Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Românii și Dosarele X

14.08.2012
Ing. Dan Pavel
Românii și Dosarele X

În România, construcțiile, în special cele de drumuri, reprezintă o soluție, probabil unică, de a ne redresa economic.

Tot în România, politicul bate economicul, ca să nu spun că apoi îl și îngroapă.

Așadar, în loc să muncim mai bine un cântec vesel să cântăm…

Chestia cu „panem et circenses” a fost demult verificată în Roma antică. Deoarece cu pâinea stăm mai prost, circul politic ne este livrat gratis, la cote înalte și non-stop. Mass media ne lipsesc de partea cea mai frumoasă: lupta în arenă, bărbătească, corp la corp, și la urmă învingătorul primește vizita leilor…

Până și tăierea de panglici, amenințările la adresa constructorilor leneși și alte prafuri în ochi specifice ministerului transporturilor au fost uitate. De fapt, de aici nu se mai aude nimic, nici măcar despre banii de la CNADNR, care sunt ca de obicei mulți de dat.

O problemă trebuie însă rezolvată: banii pentru drumuri se dau sau nu? După ani de zile în care ministerul anunța că au fost plătiți la zi, dar de ajuns nu ajungeau decât după întârzieri mari, de luni de zile, și acest subiect a ajuns tabu. Nu este clar ce se întâmplă cu plățile, dar și cu viitoarele proiecte. Am văzut că iar au început discuțiile despre locul pe unde ar trebui să treacă autostrada peste munții noștri naționali. Carpații cei falnici, care au fost o pavăză sute de ani împotriva tuturor celor care doreau să ne ocupe un pic au devenit o problemă europeană: acum, ca și în trecut, taie comunicarea între Europa și Peninsula Balcanică, și chiar mai departe spre Asia. Așa că acum, dacă tot nu ne îndemnăm să construim, măcar să discutăm, în tihnă despre traseul viitoarei autostrăzi: Valea Oltului sau spre Brașov? Avem și idei originale în ultima vreme: de ce nu mai spre Drobeta, încolo, că parcă și munții sunt ceva mai scunzi.

În mod tradițional, actualii ministeriabili ar trebui să oprească lucrările și plățile, pentru a “analiza” ce s-a întâmplat cu banii poporului. Tot tradițional, după multe amenințări și reașezări de contracte… primii kilometri la cheie ar trebui anunțați încă din această toamnă. Dar… nimic. Oare apropiatele alegeri din toamnă sau și mai apropiata bătălie pentru președinție au încremenit tot ce înseamnă activitate la nivel de minister? Totuși, sunt niște bani care trebuie plătiți. Să sperăm că nu redirecționați spre alte necesități sociale.

Chiar că nu mai am nici un chef după atâta căldură să scriu despre drumurile, care parcă reprezintă un blestem național: nu terminăm nici unul. Am încercat să urc pe autostrada dintre București și Ploiești, dar m-am lăsat păgubaș: trebuia să caut prea mult, deoarece au uitat să pună pe DN1, acolo unde era normal să fie, niște indicatoare în acest sens. Oricum, se merge foarte bine și pe vechiul drum național, de fapt nu simt nici o nevoie să urc pe cei câțiva kilometri de autostradă. La iarnă efectul acestei autostrăzi va fi dărâmător pentru bucureștenii care vor pleca la munte: fluxul de mașini pe oră va crește, alimentat de către cele două drumuri: DN 1 și autostradă, și probabil că de la Azuga încolo ne vom bloca de tot.

Mai bine să vorbim de politică, să ne uităm la TV și să jucăm o tablă: oricum adevărul este dincolo de noi, după cum spunea agentul Mulder. Aș adăuga că este dincolo și de ei, din păcate.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI