Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

Autogrederele HBM-NOBAS: profesionalism la superlativ în ceea ce privește precizia lucrărilor de nivelare și de întreținere a drumurilor

Autogrederele HBM-NOBAS: profesionalism la superlativ în ceea ce privește precizia lucrărilor de nivelare și de întreținere a drumurilor

Compania HBM-NOBAS GmbH aparține grupului german GP Papenburg Maschinenbau GmbH, fondat în 1963, cu sediul în Hanovra. Astăzi, grupul are peste 3.500 de angajați și o cifră de afaceri de 30 milioane Euro, având o rețea extinsă de distribuitori mondiali și deținând 70% din piața europeană de autogredere.


Compania HBM-NOBAS oferă societăților de construcții o gamă variată de autogredere de înaltă performanță, cu adaptabilitate ridicată, deosebit de productive și, nu în ultimul rând, la cel mai înalt nivel tehnic. Autogrederele de la HBM-NOBAS, prevăzute cu un cadru șasiu articulat (± 300) și cu echipament de servo-direcție compact, se caracterizează prin polivalență și o manevrabilitate remarcabilă, chiar și în spații limitate. Caracteristicile superioare de nivelare și de împingere a lamei sunt rezultatul echipării autogrederelor cu motoare performante, cu o transmisie hidrodinamică și cu tracțiune integrală, dar și unui control optim al lamei de nivelare. Sistemul hidraulic de detectare a sarcinii și posibilitatea de a regla suportul volanului în patru poziții, la care se adaugă dispunerea ergonomică a levierelor de comandă, oferă un control facil al modurilor de lucru ale lamei de nivelare. Sistemul de comandă a lamelor, cu acționare hidraulică, ajustează lama pe verticală, până la 900 spre stânga sau spre dreapta, oferind cel mai bun interval de lucru pentru lama de nivelare în aplicațiile de execuție a șanțurilor, a rambleurilor sau de terasare. O cinematică sofisticată permite ajustarea rapidă a lamei în poziția dorită.

Sistemul de antrenare al coroanei de rotație a lamei de nivelare este echipat standard cu un ambreiaj de suprasarcină care, în timpul lucrărilor de nivelare, protejează lama de deteriorările cauzate de forțele de impact prea mari. Lagărul de alunecare din construcția coroanei de rotație este de tip rulment cu role fără joc, ceea ce asigură cel mai înalt grad de precizie în timpul lucrărilor de nivelare fină. Alte avantaje ale sistemului de antrenare derivă din ușurința, rapiditatea și suplețea cu care se rotește pe 3600 coroana, cu transfer de cuplu maxim. Sistemul hidraulic de înclinare a lamei asigură o adaptare optimă continuă a unghiului de înclinare a lamei la rezistența la rostogolire a materialului din care este format solul. Pentru a asigura fiabilitatea suportului lamei, cadrul articulat de descărcare are un design în „A” în zona de fixare a coroanei, ceea ce garantează compensarea permanentă a forței de tracțiune, reducând considerabil efectul de răsucire când autogrederul lucrează cu cadrul și lama dispuse excentric. Lamele montate pe autogredere sunt reglabile pe orizontală și pe verticală, iar toate șinele de ghidare a lamelor sunt realizate din oțel Hardox, rezistent la uzură. Sunt disponibile mai multe tipuri de lame de nivelare de diferite dimensiuni.


Ambele axe ale punții spate tandem sunt axe motoare cu angrenaje planetare în butucii roților și dispun de diferențiale cu blocaj integral, cu limitare automată a alunecării (tehnologie „No-Spin”). Transmisia forței de tracțiune la cele axele punții tandem este asigurată de o transmisie hidrodinamică ZF 6 WG Energopower, cu modul automat de schimbare a celor 6 trepte de viteza fata + 3 trepte spate și convertizor de cuplu ce adaptează în timp real puterea motorului în raport cu sarcina de lucru. Viteza maximă este de 40 km/h.

Axa față directoare, este o axă oscilantă (± 150), cu timonerie de direcție hidraulică și reglaj hidraulic al înclinației roților (± 170), ceea ce asigură raze de virare deosebit de mici. La modelele cu tracțiune integrală, în butucii roților axei față sunt instalate motoare hidrostatice cu pistoane radiale. Astfel, în plus de tracțiunea spate hidrodinamică, acestea dispun dispun standard de tracțiune pe roțile din față (acționare hidrostatică), cu control electronic integrat și posibilitatea de a lucra ca un diferențial blocabil, ceea ce oferă autogrederelor o mai mare manevrabilitate atunci când desfășoară lucrări de precizie ridicată și în aplicații care necesită turații mari ale motorului la o viteză de deplasare mică, la limita de aderență a anvelopelor. Sistemul principal de frânare, cu dublu circuit și amplificator hidraulic de putere, de tip multi-disc în baie de ulei, este deosebit de eficient, chiar dacă acționează doar asupra roților axelor tandem. Frâna de parcare este independentă, cu comandă electrică, cu arc acumulator și transmisie hidraulică, acționând pe transmisie.


Designul cabinei este clar orientat spre siguranța operatorului și a celorlați muncitori aflați pe șantier. Cabina este prevăzută cu un parbriz înalt, de la podea până la plafon și cu uși laterale glisante pentru acces pe ambele părți, prevăzute, de asemenea, cu geamuri pe toată înălțimea ușii. Celelalte geamuri laterale și luneta, precum și oglinda interioară și oglinzile laterale încălzite electric asigură o vizibilitatea excelentă în toate direcțiile, ceea ce constituie un factor de siguranță pe șantierele înghesuite. În plus, vizibilitatea asupra lamei de nivelare este excepțională, contribuind în mod semnificativ la sporirea productivității. Pentru siguranța operatorului cabina respectă cerințele standardelor ROPS/FOPS.


Nivelul de confort asigurat de cabină este cu totul deosebit iar dispunerea ergonomică a comenzilor este ideală. Cabina are o foarte bună etanșare la praf și este bine izolată fonic și  contra vibrațiilor. Operatorul dispune de un scaun cu suspensie pneumatică, prevăzut cu centură de siguranță. Cabina este prevăzută cu un sistem de climatizare, inclusiv aer condiționat. Pentru mentenanța echipamentelor grupului motopropulsor este asigurat un acces optim prin rabaterea cabinei și a capacului capotajului motor dintr-o bucată.

Autogrederele HBM-NOBAS pot fi întâlnite în peste 100 de țări din întreaga lume, în construcția de drumuri, pe șantiere de inginerie civilă și industrială, construcția gropilor pentru deșeuri, lucrări de terasare, proiecte de infrastructură de căi ferate și de autostrăzi, construcția de aerodromuri, de fabrici, lucrări de construcție a terenurilor de sport și a parcurilor de agrement. De asemenea, le putem întâlni în diverse aplicații în cariere, exploatări miniere de suprafață sau chiar din subteran, la construcția de drumuri forestiere sau agricole.

Compania Grădinariu continuă și în 2019 să reprezinte exclusiv în România autogrederele HBM-NOBAS, asigurând servicii de consiliere specializată, lucrări de reparații și întreținere specifice pentru aceste utilaje, accesorii, piese de schimb și marketing. Ea poate oferta patru modele de autogredere tuturor companiilor interesate autogredere cu performanțe de top, la prețuri foarte competitive. În plus, autogrederele HBM-NOBAS sunt livrate cu lamă frontală și scarificator, în spate.

 

Model BG120-T6 BG120 TA-6 BG180 T-6 BG180 TA-6
Tracțiune 6 x 4 6 x 6 6 x 4 6 x 6
Masa max. operațională 14.000 kg 14.000 kg 19.000 kg 19.000 kg
Motor

PERKINS PERKINS PERKINS PERKINS
Cilindree 4.400 cmc 4.400 cmc 7.010 cmc 7.010 cmc
Puterea maximă 102 kW / 139 CP 102 kW / 139 CP 151 kW / 205 CP 151 kW / 205 CP
Cuplu maxim/turație 560 Nm@1.400 rpm

560 Nm@1.400 rpm

870 Nm@1.400 rpm 870 Nm@1.400 rpm
Nivel noxe U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F U.E. Stage IV   /   U.S. Tier 4F

 

https://www.gradinariu.ro/

Machinery

Recent Posts:

În industria de petrol și gaze condițiile extreme de lucru sunt o provocare atât din punct de vedere al echipamentelor, produselor cât și al materialelor implicate. De aceea sunt necesare măsuri ridicate de securitate și un bun control al proceselor în toate zonele. Pent...


Citeste mai mult

Noua serie de ciocane de foraj de la Epiroc, de 6, 7 și 8 inch, sunt pr oiectate și fabricate pentru execuția unor foraje perfecte. Ciocanele de foraj din noua serie C OP M, sunt mai rapide, mai ușoare, mai ușor de întreținut și mai durabile ca niciodată. Este cel mai rapid ciocan de f...


Citeste mai mult

Wirtgen Group, cel mai mare furnizor de echipamente si tehnologii pentru infrastructură rutieră din lume, oferă un portofoliu complet ce răspunde cerințelor fiecărui client. În luna septembrie Wirtgen România a livrat pentru prima dată în România, o stație mobilă de ...


Citeste mai mult

Sunt concepute pentru a vă ajuta să duceţi afacerea la un alt niv el cu totul nou, având capacitatea de a concasa materialul din demolări chiar şi în c ele mai puternic reglementatenmedii urbane (ex. centrul oraşului).GAMA LOKOTRACK® URBAN™ ARE UN SISTEM UNIC DE CAPSULARE...


Citeste mai mult