Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Evoluția CatŸ

Noul buldozer CatŸ D6N

Noul buldozer CatŸ D6N

18.09.2012
Gheorghe Apostol
Noul buldozer CatŸ D6N

Producătorul american CATERPILLAR contribuie constant la dezvoltarea pieței  utilajelor de construcții, prin lansarea a noi produse, tehnologii și inovații. Fiecare generație nouă de utilaje oferă o productivitate din ce în ce mai bună și un randament ce aduce beneficii în primul rând utilizatorului final.        

Cu cât utilajele sunt mai mari cu atât devin mai interesanți de urmărit parametri precum volumele de pământ sau pietriș, consumurile de combustibil și randamentele. Totul devine în acest caz important, iar CATŸ este renumit în primul rând datorită utilajelor sale de mare productivitate. Din acest motiv prezentăm unul dintre utilajele de ultimă generație, importante pentru orice șantier, lansate de producătorul american: buldozerul CatŸ D6N. Acesta vine cu dotări standard de cea mai bună calitate, confort sporit pentru operator și costuri reduse, performanța fiind acum la îndemâna utilizatorului, fără a fi necesare investiții în dotări auxiliare.

CatŸ D6N este un buldozer șenilat versatil și puternic, echipat standard cu sisteme de ultimă generație, precum motorul diesel Cat C6.6 ACERT™ de 150 CP, transmisie diferențială, șenile SystemOne™, dar și dotări opționale precum sistemul VPAT. Acesta oferă posibilitatea unui control mai bun al lamei și a unghiului de înclinare prin acționarea sa hidraulică direct din cabină. De asemenea, colțurile lamei sunt aplatizate pentru a permite operatorului o vedere mai bună asupra câmpului de lucru.

Vibrațiile și oscilațiile lamei, care apar de obicei în cazul utilajelor mari, cu motoare puternice sunt acum anulate, datorită prinderii solide de cadrul în formă de U. Mai mult, prinderea solidă elimină și oscilațiile care pot rezulta ca urmare a acționării forțelor de rezistență ce apar la împingere.

Astfel, cu un număr mai mic de treceri și fără sisteme speciale de control electronic, se obține un teren nivelat aproape de cota finală de lucru. Randamentul este maxim. Pentru a defini o variantă perfectă de lucru, CatŸ D6N poate fi dotat cu lamă Semi-U, sistem de prindere special cu scarificator cu dinți multipli și troliu PA55.

Sistemul de comandă și lucru al mecanismului de control al lamei și sistemului scarificator este acum electro-hidraulic.  Astfel, comenzile primite de la joystickul de control comandat de operator sunt transmise sub forma unor impulsuri electrice, față de cele clasice, hidraulice, întâlnite la vechile sisteme de control.

Numeroasele furtunuri hidraulice folosite în trecut pentru a transmite comanda de la maneta operatorului la valvele din sistemul de control sunt acum înlocuite de un sistem de cablaj simplu. Rezultatul este un sistem de control mai simplu și mai ușor de întreținut.

Din punctul de vedere al operatorului, sistemul electro-hidraulic asigură un răspuns rapid și precis, cu manete și comenzi confortabile, care nu necesită un efort ridicat în operare. Cu ajutorul panoului de navigare operatorul poate seta câteva funcții importante precum timpul de răspuns al lamei sau viteza de auto-rotire.

Ca un beneficiu suplimentar al folosirii comenzilor electro-hidraulice, clienții pot acum să economisească sume importante la pregătirea utilajului D6N pentru a accepta un sistem Cat AccuGrade™ fie că este de tip Laser, GPS sau Advanced Tracking Sensor.

Facilități de operare și întreținere

În plus față de sistemul de control electro-hidraulic, postul de lucru al operatorului buldozerului D6N a fost mult îmbunătățit prin amplasarea unui nou panou de instrumente, un sistem de control automat al temperaturii  și reproiectarea capotei cabinei. Noul panou de instrumente are un design simplu și este destul de mare pentru ca informațiile vitale afișate, precum timpul de repaus, consumul de combustibil, distanța parcursă și profilul operatorului, să fie ușor de citit.

Cabina utilajului D6N păstrează la fel ca și la modelele anterioare geamurile mari -frontale, laterale și spate - pentru o vedere excelentă a lamei și a mediului de lucru. Panourile interioare destinate reducerii nivelului de zgomot contribuie la crearea unui mediu de lucru silențios, iar scaunul cu suspensie pe pernă de aer oferă un plus de confort operatorului, atunci când lucrează perioade lungi de timp.

Operațiunile uzuale de întreținere sunt mult mai simple în cazul modelului D6N. De fapt, gradul de accesibilitate a crescut, ceea ce nu înseamnă că modelul anterior era mai greu de operat. Astfel, toate operațiunile de mentenanță se pot face pe cât este posibil în continuare la nivelul solului, fără a fi necesare platforme suplimentare de lucru. În plus, putem vorbi în cazul acestui model de o pompă de amorsare nouă, cu o priză de combustibil reproiectată care încorporează un separator integral apă/combustibil, monitorizat electronic, un sistem similar cu cel de monitorizare a filtrului de aer al motorului. Pe partea stângă, operatorul are un nou buton de oprire a motorului, unul pentru deconectarea bateriei, iar porturile pentru diagnosticul electronic sunt toate accesibile de la nivelul solului. Partea din dreapta a suportat mai multe modificări, fiind acum mai accesibilă, facilitând accesul la filtrele hidraulice, modulele de control electronic și la siguranțele situate în interiorul cabinei.

Puterea rămâne definitorie

Trenul de putere reproiectat permite buldozerului D6N să ofere o productivitate mare într-o varietate largă de aplicații. Motorul Cat C6.6 de 6,6 litri și 150 CP folosește tehnologia ACERTŸ pentru a optimiza puterea, consumul de combustibil și a reduce emisiile de noxe.

Echipată cu sistemul Cat Multi Velocity Program, cutia de viteze rezistentă a D6N permite operatorului să aleagă dintre cinci game de viteze pe cea mai potrivită pentru a adapta puterea utilajului la aplicația la care este folosit.

O funcție Auto-Shift permite selecția înainte/înapoi a vitezelor pentru a simplifica schimbarea direcției, iar funcția Auto-Kickdown asigură o reducere suficientă  a turațiilor motorului cu scopul creșterii rapide a cuplului motor, absolut necesar în cazul greutăților mari, asigurând astfel cele mai bune performanțe de împingere.

Sistemul diferențial de ghidare, controlat ușor cu ajutorul unui joystick, permite mașinii să împingă sarcini mari, chiar atunci când întreaga suprafață a lamei se află în pământ, prin asigurarea unei mișcări ușor curbe cu utilizarea ambelor șenile. Pe de altă parte, acesta ajută la menținerea cu ușurință a unei direcții drepte atunci când se lucrează în pantă, prin simpla poziționare a manetei astfel încât să se obțină o putere egală la ambele șenile.

Configurația șenilei pentru buldozerul D6N include versiunea XL (Extra Long) care plasează o parte mai mare a șenilei pe sol pentru un balans optim la împingere și versiunea Low Ground Pressure (LGP) care îmbunătățește flotația în condiții de sol moale.

 

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI