Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

Bridgestone prezintă un sistem inteligent de monitorizare a anvelopelor pentru siguranță sporită, într-un parteneriat cu Microsoft

Bridgestone prezintă un sistem inteligent de monitorizare a anvelopelor pentru siguranță sporită, într-un parteneriat cu Microsoft

Bridgestone, cel mai mare producător mondial de anvelope și cauciuc, colaborează cu Microsoft pentru a dezvolta un sistem de monitorizare la nivel mondial pentru detectarea problemelor de deteriorare a anvelopelor în timp real. Aceste probleme au o importanță majoră, contribuind la aproximativ 30% din totalul accidentelor auto, cauzate de avarii mecanice1.

Pilonul final în urmărirea problemelor anvelopelor

Anvelopele pot prezenta patru probleme majore: presiune inadecvată, îmbătrânire, uzură neregulată și, nu în ultimul rând, daune provocate de impactul cu borduri, gropi sau obiecte de pe drum.

Din fericire, majoritatea acestor probleme pot fi deja atenuate în mod fiabil. TPMS (sisteme de monitorizare a presiunii în anvelope) sunt obligatorii la toate mașinile fabricate începând cu 2012 și îi ajută pe șoferi să evite problemele cauzate de presiunea scăzută. Verificarea constantă și înlocuirea anvelopelor la timp vor evita daunele provocate de uzura și îmbătrânirea acestora.

Ceea ce face diferența la nivel de siguranță sunt deteriorările anvelopelor - care de multe ori nu pot fi detectate fără o inspecție manuală atent realizată, iar aceste deteriorări pot apărea oricând. Anvelopele deteriorate pot duce la accidente. De asemenea, pot afecta negativ alte componente ale vehiculului, cum ar fi deteriorarea jantelor, creând astfel o sursă suplimentară de pericol pentru șoferi.

Acum, acest decalaj poate fi închis. Sistemul de monitorizare a anvelopelor de la Bridgestone va semnaliza în timp real daunele acestora. Folosește sistemul cloud de la MCVP, împreună cu datele senzorilor existenți, de la hardware-ul care este deja instalat, dar folosește și algoritmi pentru a detecta evenimente care afectează suprafața și carcasa anvelopei. Șoferul poate fi înștiințat imediat despre pericolul existent și poate acționa în consecință pentru a remedia situația. În prezent, nu există niciun alt sistem echivalent de monitorizare a anvelopelor disponibil pe piață. Alternativele necesită instalarea unui hardware-ului suplimentar.

Mergând mai departe


Acest sistem de monitorizare a avariilor anvelopelor are și alte instrumente valoroase. Sistemul nu numai că înțelege când s-au produs avariile, dar și unde. Astfel, permite o perspectivă mai largă a condițiilor și infrastructurii rutiere, care poate fi utilizată pentru a avertiza agențiile responsabile de problemele avariilor rutiere cu privire la prezența și amplasarea unor găuri și a altor pericole de pe carosabil. De asemenea, și viitoarele vehicule autonome ar putea fi beneficiare ale sistemului – pe măsură ce vehiculele transmit informații despre pericolele locale de pe carosabil, alte persoane din apropiere pot beneficia de aceste informații, dar și de datele stocate in cloud.

În prezent, noul sistem de monitorizare a avariilor anvelopelor Bridgestone este disponibil pentru toate flotele de vehicule și pentru OEM-urile care folosesc MCVP. De asemenea, parteneriatul cu Microsoft oferă posibilitatea ca Bridgestone să dezvolte în continuare soluții care să satisfacă cerințele flotelor și partenerilor OEM din întreaga lume

Un parteneriat digital pentru viitorul mobilității

MCVP oferă o platformă orizontală constantă, conectată la cloud, pe scenarii digitale unde se pot construi soluții orientate către clienți, inclusiv infotainment în vehicul, navigație avansată, conducere autonomă, servicii de predicție și telematică, precum și actualizări în timp real (OTA). Parteneriatul cu Microsoft Azure include și informații despre scalarea și gradul de disponibilitate a întreprinderilor la nivel global.

MCVP va furniza către Bridgestone o infrastructură digitală care va accelera livrarea de soluții de mobilitate conectate, oferind acces la o multitudine de funcții compatibile cu Microsoft Azure cloude, AI și IoT.

În același timp, colaborarea cu Bridgestone înseamnă pentru Microsoft dezvoltarea ecosistemul de parteneri de sprijin și permite clienților MCVP să integreze soluțiile acestor parteneri în propriile lor oferte.

Laurent Dartoux, CEO și Președinte Bridgestone EMIA, a adăugat: “Digitalul înseamnă o parte atât de mare din ceea ce facem astăzi la Bridgestone; este imperativ să lucrăm cu parteneri care sunt lideri în industrie, parteneri ce ne pot sprijini nevoile noastre astăzi, dar și în viitor. Prin partenerierea cu Microsoft, avem ocazia să ajungem cu sistemul nostru de monitorizare a avariilor anvelopelor la milioane de șoferi, oferindu-le o mai bună siguranță și liniște sufletească.”

“Microsoft se parteneriază cu companii de mobilitate pentru a sprijini transformarea acestora în furnizori de servicii de mobilitate inteligentă. Cu platforma Microsoft Connected Vehicle, misiunea noastră este de a ajuta întreprinderile să accelereze livrarea de experiențe de mobilitate conectate, sigure și personalizate. Folosind MCVP, Bridgestone a creat un sistem de monitorizare a daunelor anvelopelor care oferă o contribuție remarcabilă la siguranța rutieră și dovedește cum colaborarea dintre liderii industriei poate debloca noi oportunități de afaceri”, a spus Tara Prakriya, Director General, Azure Mobility și Microsoft Connected Vehicle Platform la Microsoft.


1 Departamentul britanic pentru statistici de transport (2018) „Factorii contributivi în accidentele raportate în funcție de severitate, Marea Britanie, 2018”

Next Auto

Recent Posts:

Parteneriatul încheiat la începutul anului 2020 între Mercedes-Benz și ENGIE, companii ale căror strategii se axează pe importanța mobilității electrice și a sustenabilității, continuă în a doua parte a anului cu un nou beneficiu pentru clienții din România: ...


Citeste mai mult

Probabil li s-a întâmplat tuturor cel puțin o dată: conducerea într-un oraș necunoscut, plin de viață, cu sistemul de navigație care dădea rateuri exact atunci când era cel mai mult nevoie de el. Din fericire, acele zile nu mai sunt de actualitate, datorită unui nou s...


Citeste mai mult

Renault deschide comenzile pentru Noul Mégane, modelul său deja foarte popular, lansat în 1995 și achiziționat de atunci în peste șapte milioane de exemplare, din patru generații, în întreaga lume. Mai mult decât un simplu model, Mégane a devenit o &i...


Citeste mai mult

DS Automobiles dezvăluie o nouă ședință foto editorială pentru Săptămâna Modei de la Paris® - Colecția feminină pentru sezonul Primăvară/Vară 2021. Cea de-a doua ediție a evenimentului Un Autre Regard a prins viață la ruinele Château Royal de Montceaux-Lès-Meau...


Citeste mai mult