extreme

15.08.2012
Dan Pavel
Camioane pentru aplicații extreme

În fiecare an statisticile constructorului suedez Volvo arată o creștere constantă a vânzărilor, chiar și în momentele în care economia europeană este în dificultate. Cele trei valori fundamentale urmărite permanent de către producător: calitate, siguranță și grija față de mediu definesc toate produsele sale, formând astfel în final un asamblu ce oferă utilizatorilor garanția unor mașini eficiente și rezistente, chiar în cazul unor aplicații extreme.

Volvo este și unul din principalii producători de motoare de diferite capacități, dar și de cutii de viteze. Astfel, fiecare autocamion Volvo, indiferent de specificațiile tehnice, oferă cele mai mici consumuri de combustibil și o fiabilitate maximă deoarece constructorul garantează utilizarea unui motor și a unei cutii de viteze perfect adaptate și pregătite pentru modelul respectiv.

Camioanele Volvo au convins deja mii de constructori de calitățile lor, iar zeci de mii de șoferi muncesc zilnic cu ele în condiții grele de șantier în întreaga lume. Fie că sunt capete tractor cu tracțiune 4x2 sau basculante 6x4 sau 8x4, ori cum se mai folosesc pe alte meleaguri, 8x2 sau 6x2, toate își trăiesc viața din plin, nefiind deloc menajate cu sarcini ușoare, ba dimpotrivă. Cam la fel se întâmplă și în zona transportului de bușteni, unde tracțiunea integrală este indispensabilă din toamnă până în primăvară. Odată cu lansarea modelului FMX, acum mai bine de doi ani, un camion de serie gata echipat pentru a putea face față celor mai grele condiții de traseu, fiind utilizat cu preponderență pe șantiere, Volvo a reușit să acopere orice cerință, oferind mașini pentru aplicații extrem de specializate.

Ținând cont de toate aceste avantaje, nu a fost o surpriză faptul că începând cu acest an, Volvo România a devenit unul din principalii distribuitori de vehicule destinate activităților de descarcerare și stins incendii. Producătorul suedez activează în acest domeniu încă de la începuturile sale, în istoria sa practic orice tip de șasiu a fost întrebuințat măcar o dată la stingerea incendiilor. Până la livrarea record din acest an, de aproape trei ani un număr de zece autospeciale Volvo FL de 240 CP sunt folosite de către pompierii români din diferite județe pentru stingerea incendiilor și descarcerare. Toate aceste mașini sunt special realizate pentru a deservi localitățile mici, fiind adaptate prin gabaritul lor redus la drumurile înguste și spațiile de manevră specifice.

O nouă livrare, cu totul specială, a fost finalizată în acest an către Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Codrii Vlăsiei” din Ilfov și ISU  “Dealul Spirii” din București. Flota de mașini intrate în dotarea ISU a fost formată din modele Volvo FL 4x2 de 240 CP cu bazine de 2.000 litri de apă și echipamente de descarcerare și, o noutate absolută, modelul Volvo FMX 6x6 cu motorizări de 420 CP și 460 CP, ce poate transporta 5.000 și respectiv 9.000 litri de apă. Un al patrulea tip de autospecială Volvo cu o dotare absolut únică, destinată unităților de pompieri pentru descarcerări foarte grele este un FMX 4x4 cu 22 tone sarcină totală. Datorită dotărilor și multifuncționalității lor, toate mașinile sunt deservite de echipaje complexe de pompieri, fiind dotate cu cabine duble. Motoarele puternice cu cuplu mare precum și rapoartele transmisiilor bine echilibrate pentru cerințele specifice, permit tuturor acestor autocamioane să depășească viteze de 110 km/h încărcate.

Chiar configurația camioanelor Volvo FMX cu tracțiune 6x6 și cabină dublă comandate de pompierii din București și Ilfov reprezintă o premieră mondială pentru Volvo Trucks. În Europa pompierii folosesc uzual șasiuri Volvo FL, FE sau FM, modelul FMX reprezentând o variantă nouă. Trebuie spus că în trecut au mai existat o serie de vehicule oarecum asemănătoare pe șasiu F12 utilizate exclusiv pe aeroporturi, nicidecum în trafic public. Cu alte cuvinte, conform caietelor de sarcini, pompierii români și-au dorit niște mașini cum nu mai are nimeni altcineva în prezent.

Cererile lor, bine argumentate, au fost cel mai bine acoperite de modelele FMX cu tracțiune 6x6. Cerințele specifice generale au fost: autospeciale cu tracțiune integrală, extrem de rapide și versatile, capabile să acopere cât mai multe situații limită, de la zone de incendii până la calamități naturale care afectează suprafețe mari de teren sau comunități urbane. Ținând cont și de specificul local, caietele de sarcini au fost întocmite astfel încât autospecialele să poată interveni atât la incendiile din pădurile din jurul Bucureștiului, dar și pe străzile înguste ale orașului.Tracțiunea integrală le permite să fie prezente acolo unde sunt solicitate, indiferent de vreme. Din experiența lor, aceștia au fost nevoiți să intervină la incendiile accidentale de pe câmpuri, pe cât de ilegale pe atât de periculoase sau la incendii produse în interiorul localităților, chiar dacă zăpada atinge înălțimi mari sau terenul este acoperit cu gheață. Acesta este și motivul pentru care constructorul a sacrificat adăugarea unui rezervor cu un metru cub de apă în plus față de cele livrate, în favoarea tracțiunii integrale. Altfel, camioanele de pompieri cu tracțiune 6x6 sunt o raritate chiar și în Alaska sau Peninsula Scandinavică.

Principalul scop al proiectului intitulat „Dezvoltarea și dotarea serviciilor profesioniste pentru intervenții în situații de urgență în Regiunea București-Ilfov” îl reprezintă îmbunătățirea capacității de răspuns, prin reducerea timpului de intervenție pentru acordarea primului-ajutor calificat și pentru intervenții în situații de urgență.

Domnul colonel Marcel Lucaciu, șeful IGSU, a arătat că „diferența de viteză la intervenție va crește de la 30 km/h, în cazul vechilor Roman APCA, până la peste 100 km/h, cu  noile Volvo, ceea ce înseamnă un timp de răspuns cel puțin înjumătățit.” Cabina dublă, cu patru uși, oferă celor cinci servanți un mijloc de transport nu doar rapid, ci și unul foarte sigur și confortabil.

„Ne bucurăm că putem să contribuim la sporirea gradului de siguranță al locuitorilor Bucureștiului și Ilfovului, prin livrarea acestor 17 minunate autospeciale. De asemenea, trebuie să menționăm că primele modelele FMX 6x6 cu motoare de 13 litri și cabină pentru echipaj fabricate de Volvo Trucks sunt cele pe care le vedeți aici”, a declarat și domnul Sigurd Wandel, director Volvo Romania, în cadrul ceremoniei oficiale de predare a acestora.

Suprastructura, precum și montajul tuturor pompelor și sistemelor solicitate au fost realizate în București la uzina Romprim, un constructor român de autospeciale de stins incendii cu o experiență bogată. Acesta a produs în timp și dotările de pe camioanele Roman, acum mulți ani în urmă. De atunci însă, tehnologiile au avansat foarte mult, iar industria autohtonă a dispărut pur și simplu, din acest motiv, toate echipamentele care au fost montate în România pe noile camioane Volvo au fost importate.

Beneficiarul proiectului este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară București-Ilfov „ADIBI“, prin programul operațional REGIO și are ca scop asigurarea serviciilor esențiale pentru populația din București și Ilfov, urmărind și îmbunătățirea infrastructurii serviciilor pentru siguranță publică în situații de urgență, dar și reducerea pierderilor de vieți omenești. Valoarea totală a proiectului a fost de aproape 10 milioane euro.

 

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI