Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Durează, domnule! Durează!

Durează, domnule! Durează!

Au trecut nouă luni de când conviețuim cu Covid-19. Și încă nu s-a terminat. Cu siguranță că, și după ce o să înceapă distribuirea vaccinului anti-covid o să mai dureze o perioadă de timp. Dar viața merge înainte și, în timp c e întreaga economie a fost pusă la pământ din cauza crizei sanitare, pe șantierele de construcții s-a lucrat fără întrerupere, astfel că, potrivit Institutului de Statistică, în primele 3 trimestre ale acestui an, în România, s-a construit cu circa 20% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, ponderea fiind mai ridic ată în ceea ce privește lucrările de infrastructură (construcțiile inginerești), urmate apoi de clădirile rezidențiale și apoi cele ne-rezidențiale - unul dintre motive fiind creșterea substanțială a sumelor alocate de la bugetul de s tat pentru investiții, alocare neglijată de vechile guverne de până în 2019.

Marile proiecte de infrastructură, cu puternic impact economic și social, depind de investițiile publice în drumuri, căi ferate, metrou, aeroporturi sau infrastructura de mediu. Iar pentru viitorul apropriat se prognozează demararea unor ample lucrări de infrastructură, unele de importanță strategică, așa cum se preconizează a fi noile proiecte derulate în parteneriat cu SUA, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate care să lege Marea Neagră (Constanța) de Marea Baltică (Gdansk) și pentru construirea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.

Investițiile garantează revenirea economiei în 2020 și o creștere economică puternică începând cu 2021. În acest context, în pofida îngrijorărilor legate de Covid-19 și ținând cont și de acordul încheiat cu Consiliul European privind pachetul de redresare economică a României în valoare de 79,9 miliarde de euro – pentru proiecte europene, companiile de construcții rămân optimiste în privința planurilor de investiții, mai ales a celor de investiții străine directe. De aceea, piața vehiculelor comerciale grele din România (GVW > 16 tone), este într-o creștere ușoară, atingându-se acum nivelurile din 2019 și conturându-se pentru viitor o creștere mai accentuată, la fel prezentându-se și piața mașinilor și utilajelor pentru construcții.

În concluzie, România beneficiază de o nouă șansă pentru atragerea investițiilor pentru redresarea economiei, iar această șansă trebuie valorificată acum și trebuie continuată și după alegerile care nu trebuie amânate. Iar pentru aceasta, prin respectarea măsurilor de protecție (purtarea măștii și păstrarea distanței fizice) trebuie să contribuim cu toții la micșorarea numărului de îmbolnăviri cu Covid-19. Viitorul pe care ni-l dorim este la o rotație de roată, dacă abordăm drumul corect!

Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU

News

Recent Posts:

În cadrul unui show desfășurat la centrul JCB World Headquarters, din Staffordshire, Regatul Unit (UK), JCB a dezvăluit presei de specialitate noile sale produse lansate în acest an. Noul dumper electric 3TE JCB își extinde oferta de dumpere 100% electrice de șantier cu șas...


Citeste mai mult

Libertatea lansează o nouă provocare pentru toți colecționarii pasionați de automodelism, sub forma unei machete la scara 1/8, pe care fanii celui mai îndrăgit automobil românesc din toate timpurile și-o pot construi singuri.Dacia 1300 reprezintă o bornă importantă a istoriei a...


Citeste mai mult

În fața unui peisaj economic în continuă schimbare, industria carierelor și balastierelor din România se confruntă cu presiuni crescânde asupra eficienței și rentabilității operațiunilor. Pentru a aborda aceste provocări complexe și a-și menține competitivitatea,...


Citeste mai mult

iONTRON Hybrid, prezentată prima dată la târgul de utilaje de constructii Bauma 2022, este o noutate la nivel mondial datorită noii soluții integrate în gama de pompe hidraulice. Motorul electric este alimentat de la energia electrică de pe șantier și nu necesită baterii suplimen...


Citeste mai mult