Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Open Day Schwarzmüller

Inovația la ea acasă

Open Day Schwarzmüller

15.08.2012
Dan Pavel
Inovația la ea acasă

Încă din anul 1870 producătorul austriac Schwarzmüller construiește suprastructuri, remorci și semiremorci cu o largă paletă de utilizare, destinate cu precădere industriei transporturilor. Inovația a stat totdeauna la baza progresului firmei, valoarea produselor sale fiind dată de punerea în aplicare a celor mai noi tehnologii de construcție și utilizarea materialelor de calitate superioară.

Aceste concepte stau la baza succesului companiei care se numără printre cei mai mari producători europeni de remorci. Schwarzmüller oferă astfel permanent clienților săi o gamă variată de produse în comparație cu alți producători internaționali de vehicule de transport, care aleg să prezinte o gamă restrânsă de produse, fabricate într-un număr mare.  Pentru prima dată în istoria sa de aproape un secol și jumătate, sediul central al societății Schwarzmüller din orașul Hanzing si-a deschis porțile pentru vizitatori. Scopul dublu a fost acela de a demonstra capacitatea de a produce o gamă extrem de variată de mașini de transportat, în funcție de cerințele cumpărătorilor, dar și de a arăta direct de pe linia de producție calitatea acestora, precum și capacitatea sa de inovare. Cu această ocazie au fost prezentate peste 100 de vehicule din întreaga gamă de produse, dar și soluții de transport create special pentru clienți.

În afara expoziției de prezentare, clienții au avut ocazia să viziteze fabrica cu ajutorul unei linii speciale de transport. Acest shuttle-service a fost disponibil pentru un tur de fabrică odată la 15 minute, datorită numărului mare de vizitatori, aceștia putând urmări astfel pas cu pas producția unei semiremorci Schwarzmüller.

Inovația tehnică

În centrul de producție din Hanzing se lucrează la o instalație unică în Europa destinată producției de lonjeroane pentru semiremorci. Originalitatea acesteia constă în faptul că pentru fiecare tip de suprastructură, oricât de original și chiar dacă este un unicat, se poate realiza o prindere perfectă. Practic, pe baza imaginilor primite de la o cameră 3D, se croiesc și se poziționează longeroanele, iar prin prelucrarea datelor se stabilesc automat parametrii de sudură care ulterior sunt transpuși în programe automate de sudură, totul realizându-se fără intervenția omului.

În paralel cu sistemul prezentat mai sus, o instalație de tăiere de dimensiuni impresionante face posibilă utilizarea pentru corpul remorcilor a peste 200 de tipuri de tablă diferite, acestea fiind apoi decupate după contururi precise și complexe.

Fabrica din Hanzing este dotată de asemenea cu mai mulți roboți de sudură, care pe lângă șasiurile de oțel pot suda și diverse subansamble complexe de aluminiu în mod automat. Aceste inovații tehnice au o mare pondere în asigurarea calității tuturor produselor Schwarzmüller, garantând și pe viitor aceeași calitate care a impus producătorul austric în întreaga Europă. Conform declarațiilor conducerii firmei,  investițiile în acest domeniu vor continua pentru a consolida poziția companiei și pentru a oferi locuri de muncă sigure.

Tehnologii noi: semiremorca basculantă din aluminiu

În competiția zilnică pentru a câștiga noi contracte, companiile din industria construcțiilor trebuie să calculeze și să respecte prețuri de transport din ce în ce mai mici. Fiecare tonă în plus disponibilă amortizează rapid costurile și poate fi hotărâtoare atunci când discutăm de câștigarea unui contract.

Prin optimizarea gamei proprii de semiremorci semirotunde de aluminiu, Schwarzmüller oferă companiilor răspunsul corect la aceste provocări, demonstrând încă o dată capacitatea sa de a răspunde cererilor de pe piață, fiind astfel printre cei mai inovativi producători europeni în domeniul construcțiilor de vehicule ușoare. Noile basculante semirotunde Schwarzmüller cu șasiu de aluminiu, cu 3 axe cântăresc numai 4,5 tone, oferind astfel posibilitatea ca sarcina utilă totală să fie de peste 30 tone, la un volum transportabil de 23,5 mc. Pentru exploatarea ON-ROAD clienții producătorului austriac pot utiliza șasiul de aluminiu, iar pentru varianta OFF-ROAD un șasiu de oțel, de asemenea ușor, cu care sarcina utilă ajunge la aproape 30 tone, având în vedere că acesta are greutatea proprie de numai 4,8 tone. Ambele variante constructive oferă o siguranță deosebită în exploatare, stabilitatea structurilor proiectate și executate de către Schwarzmüller fiind renumită. Opțional, toate aceste structuri pot fi realizate și pentru volume de 28 mc, acoperirea interioară a benei cu materiale sintetice pentru prevenirea uzurii, prelate culisante pentru acoperirea mărfurilor transportate, toate acestea pentru a satisface cât mai simplu toate cerințele legale  impuse transportatorilor.

Schwarzmüller se poate mândri cu soluții pentru orice tip de transport fiind nu numai un producător european important dar și un jucător important pe piață atât în domeniul vehiculelor uzate cât și în cel al închirierii de vehicule. De asemenea, Schwarzmüller are o rețea de service bine construită și comercializează piese de schimb pentru orice tip de semiremorcă.

În România, service-ul Schwarzmüller România, situat în apropierea autostrăzii A1, la 20 km de București este impresionant prin mărimea lui, dar și datorită spațiilor exterioare, extrem de generoase, care însumează cinci hectare de teren, din care patru sunt betonate sau cu piatră de râu, reprezentând probabil unul dintre cele mai mari parcuri auto din țară.

Dotat cu o serie de facilități deosebite, precum standul de îndreptat șasiuri sau hala de etalonări cisterne, acesta este în continuă dezvoltare și îmbunătățire, pentru producătorul austriac criza economică reprezentând numai un moment de respiro în ceea ce privește vânzările, neafectând calitatea și serviciile de întreținere și reparații oferite. Aici se pot executa lucrări de reparații și întreținere pentru orice tip de vehicul, remorcă, semiremorcă sau suprastructură, indiferent de marcă. Din cele opt posturi de lucru existente, unul este destinat liniei ITP, fiind dotat cu aparatură specială pentru determinările ABS și sisteme de frânare, trei pentru lucrări de mecanică și alte tipuri de activități de întreținere, o stație de spălat camioane și două hale distincte pentru cisterne. Atenția acordată cisternelor este deosebită, un post de lucru fiind dedicat reparațiilor acestui tip de vehicule și lucrărilor specifice ADR și altul pentru etalonări. De asemenea, tot în cadrul service-ului se pot realiza lucrări de îndreptat șasiuri, atât de camioane cât și semiremorci, pentru orice tip sau marcă. Standul de etalonare pentru cisterne este unic, fiind singurul din țară care utilizează ca lichid de lucru pentru etalonări motorina, în general utilizându-se apa, în acest ultim caz precizia măsurătorilor fiind mai mică. Acest stand dispune de un rezervor de 30 tone de motorină, precum și de instalații de încărcare/descărcare de mare capacitate.  

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI