Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

ȘTIŢI DE CE SCHIMBAŢI ULEIUL DE MOTOR?

ȘTIŢI DE CE SCHIMBAŢI ULEIUL DE MOTOR?

Care este intervalul de schimb al uleiului, de ce ar trebui să țineți seama de el și ce se va întâmpla cu camionul dvs. dacă îl ignorați?

Conducătorilor de camioane le pasă de camioanele lor. Indiferent dacă sunteți un manager de flotă care își întreține vehiculele pentru a-și menține afacerea pe drum sau un șofer de camion care își protejează mijloacele de trai, menținerea vehiculelor în mișcare este esențială pentru transportatori. O parte esențială a acestei slujbe este să vă asigurați că uleiul de motor este schimbat în mod regulat. Dar să vă duceți camionul la service pentru un schimb de ulei – în special dacă e vorba de un vehicul greu – poate fi o bătaie de cap. Așadar, de ce să nu schimbați uleiul în același timp cu întreținerea programată? Doi iepuri dintr-un foc.

Pe bună dreptate, uneori aceasta este o idee bună și poate ajuta la limitarea timpului de nefuncționare. Dar, totuși, această lucrare te poate costa mai mult pe durata de viață a vehiculului. Însă, pentru șoferii de camion și operatorii de flote care resimt criza pe măsură ce lumea răspunde la pandemia de Covid-19, acest cost poate fi ușor de redus. În următoarea suită de întrebări frecvente, ne uităm la intervalele de schimb al uleiului (ODI): ce sunt acestea, de ce sunt importante și cum să le facem corect.

CE ESTE ODI? DE CE ESTE IMPORTANT?
ODI înseamnă interval de schimb al uleiului („oil-drain interval” - în engleză). Măsurat fie în perioade de timp, fie în kilometri parcurși, ODI este durata de timp în care, conform producătorului camionului dvs., puteți lăsa uleiul în motor înainte de a trebui să fie schimbat.

DE CE TREBUIE SĂ ÎMI SCHIMB ULEIUL?
Un motiv important este ODI recomandat de producător. Este important să nu lăsați uleiul în motorul camionului dvs. mai mult decât recomandă producătorul. Dacă lăsați uleiul în motor pentru prea mult timp, puteți deteriora motorul vehiculul și chiar vă puteți anula garanția. De exemplu, una dintre sarcinile uleiului de motor este de a capta murdăria și contaminanții. De-a lungul timpului, această cantitate de contaminanți devine prea mare pentru ca uleiul să continue să-și facă treaba în mod corespunzător. Prin urmare, uleiul trebuie scurs și înlocuit cu ulei proaspăt. Factorii care vă pot determina să schimbați uleiul mai devreme decât era planificat includ lucrul în medii extreme – de exemplu, medii foarte fierbinți sau cu praf – sau dacă vehiculul în sine funcționează la limitele capacității sale, cum ar fi tractarea de sarcini extrem de grele și temperatura ridicată a motorului.

CUM MĂ AFECTEAZĂ PE MINE SAU AFACEREA MEA SCHIMBAREA TIMPURIE A ULEIULUI?
Dacă schimbați uleiul de motor prea devreme, atunci nu utilizați întregul potențial al uleiului de motor. Această practică poate duce la plata unor schimburi de ulei de care vehiculul dvs. nu avea nevoie. Pe durata de viață a unui vehicul, acest lucru poate genera costuri suplimentare.

ȘI DACĂ SCHIMB ULEIUL PREA TÂRZIU?
Este aproape sigur că veți vedea o deteriorare a performanței motorului. Dar, mai rău decât atât, uleiul nu va mai putea să vă protejeze motorul așa cum trebuie. Motorul dvs. poate suferi uzuri suplimentare care vor duce la o întreținere neplanificată și la costuri suplimentare. Dacă schimburile de ulei le faceți la o perioadă de timp mai mare decât este indicată în specificațiile producătorului, puteți anula, de asemenea, garanția pentru motorul camionului.

CÂT DES TREBUIE SĂ SCHIMB ULEIUL?
Ar trebui să urmați intervalele recomandate de schimb al uleiului OEM (Original Equipment Manufacturer). În schimb, ODI poate varia în funcție de tipul de motor, aplicație sau service-ul motorului și specificația uleiului recomandat.
Consultați manualul camionului dvs. sau contactați producătorul (OEM) pentru a afla ODI recomandat pentru uleiul pe care îl utilizați. De asemenea, puteți utiliza și catalogul Shell LubeMatch pentru a căuta motorul dvs. Când sunt disponibile, informațiile despre intervalul de schimb al uleiului sunt afișate aici.

DE CE VARIAZĂ ODI ÎN FUNCȚIE DE APLICAȚIE, CONDIȚII ȘI OEM?
Specificațiile uleiului variază de la un tip de camion la altul, iar diferite vehicule – la fel și diferite motoare – impun niveluri diferite de solicitare asupra uleiului. În motoarele moderne, care funcționează fierbinți, uleiurile folosite trebuie să îndeplinească o specificație mai înaltă sau să aibă o specificație mai nouă, deoarece uleiurile cu o specificație mai înaltă au o stabilitate termică mai mare, permițându-le să reziste la temperaturi ridicate și să continue să protejeze pentru mai mult timp. Alegerea unui ulei de calitate inferioară sau cu specificații inferioare poate însemna că trebuie să schimbați uleiul mai des. Rolul lubrifianților a fost întotdeauna important, dar pe măsură ce tehnologiile motoarelor s-au îmbunătățit de-a lungul timpului, lubrifianții au evoluat și ei.

CÂT ULEI AȘ PUTEA ECONOMISI DACĂ AȘ FOLOSI ULEI CU ODI MAI LUNG?
Alegerea unui ulei premium, care să permită un ODI mai lung, ar putea reduce considerabil consumul de ulei pe durata de viață a vehiculului. De exemplu: dacă conduceți un camion Daimler și ați optat pentru Rimula R5E 10W- 40, conform specificațiilor OEM, distanța maximă pe care ați putea să o parcurgeți înainte de a solicita schimbarea uleiului este de aproximativ 60 000 km. Cu toate acestea, o actualizare la un ulei cu o specificație mai înaltă, cum ar fi Shell Rimula R6 LM 10W-40, care îndeplinește standardele API CJ-4, CI-4, CH-4 și ACEA E6,E9, v-ați aștepta, în general, să creșteți ODI până la aproximativ 150 000 km, în funcție de producătorul motorului și de condițiile de exploatare. Acest lucru înseamnă să vă mențineți pe drum de 2,5 ori mai mult timp, pentru încă 90 000 km.

CUM DE SUNT CAPABILE ULEIURILE SHELL RIMULA SĂ ÎNDEPLINEASCĂ INTERVALELE DE SCHIMB AL ULEIULUI OEM?
În ultimul deceniu, Shell a îmbunătățit uleiurile de bază utilizate în lubrifianții săi. Și, probabil, cea mai mare schimbare a venit din utilizarea unor „antioxidanți” îmbunătățiți. Acești antioxidanți cresc durata de viață a uleiului, îi sporesc performanța și vă protejează motorul de uzură.

Combinația puternică dintre uleiul de bază sintetic și tehnologia aditivilor – denumită tehnologie Dynamic Protection Plus – are ca rezultat beneficii precum:
• Control îmbunătățit al oxidării, comparativ cu formulele anterioare: protecție împotriva descompunerii uleiului în condiții de funcționare a motorului la temperaturi ridicate;
• Control îmbunătățit al stabilității la forfecare, comparativ cu formulele anterioare: realizat deoarece uleiurile de motor Shell se confruntă cu o pierdere mai mică a vâscozității uleiului în condiții de solicitare severă;
• Control excelent al aerării: ajută la prevenirea bulelor de aer în ulei pentru o protecție durabilă împotriva uzurii. Tehnologia Dynamic Protection Plus contribuie la eficientizarea uleiului pentru mai mult timp, permițând prelungirea timpului dintre schimburile de ulei – economisind bani și reducând costurile de întreținere*.

CUM ȘTIU CÂND ULEIUL MEU A ATINS DURATA MAXIMĂ DE VIAȚĂ?
Consultați întotdeauna intervalele de schimb al uleiului recomandate de producător pentru motorul dvs. și pentru uleiul specific pe care îl utilizați. Dacă considerați că puteți beneficia de o abordare mai detaliată a intervalelor de schimb al uleiului și a gestionării uleiului, puteți lucra cu un serviciu online de selectare a uleiului, precum ar fi Shell LubeMatch. De asemenea, puteți contacta consilierii tehnici Shell care vor lucra cu dvs. și cu producătorul OEM al vehiculului dvs. pentru a determina exact intervalele potrivite de schimb al uleiului și regimul de lubrifiere pentru vehiculele dvs., protejându-vă în același timp garanția.



*Urmați întotdeauna recomandările ODI furnizate de producătorul camionului dvs. Extinderea intervalelor de scurgere a uleiului este o idee bună doar dacă este aprobată oficial de producătorul camionului dvs. și este realizată cu sprijinul unui consultant tehnic Shell, împreună cu utilizarea analizei uleiului, prin folosirea Shell LubeAnalyst.

News

Recent Posts:

Lipsa semiconductoarelor și cablajelor, livrările întârziate de materii prime și semifabricate, dar și costurile crescute ale energiei și combustibilului – determinate de blocajele globale din aprovizionare cauzate de pandemia mondială de coronavirus și de războiul din Ucra...


Citeste mai mult

Ultimii ani, dominați de pandemia de Covid-19, au redus foarte mult interacțiunea directă dintre producători și cumpărători în toate sectoarele economiei. De asemenea, contextul economic actual și transformările prin care trece economia națională, cea europeană, dar și globală, f...


Citeste mai mult

Primul târg din țară destinat domeniilor schiabile din România a avut loc în acest weekend la Cheile Grădiștei Resort, în județul Brașov. Carpathian Mountain Fair a reunit peste 30 de expozanți din mai multe țări europene precum și reprezentanți ai unor domenii sch...


Citeste mai mult

Cefin Trucks a organizat o nouă ediție a evenimentului Camion Fest, întâlnirea tradițională a tuturor celor interesați de oferte speciale pentru achiziție/trade-in a vehiculelor comerciale rulate; Cefin Trucks anunță dezvoltarea unei noi divizii de camioane Ford Trucks rulate, M...


Citeste mai mult