Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Să vorbim cu mult simț politic

18.09.2012
Ing. Dan Pavel
Să vorbim cu mult simț politic

Nu știu ce să mai cred: politica a înecat de tot construcția drumurilor. Un val asurzitor de acuze acoperă realitatea: pe teren totdeauna găsești altceva decât în declarațiile de presă.

Din păcate, roata cuvântărilor politice se învârte în gol și toacă cauciucurile mașinilor, nervii noștri și reușește ca de obicei să ascundă adevărul. Am primit un comunicat de presă pe care nici nu știu cum să-l interpretez: incompetență sau un mod de a se ascunde după deget? Sigur este un lucru: am citit una dintre cele mai prost realizate scrieri emanate de cei de la Ministerul Transporturilor.

Pe scurt, Guvernul anunța intenția de a tăia fondurile pentru construcția de noi autostrăzi, dar textul suna mai mult ca o recomandare făcută ministerului, de parcă guvernul nu este sigur, dar dacă transporturile sunt de acord… atunci, hai să tăiem!

Și ambiguitățile continuă: nu toate investițiile să fie stopate, ci numai anumite tipuri. De ce oare se cultivă această nesiguranță? Eu cred că din două motive, apropiate pe undeva: din incompetență și din dorința de a mai cumpăra ceva electorat pentru alegerile din noiembrie. Că de undeva trebuie să iei bani ca să dai la fondurile sociale și de salarii, nu? Dacă de la învățământ sau sănătate nu poți, că oricum sunt la limita subzistenței, de la interne sau alte instituții ale statului de acest tip nu se poate, aici cresc în fiecare an, mai ales cele ale serviciilor speciale, am putea să ne uităm pe la Parlament. De ce nici de aici? Răspunsul a venit foarte repede: deoarece nu au de dat ci au de luat, adică tocmai s-au terminat banii de călătorii în țări exotice ale aleșilor neamului și trebuie să își voteze alții. Ca o paranteză, a fost distractiv faptul că, imediat cum au aflat primii parlamentari că nu mai sunt bani de plimbare, aceștia au și luat-o la fugă prin lume ca să ne reprezinte interesele, gata să toace ultimele resturi rămase din vasta vistierie a Parlamentului, chiar și fără a mai face toate actele necesare, nu cumva să rămână acasă.

Așadar, s-au uitat un pic de jur împrejur ministeriabilii noștri și ce să vezi? Mai sunt bani la CNADNR. De ce sunt bani, și încă mulți, la sfârșitul lunii august, neutilizați sau mai bine zis nedați? Nu și-a pus nimeni problema, că doar era de luat nu de dat, precum am mai scris mai sus. Mai interesant este cum s-a pus problema: cu mult simț politic.

Nu am spus bun simț, ci numai simț politic. Adică, blocăm o parte din lucrări (cât de mare va fi această parte, încă nu e clar, probabil după necesități), dar ce facem cu banii rămași astfel? Doar nu vă așteptați că o să se plângă că voturile costă mult, că trebuie mărite salariile și pensiile. Nu. De fapt, oficial, acești bani sunt blocați pentru a se plăti arieratele, pe care de fapt până de curând nu le recunoștea nimeni. Și aici textul este clar: să nu mai fie probleme cu arieratele până la sfârșitul lunii.

Aici vine finețea politică: ce înseamnă să nu mai fie probleme? Și cât costă? Nu spune nimeni, dar eu cred că nici nu știu cât costă, deoarece așa cum s-a dovedit de curând, nimeni nu știe exact câți angajați sunt în România, câți pensionari sau măcar câți votanți. Cum să știe atunci câți bani sunt necesari la alegeri?

În concluzie, o parte din banii de la CNADNR se vor bloca. Ce sumă, pentru ce va fi utilizată, ce facem cu lucrările în curs de desfășurare sau mai bine zic care lucrări se pot opri, când vor porni? Nimeni nu are răspunsuri, deoarece nu suntem nemți, ca să știm exact ce facem cu banii. Vistieria României este încă mare, așa că să nu ne facem probleme de cifre.

Simțul politic creează adevărate capodopere de a nu spune nimic clar și precis. Îmi aduc aminte acum câțiva ani când se punea problema unui guvern de tehnocrați, atunci când toată așa-zisa noastră clasă politică, de la stânga la dreapta și invers a sărit în sus și a spus că fără politic și deciziile lui nu poate funcționa nici o țară modernă. Eu înclin să cred că la noi se poate.

Apropo, mai bine pe DN 1 decât pe A3... Cel puțin pentru moment...

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI