Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Transporturi agabaritice

VARIOMAX, soluția ideală de la Faymonville

Super-Show marca Volvo CE

15.08.2012
Dan Pavel
VARIOMAX, soluția ideală de la Faymonville

De la un mic atelier de forjat, în anii ‘60, a ajuns cel mai mare constructor belgian de semi-remorci specializate pentru industria transporturilor agabaritice rutiere și unul din liderii europeni cei mai respectați. Aceasta este pe scurt ascensiunea mărcii Faymonville, care timp de 40 de ani și-a păstrat conceptul, tradiția și calitatea produselor sale fără nici un compromis. Compania a devenit un lider important în domeniul construcției de semi-remorci, scopul fiind acela de a oferi clienților săi soluții optime pentru transport agabaritic, indiferent de cerințele acestora.

Acum, în România, putem vedea din ce în ce mai multe trailere de la Faymonville, acestea fiind de multe ori construite și în funcție de cerințele cumpărătorului.

Comenzile de trailere specializate pentru transporturi agabaritice au început să înregistreze o creștere semnificativă în ultima perioadă de timp, structuri din ce în ce mai lungi și mai complexe fiind în prezent solicitate de către transportatori. Societatea CTE Trailers, importator unic al mărcii Faymonville în România, este unul dintre cei mai importanți distribuitori de suprastructuri specializate din România. Portofoliul său numără cei mai mari producători europeni de suprastructuri de transport, precum Krone, Meiller Kipper, Rohr, Faun sau Schmidt GmbH, reușind astfel să acopere în totalitate orice tip de cerere de pe segmentul construcțiilor sau al transporturilor speciale.

Industria europeană este în continuă mișcare, cerințele piețelor specializate, precum cele de construcții fiind din ce în ce mai complexe. Aceeași tendință o putem vedea și în România, și chiar dacă încă nu a atins potențialul său maxim, construcția de noi autostrăzi a demarat puternic în acest an. Volumele mari de pământ săpate și transportate necesită un număr important de utilaje de mare capacitate, transportul acestora de la un punct de lucru la altul fiind făcut numai cu ajutorul platformelor speciale, cu podea joasă.

Și astfel, înregistrăm o nouă tendință în prezent pe segmentul transporturilor agabaritice: apariția unor trailere care să poată fi utilizate pentru cât mai multe aplicații, soluția optimă fiind mașinile cu podea extensibilă.

Transportatorii români tradiționali, specializați sunt acum interesați să-și diversifice portofoliul de comenzi, fiind însă preocupați să utilizeze la maxim aceste sisteme de transport moderne. Un exemplu în acest sens este reprezentat de societatea Energoutilaj, o societate cu o experiență de peste 60 de ani în domeniul închirierii și transportului de utilaje, în special al utilajelor de ridicat. Aceasta deține în prezent o flotă importantă de automacarale și macarale de șantier specializate, cu capacități cuprinse între 16 și 300 tone, precum și de trailere necesare transportului acestora.

Extinderea activității de transport cu trailere de mare tonaj reprezintă în prezent un proiect ce se află în centrul atenției conducerii societății. Domnul Dorel Bajaliu, directorul general al societății Energoutilaj studiază cu atenție tendințele pieței de transport special din țara noastră, dorind să fie mereu cu un pas în fața concurenței, venind în întâmpinarea cerințelor clienților. Astfel, dezvoltarea parcurilor eoliene din zona Dobrogei este urmărită atent, macaralele de mare tonaj ale firmei fiind implicate direct în construcția centralelor eoliene din zonă.

Anul trecut solicitările pentru transportul componentelor centralelor eoliene au fost în creștere: “Energoutilaj are o istorie îndelungată și a avut foarte mulți clienți de-a lungul timpului, aceștia știu că aici avem o echipă formată numai din profesioniști, și din acest motiv suntem solicitați frecvent pentru transporturi deosebite agabaritice. Parcul nostru de vehicule de transport agabaritice este însă specializat pentru transportul componentelor propriilor macarale, din acest motiv am vrut un trailer cu punte joasă care să fie versatil. În afara transportului utilajelor pentru construcții, sectorul cel mai activ acum este cel al centralelor eoliene, iar pentru acestea trebuie să deținem mașini specializate de transport, în primul rând pentru generator, care are 95 de tone, dar și pentru segmentele de turn care nu sunt grele, dar sunt lungi.”

Astfel, soluția optimă a reprezentat-o modelul Faymonville Variomax, un trailer extensibil cu un număr maxim de 8 axe. Un model de ultimă generație, care permite nu numai coborârea șasiului în cazul pieselor cu înălțime mare, dar grație propriului motor toate operațiunile de extindere/strângere a 3 axe, de extensie a podelei sau de coborâre/ridicare a punții pot fi făcute direct de către operatorul remorcii, fără a fi necesar un cap tractor.

„Am ales Faymonville pentru că am simțit că este cea mai bună echipă care mi se potrivea mie. Aceasta a fost singura echipă care a lucrat o perioadă de timp cu mine, m-au întrebat, mi-au prezentat tot felul de soluții până când am găsit-o pe cea optimă” – Dorel Bajaliu, director general Energoutilaj SA.

Mașini și Utilaje: Noul trailer Variomax reprezintă acum piesa de rezistență a flotei societății Energoutilaj, dar și o investiție importantă.

Dorel Bajaliu: Eu mă implic foarte mult în managementul firmei pe termen scurt, dar cu privirea în viitor. Îmi place să cresc această afacere ca pe un organism viu, care dacă este hrănit bine se dezvoltă.

Am cântărit îndelung caracteristicile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească un astfel de utilaj, pentru a satisface nevoile noastre, dar și ale pieței din România: în primul rând, știu că va fi utilizat pentru transportul unor echipamente sofisticate și mari.

Variomax poate transporta până la 160 tone, poate fi desfăcut și încărcat pe orice parte, este prevăzut cu rampe de urcare pentru o încărcare ușoară, se cuplează și decuplează ușor. Este construit cam pentru orice aplicație.

M&U: Poate transporta și volume mai mici, să spunem clasice?

Dorel Bajaliu: Poate fi micșorat până rămân doar cele 5 axe din spate, celelalte trei și le încarcă singur. Este foarte versatil: când merge pe terenuri accidentate poate să fie înălțat, iar pe șosea poate fi lăsat până aproape de sol, iar acesta este un mare avantaj pentru că se pot pune piese înalte pe el și totuși să se încadreze în limita de înălțime.

M&U: De ce ați ales marca Faymonville?

Dorel Bajaliu: Eu m-am întâlnit cu toți furnizorii de asemenea echipamente și ca să spun sincer mi-a plăcut cel mai mult oferta importatorului CTE Trailers:  mi-au oferit exact soluția de care aveam nevoie, și în plus s-au încadrat în bugetul care îl am la dispoziție. Într-un cuvânt, mi-au oferit un produs care să satisfacă toate cerințele noastre. Marele avantaj al mărcii este faptul că nu se limitează să vândă un produs de serie, ci pot să îl pregătească după specificațiile clientului.

M&U: Va fi supus unor sarcini dinamice foarte mari și aveți în vedere să-l utilizați intens. Cât de mare este încrederea dumneavoatră în acest trailer cu un grad înalt de complexitate?

Dorel Bajaliu: Nu am nici o îndoială că se va comporta excelent. Am argumentele mele, care sunt obiective: am vizitat și fabrica și am fost impresionat de grija cu care se execută fiecare unitate de transport.

Ne-am înțeles foarte bine cu echipa de la CTE Trailers și cu reprezentanții Faymonville și am avut un suport puternic pe partea de instruire după ce a venit mașina. Astfel, tehnicianul producătorului a stat tot timpul afară, la o temperatură de peste 40°C și a făcut un training profesional cu oamenii noștri care vor exploata utilajul: a controlat, a atins și a lucrat cu toate părțile componente ale trailerului împreună cu membrii echipei care o să îl exploateze. A stat toată ziua cu noi și a explicat tot, a răspuns la orice întrebare: l-au demontat, l-au lungit, l-au întins, l-au strâns, au urcat cele 3 axe pe el.

M&U: Aveți în vedere o dezvoltare a firmei pe partea de transporturi agabaritice? Există o piață de viitor în România în această direcție?

Dorel Bajaliu: Parcul de trailere tradițional pe care îl deținem este adaptat strict nevoilor interne, de aceea nici nu am avut trailere foarte mari. Mașinile noastre transportă contragreutăți, vârfuri de braț, brațe pentru macaralele proprii. Aveam și timpi morți, pentru că noi transportăm macaralele în zonele de lucru, le montăm, și în continuare trailerele rămân în așteptare până la următorul transport al macaralei. Ne-am gândit să folosim acești timpi pentru a efectua transporturi și pentru alți clienți. Chiar avem o cerere din ce în ce mai mare, pentru vehicule din ce în ce mai grele, pentru lucrări din ce în ce mai complexe. Consider în continuare că este o linie de business care merită dezvoltată și care o să își aducă un aport mare în cifra de afaceri a companiei.

VARIOMAX – date tehnice generale

 Număr axe    8 (3+5)

 Lungime totală de lucru (mm)          26.605

 Masa totală (kg)        126.000

din care:

- Masa proprie (kg)      40.000

- Masa utilă (kg)          86.000

- Viteza maximă (km/h)          80

- 3 punți pendulare

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI