Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

Autogrederele HBM-NOBAS: profesionalism la superlativ în ceea ce privește precizia lucrărilor de nivelare și de întreținere a drumurilor

Autogrederele HBM-NOBAS: profesionalism la superlativ în ceea ce privește precizia lucrărilor de nivelare și de întreținere a drumurilor

Compania HBM-NOBAS GmbH aparține grupului german GP Papenburg Maschinenbau GmbH, fondat în 1963, cu sediul în Hanovra. Astăzi, grupul are peste 3.500 de angajați și o cifră de afaceri de 30 milioane Euro, având o rețea extinsă de distribuitori mondiali și deținând 70% din piața europeană de autogredere.


Compania HBM-NOBAS oferă societăților de construcții o gamă variată de autogredere de înaltă performanță, cu adaptabilitate ridicată, deosebit de productive și, nu în ultimul rând, la cel mai înalt nivel tehnic. Autogrederele de la HBM-NOBAS, prevăzute cu un cadru șasiu articulat (± 300) și cu echipament de servo-direcție compact, se caracterizează prin polivalență și o manevrabilitate remarcabilă, chiar și în spații limitate. Caracteristicile superioare de nivelare și de împingere a lamei sunt rezultatul echipării autogrederelor cu motoare performante, cu o transmisie hidrodinamică și cu tracțiune integrală, dar și unui control optim al lamei de nivelare. Sistemul hidraulic de detectare a sarcinii și posibilitatea de a regla suportul volanului în patru poziții, la care se adaugă dispunerea ergonomică a levierelor de comandă, oferă un control facil al modurilor de lucru ale lamei de nivelare. Sistemul de comandă a lamelor, cu acționare hidraulică, ajustează lama pe verticală, până la 900 spre stânga sau spre dreapta, oferind cel mai bun interval de lucru pentru lama de nivelare în aplicațiile de execuție a șanțurilor, a rambleurilor sau de terasare. O cinematică sofisticată permite ajustarea rapidă a lamei în poziția dorită.

Sistemul de antrenare al coroanei de rotație a lamei de nivelare este echipat standard cu un ambreiaj de suprasarcină care, în timpul lucrărilor de nivelare, protejează lama de deteriorările cauzate de forțele de impact prea mari. Lagărul de alunecare din construcția coroanei de rotație este de tip rulment cu role fără joc, ceea ce asigură cel mai înalt grad de precizie în timpul lucrărilor de nivelare fină. Alte avantaje ale sistemului de antrenare derivă din ușurința, rapiditatea și suplețea cu care se rotește pe 3600 coroana, cu transfer de cuplu maxim. Sistemul hidraulic de înclinare a lamei asigură o adaptare optimă continuă a unghiului de înclinare a lamei la rezistența la rostogolire a materialului din care este format solul. Pentru a asigura fiabilitatea suportului lamei, cadrul articulat de descărcare are un design în „A” în zona de fixare a coroanei, ceea ce garantează compensarea permanentă a forței de tracțiune, reducând considerabil efectul de răsucire când autogrederul lucrează cu cadrul și lama dispuse excentric. Lamele montate pe autogredere sunt reglabile pe orizontală și pe verticală, iar toate șinele de ghidare a lamelor sunt realizate din oțel Hardox, rezistent la uzură. Sunt disponibile mai multe tipuri de lame de nivelare de diferite dimensiuni.


Ambele axe ale punții spate tandem sunt axe motoare cu angrenaje planetare în butucii roților și dispun de diferențiale cu blocaj integral, cu limitare automată a alunecării (tehnologie „No-Spin”). Transmisia forței de tracțiune la cele axele punții tandem este asigurată de o transmisie hidrodinamică ZF 6 WG Energopower, cu modul automat de schimbare a celor 6 trepte de viteza fata + 3 trepte spate și convertizor de cuplu ce adaptează în timp real puterea motorului în raport cu sarcina de lucru. Viteza maximă este de 40 km/h.

Axa față directoare, este o axă oscilantă (± 150), cu timonerie de direcție hidraulică și reglaj hidraulic al înclinației roților (± 170), ceea ce asigură raze de virare deosebit de mici. La modelele cu tracțiune integrală, în butucii roților axei față sunt instalate motoare hidrostatice cu pistoane radiale. Astfel, în plus de tracțiunea spate hidrodinamică, acestea dispun dispun standard de tracțiune pe roțile din față (acționare hidrostatică), cu control electronic integrat și posibilitatea de a lucra ca un diferențial blocabil, ceea ce oferă autogrederelor o mai mare manevrabilitate atunci când desfășoară lucrări de precizie ridicată și în aplicații care necesită turații mari ale motorului la o viteză de deplasare mică, la limita de aderență a anvelopelor. Sistemul principal de frânare, cu dublu circuit și amplificator hidraulic de putere, de tip multi-disc în baie de ulei, este deosebit de eficient, chiar dacă acționează doar asupra roților axelor tandem. Frâna de parcare este independentă, cu comandă electrică, cu arc acumulator și transmisie hidraulică, acționând pe transmisie.


Designul cabinei este clar orientat spre siguranța operatorului și a celorlați muncitori aflați pe șantier. Cabina este prevăzută cu un parbriz înalt, de la podea până la plafon și cu uși laterale glisante pentru acces pe ambele părți, prevăzute, de asemenea, cu geamuri pe toată înălțimea ușii. Celelalte geamuri laterale și luneta, precum și oglinda interioară și oglinzile laterale încălzite electric asigură o vizibilitatea excelentă în toate direcțiile, ceea ce constituie un factor de siguranță pe șantierele înghesuite. În plus, vizibilitatea asupra lamei de nivelare este excepțională, contribuind în mod semnificativ la sporirea productivității. Pentru siguranța operatorului cabina respectă cerințele standardelor ROPS/FOPS.


Nivelul de confort asigurat de cabină este cu totul deosebit iar dispunerea ergonomică a comenzilor este ideală. Cabina are o foarte bună etanșare la praf și este bine izolată fonic și  contra vibrațiilor. Operatorul dispune de un scaun cu suspensie pneumatică, prevăzut cu centură de siguranță. Cabina este prevăzută cu un sistem de climatizare, inclusiv aer condiționat. Pentru mentenanța echipamentelor grupului motopropulsor este asigurat un acces optim prin rabaterea cabinei și a capacului capotajului motor dintr-o bucată.

Autogrederele HBM-NOBAS pot fi întâlnite în peste 100 de țări din întreaga lume, în construcția de drumuri, pe șantiere de inginerie civilă și industrială, construcția gropilor pentru deșeuri, lucrări de terasare, proiecte de infrastructură de căi ferate și de autostrăzi, construcția de aerodromuri, de fabrici, lucrări de construcție a terenurilor de sport și a parcurilor de agrement. De asemenea, le putem întâlni în diverse aplicații în cariere, exploatări miniere de suprafață sau chiar din subteran, la construcția de drumuri forestiere sau agricole.

Compania Grădinariu continuă și în 2019 să reprezinte exclusiv în România autogrederele HBM-NOBAS, asigurând servicii de consiliere specializată, lucrări de reparații și întreținere specifice pentru aceste utilaje, accesorii, piese de schimb și marketing. Ea poate oferta patru modele de autogredere tuturor companiilor interesate autogredere cu performanțe de top, la prețuri foarte competitive. În plus, autogrederele HBM-NOBAS sunt livrate cu lamă frontală și scarificator, în spate.

 

Model BG120-T6 BG120 TA-6 BG180 T-6 BG180 TA-6
Tracțiune 6 x 4 6 x 6 6 x 4 6 x 6
Masa max. operațională 14.000 kg 14.000 kg 19.000 kg 19.000 kg
Motor

PERKINS PERKINS PERKINS PERKINS
Cilindree 4.400 cmc 4.400 cmc 7.010 cmc 7.010 cmc
Puterea maximă 102 kW / 139 CP 102 kW / 139 CP 151 kW / 205 CP 151 kW / 205 CP
Cuplu maxim/turație 560 Nm@1.400 rpm

560 Nm@1.400 rpm

870 Nm@1.400 rpm 870 Nm@1.400 rpm
Nivel noxe U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F

 

https://www.gradinariu.ro/

Machinery

Recent Posts:

Modernizarea și extinderea stației de tratare a apelor uzate «El Salitre» din Bogota, capitala Columbiei, răspunde unui important concept de mediu, menit să împiedic e colapsul circuitului apei în natură. În primul rând este vorba de reducerea poluării r&aci...


Citeste mai mult

Cu noul PERFORMANCE Tracker (WPT), Wirtgen a dezvoltat o soluție tehnică inovatoare care, pentru prima dată, asigură o documentare precisă și sigură pe întreaga perioadă a lucrărilor de frezare.Până acum, nu era un lucru neobișnuit ca pe șantierele de reabilitare a drumurilor...


Citeste mai mult

În industria concasării, Metso a fost cel care a introdus o serie de ino vații moderne care au transformat radical evoluția procesării moderne a mineralelor. Una dintre acestea este, fără îndoială, gama de concasoare cu con Nordberg® HP, cea care a devenit un standard industri...


Citeste mai mult

Ammann a anunțat lansarea pe piață a unei noi game de cilindri c ompactori pentru terasamente, care oferă un randament de compactare ridicat și avantaje substanțiale în materie de durabilitate și costuri de exploatare. Cilindri compactori pentru terasamente Ammann din noua serie ARS ofe...


Citeste mai mult