Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

CIFA - 90 de ani de inovatie continua pentru constructia unei noi lumi

CIFA - 90 de ani de inovatie continua pentru constructia unei noi lumi

Boom-ul economic de dupa criza si dinaintea celui de al doilea razboi mondial a condus la crearea a multor santiere de constructii si a creat premisele dezvoltarii betonului armat si a unor noi amestecuri de beton, iar comenzile pentru inovatoarele produse marca CIFA au inregistrat o crestere uriasa. Aliantele de afaceri cu unele companii americane au fost foarte importante in aceasta perioada si au facut sa se dezvolte foarte puternic know-how-ul companiei.

Totul a inceput pe 7 iulie 1928 cand, la Milano, tanarul inginer Carlo Ausenda, recent intors din Statele Unite unde a castigat o experienta profesionala si personala ce ii v or marca activitatea ulterioara, a fondat, la doar 29 de ani, „Compagnia Italiana F orme Acciaio”, pe scurt CIFA. De atunci, compania a parcurs un drum lung, iar fiecare pas facut a fost rezultatul a ani de cercetare, a adaptabilitatii la schimbarile de piata, a tenacitatii si pasiunii, care au determinat CIFA sa devina, in beneficiul clientilor, o referinta inovatoare la nivel international in domeniul tehnologiilor pentru beton.

Din anul 1928, gratie utilizarii unui brevet achizitionat de Carlo Ausenda de la societatea americana Blaw Knox, CIFA a inceput sa conceapa si sa produca in Italia, cofraje metalice pentru izolarea betonului turnat, in loc de cofraje din lemn. Introducerea pentru prima oara pe piata europeana a conceptului inovator de cofraj metalic, la inceput prin importul din Statele Unite, incepand cu anul 1929, de cofraje metalice pentru executia de tuneluri, de baraje, ziduri si parapeti pentru autostrazi si cai ferate si, bineinteles, pentru executia industriala a cladirilor, a facut ca CIFA sa treaca mult mai usor peste perioada crizei economice. Noul sistem a depasit repede cofrajele traditionale, invechite, inlocuirea cu noile cofraje metalice, actionate hidraulic, facandu-se rapid, iar produsul devenind din ce in ce mai rentabil.

In perioada razboiului Italia nu a mai avut relatii comerciale directe cu Statele Unite, aprovizionarea cu otel diminuandu-se semnificativ, dar acest obstacol a fost depasit partial de CIFA, intru-cat Carlo Ausenda a fondat o companie in San Marino, compania Libra, prin intermediul careia CIFA a continuat sa produca cofraje metalice pentru clientii sai italieni si straini. CIFA realizeaza proiecte personalizate functie de cerinte, cum ar fi cofraje pentru tunele si masini pentru torcretare in subteran. La sfarsitul celui de al doilea razboi mondial, a urmat o scurta stagnare a economiei europene dar, dupa anul 1948, liberalizarea politicii economice europene s-a accelerat, la aceasta contribuind, direct si indirect, Planul Marshall conceput de Statele Unite, iar Italia a devenit una dintre cele mai productive tari din Europa, trecand de la o economie agricola la una intensiv industriala. Au trebuit sa fie reconstruite intreg sistemul industrial si cea mai mare parte a infrastructuri industriale si civile, ceea ce a facut ca betonul sa devina materialul cel mai solicitat in constructii. Acesta a fost si motivul pentru care, in anii '50, CIFA a devenit un punct de referinta important pentru industria constructiilor, a masinilor si echipamentelor destinate productiei, transportului si distributiei de betoane, din Italia si America, apoi din intreaga lume.

Astfel, primele statii de beton CIFA dateaza din 1956, acestea fiind sisteme turn, potrivite pentru o productia foarte mare, motiv pentru care au fost utilizate in principal la constructia de baraje. Aproape in acelasi timp, CIFA a realizat si prima instalatie de dozare cu masurare „diferentiala”. In anul 1958, au aparut primele mixere de beton CIFA instalate pe un sasiu de camion, initial construite pornind de la modelele americane Blaw Knox modificate de departamentul tehnic CIFA. Primele mixere de beton sunt echipamente complet mecanice, tamburul fiind actionat prin lant de un motor auxiliar, montate in principal pe autosasiuri Bianchi Audax si Alfa Romeo 900.

Inainte de aparitia masinilor pentru transportul si distributia betonului, CIFA s-a concentrat asupra sistemelor de cofrare, producand din anul 1956 propriile cofraje intr-o uzina din apropriere de Milano. Aceasta activitate continua si astazi prin intermediul Diviziei de Sisteme de Cofraj CIFA. O alta inovatie tehnologica importanta pentru CIFA a fost realizarea unui sistem brevetat de manevrare si transport cofrajelor in timpul constructiei autostrazilor italiene.

In anul 1965 au fost realizate primele mixere transportabile pe calea ferata, iar primele pompe de beton instalate pe un sasiu de camion au fost realizate de CIFA in anul 1969. Acest produs revolutionar a schimbat pentru totdeauna industria constructiilor. In anul 1972, CIFA a proiectat si construit prima pompa de beton echipata cu un brat de distributie de 30 m, prevazut cu coturi metalice in articulatii. Acesta a fost momentul la care CIFA a devenit unul dintre cei mai importanti producatori de pompe de beton din lume. Aproprierea sa de nevoile pietei permite companiei CIFA ca, in anul 1974, sa dezvolte un produs inovator radical, care da posibilitatea ca, o singura masina mixeze, sa transporte si sa pompeze betonul. Acest echipament complex este pompa-malaxor autopropulsata care, din anul 1987, se va numi «Magnum».

In anii '80, pe fondul unei crize financiare, CIFA s-a confruntat cu un proces intern de reorganizare, care ia forma externalizarii productiei, pastrand insa know-how-ul tehnic si de conceptie. Totodata, compania se orienteaza din ce in ce mai mult catre pietele straine, prin crearea unei retele de distributie internationale si a mai multor filiale, in Franta, Germania si Mexic. In anul 1987 a fost lansat in premiera mondiala inovatorul sistem Spitz, care face posibila pentru prima data torcretarea betonului pe peretii unui tunel. Istoria care incepe cu «samanta» americana pe care fondatorul Carlo Ausenda a plantat-o in Italia, a continuat cu «secolul chinezesc» care a inceput atunci cand CIFA a fost cumparata, spre sfarsitul anului 2008, de grupul industrial chinex Zoomilion Heavy Industry – o preluare care avea sa marcheze pozitiv istoria companiei italiene, propulsand-o intr-un context global.

O istorie a cercetarii, tenacitatii si pasiunii, care a determinat CIFA sa devina o referinta inovatoare la nivel international in domeniul tehnologiilor pentru beton, prin lansarea pe piata in ultimii ani a unei serii de inovatii tehnologice, dintre care amintim: autobetoniera Energya, primul model de mixer de beton hibrid plug-in, cu motor electric alimentat de baterii cu litiu, care reduce consumul de combustibil si noxele, gama de pompe de beton Carbotech, la care sectiunile bratului sunt fabricate dintr-un material
compozit brevetat, si cea mai lunga pompa de beton din lume, construita cu tehnologia Carbotech (Zoomlion-Cifa 101 metri), inscrisa din 2012 in cartea recordurilor Guinness.

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult