Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo Trucks

Noua gamă FH – revoluția continuă

Volvo Trucks - noua gamă FH

18.09.2012
Dan Pavel
Noua gamă FH – revoluția continuă

Încă o dată, producătorul suedez de autocamioane, Volvo Trucks dovedește o capacitate de inovare uimitoare, fiind un adevărat deschizător de drumuri în acest domeniu atât de competitiv. Astfel, după uimitoarea serie Volvo FMX, care a deschis practic o nouă pagină în istoria constructorilor de camioane destinate activității de șantier, a venit rândul legendarelor modele Volvo FH.

Încă o dată, specialiștii companiei suedeze dovedesc nu numai o capacitate uimitoare de a crea și a lansa mașini cu specificații tehnice deosebite, acolo unde în mare se credea că nimic nu mai poate fi schimbat radical, dar și o viziune globală asupra cerințelor pieței din prezent și, ce este mai important, din următorii ani.

Lansarea motoarelor din ce în ce mai “curate” din punctul de vedere al noxelor emise în atmosferă sau al vibrațiilor aduce după sine o luptă acerbă printre producătorii de motoare de a lansa pe piață noi modele din ce în ce mai complexe, dar care să ofere și reduceri importante ale consumului de combustibil. Pentru Volvo Trucks acesta a fost un obiectiv mereu atins, dar și depășit de noile generații, deoarece motorul a fost privit totdeauna nu ca principalul consumator de combustibil, ci mai mult ca o parte, evident importantă, a lanțului motric al mașinii. Datorită faptului că nu numai motoarele, ci și aproape toate componentele importante ale unui autocamion sunt proiectate, testate și realizate în propriile fabrici, putem spune că în prezent gradul de integrare a lor, din punctul de vedere al sincronizării și al eficienței, este impresionant la noua serie FH, Volvo Trucks ridicând standardele gamei de autocamioane din categoria premium. Economie de combustibil, fiabilitate, ergonomie, manevrabilitate superioară, siguranță activă și pasivă și funcții care economisesc timp, îmbunătățesc randamentul șoferului și cresc marja de profitabilitate a firmelor care le utilizează, au stat la baza proiectării noului Volvo FH.

Economia de combustibil este una din prioritățile firmelor de transport de astăzi. Deși la acest capitol Volvo a excelat dintotdeauna, lanțul cinematic al actualelor camioane Euro 5 fiind unul foarte eficient în ceea ce privește consumul, noua generație este acum chiar și mai economică. Motorul Volvo Euro 6 va reduce semnificativ emisiile, fiind și mai economic, cu până la 5% din consumul orar, în parte și datorită noii funcții I-See. Dar se poate și mai mult, așa că în toamna anului 2013 va fi lansat Volvo I-Torque, noul lanț cinematic ce stabilește noi repere tehnologice, oferind un consum de combustibil și mai mic, dar și performanțe dinamice mai bune: caracteristici de care vor beneficia atât firma de transport, cât și șoferul.

Deși îmbunătățirea unor performanțe oricum excelente reprezintă în sine o mare realizare pentru constructor și un profit excelent pentru utilizator, electronica și programele performante implementate vor avea și ele un rol major, Volvo Trucks fiind un inventator prin excelență, lansând pe piață tehnologii și direcții ce vor deveni probabil în scurt timp un standard internațional:

Manevrabilitatea la  nivel superior -  Suspensie independentă (IFS) și direcție cu cremalieră

Manevrabilitatea și ținuta de drum au fost elementele cheie atunci când Volvo Trucks a creat noua serie FH. Optimizarea sistemelor de suspensie față și spate, creșterea stabilității la rulare și îmbunătățirea suspensiei cabinei, toate acestea îi asigură noului Volvo FH ținută de drum și manevrabilitate superioare. Grație suspensiei față independente, unică în domeniu, noul FH devine și mai bun. Geometrie optimizată, design îmbunătățit pentru suspensiile față și spate, proprietăți antiruliu îmbunătățite ale cabinei și o amortizare a mișcării bine echilibrată pentru cabină și șasiu reprezintă noile repere ale gamei FH. Rezultatele, chiar și în procente sunt uimitoare, după cum afirma Stefan Axelsson, manager manevrabilitate și rulare la Volvo Trucks: “Aceștia sunt factorii care susțin îmbunătățirea cu 50% a stabilității la rulare în comparație cu seria FH anterioară”.

Trebuie spus că Volvo FH este primul autocamion greu din lume cu suspensie independentă față, IFS, combinată cu un sistem de direcție cu pinion și cremalieră - două echipamente noi care au un efect radical asupra ținutei de drum și a manevrabilității. Astfel, dacă vorbim de puntea față a camionului, fiecare roată se mișcă independent de cealaltă, în final rezultând o deplasare mai fermă pe șosea, stabilă, acest lucru fiind simțit din plin de șofer, care conduce mașina la fel de bine ca și un autoturism, manevrabilitatea ei devenind aproape la fel de simplă.

Direcția cu pinion și cremalieră este de asemenea o tehnologie preluată din lumea autoturismelor. Un arbore de direcție cu dinți transmite mișcarea volanului mai bine către roți decât o casetă de direcție clasică. Rezultatul: șoferul va simți mai bine drumul, se va simți el însuși mai sigur pe comenzi și alege mai rapid varianta optimă de condus, fiind ajutat bineînțeles și de sistemele electronice îmbarcate. Comenzile date de șofer prin rotirea volanului sunt acum mult mai precis transmise trenului de rulare și acest lucru se simte, practic curbele vor fi urmărite perfect de camion, chiar încărcat la maxim, fără să fie nevoie de mișcări suplimentare de corecție a ținutei mașinii.

Astfel, împreună, aceste două noi echipamente oferă noului Volvo FH caracteristici de rulare și manevrabilitate unice.

Cel mai bun autocamion de pe piață

Un producător mondial de talia Volvo Trucks este cât se poate de responsabil atunci când caracterizează propriile realizări în declarațiile oficiale, acestea având totdeauna acoperire pe teren. Cu atât mai mult atrag atenția cuvintele lui Martin Palming, Manager de produs la Volvo Trucks: „Volvo FH fără IFS va fi numărul unu pe piață în ceea ce privește ținuta de drum și manevrabilitatea. Însă, un Volvo FH cu IFS va fi pur și simplu cireașa de pe tort. Am depus eforturi deosebite pentru a ajunge aici.”

Ce reprezintă I-See? Practic, este un exemplu de tehnologie care ușurează viața șoferului și economisește combustibil.  Claes Nilsson, președinte Volvo Truck Corporation, explică foarte precis: „I-See este un pachet software pentru transmisia I-Shift. Acesta stochează informații despre dealuri, pe măsură ce acestea sunt parcurse de autocamion. Data următoare când autocamionul se deplasează pe același traseu, I-See acționează accelerația, schimbătorul de viteze și frânele pentru a asigura o deplasare cât mai economică posibil. Datorită lui I-See, firma de transport poate reduce consumul de combustibil cu până la 5% pentru fiecare vehicul”.

Cum va arăta consumul unui camion peste câțiva ani? Este greu de spus, deoarece în afara tehnologiei implementate în fiecare autocamion, șoferul rămâne un factor important. Astfel, scăderea consumului orar cu încă 5% poate fi posibilă în cazul noii serii FH de la Volvo Trucks și datorită pachetului de economisire a combustibilului Fuel Package. Acesta cuprinde cursuri de instruire pentru șofer și asistență lunară denumită Consiliere combustibil - și are drept scop reducerea consumului, atât prin modificarea stilului de condus al șoferului cât și prin îmbunătățirea cunoștințelor acestuia privind tehnicile de condus economic.

Dar noua gamă FH de autocamioane de la Volvo Trucks este chiar cu totul… nouă: un spațiu de lucru și odihnă al șoferului reproiectat, mai spațios ca oricând un bord deosebit, un loc absolut prietenos, un sistem wireless ce permite diagnosticarea de la distanță a camionului și reduce timpii de reparație și întreținere la minim, principalele componente constructive fiind astfel permanent supravegheate,  dar și noul schimbător de viteze I-Shift 2, șamd. Despre toate aceste mic”revoluții” în domeniul autocamioanelor vom vorbi pe larg în numerele  viitoare ale revistei.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI