Mașinile de pavat cu șenile, precum finisorul de beton cu cofraj glisant model SP 62i, se dovedesc soluția ideală pentru pavarea economică a suprafețelor din beton de mari dimensiuni utilizând tehnologia „inset”, în principal pentru construcția autostrăzilor și pistelor de decolare/aterizare. Aceasta a fost și soluția aleasă de administrația orașului College Station, situat la 150 km nord - vest de Houston, Texas, S.U.A., unde un finisor de beton cu cofraj glisant din seria SP 60 a pavat extrem de precis un nou drum pe locul fostului circuit de curse Texas World Speedways.
SP62I PAVEAZĂ NOI DRUMURI ÎN TEXAS Noua zonă rezidențială „Southern Pointe”, care urmează să se dezvolte în următorii 12 ani pe o suprafață de 2,6 km2, necesită construirea a peste
76.000 m2 de drumuri. „Am ales modelul SP 62i, printre altele, pentru că lucrăm adesea în zonele urbane”, a explicat criteriile de selecție Mark Schinzler, director de operațiuni la compania de construcții Larry Young Paving Inc. Acest finisor de beton cu cofraj glisant, cu două rânduri de șenile, caracterizat printr-o construcție compactă, permite turnarea precisă a plăcilor de beton între 3,50 m și 7,50 m lățime și până la 450 mm grosime. Lățimi special de pavare, dar și grosimi individuale de pavaj, precum și alte opțiuni, sunt disponibile la cerere.
Lucrările de construcție a noului drum au început la intrarea sudică a noii zone rezidențiale a orașului College Station. Pe solul stabilizat cu var, finisorul de beton cu cofraje glisante „inset” a turnat, din două treceri, un strat de beton cu o grosime de 200 mm, pe o lungime de 670 m și o lățime de 11,5 mm, cu un profil acoperiș cu panta transversală de 3%. În acest proces tehnologic, mașina de pavat a impresionat, de asemenea, prin funcționarea sa silențioasă și caracteristicile tehnice desfășurate, cum ar fi de exemplu, grinda superfinisoare automată (drișcă).
„Este impresionant să vedem cum drișca elimină denivelările”, a spus Schinzler, cu deplină satisfacție, vorbind despre planeitatea perfectă a suprafeței de beton. De asemenea, directorului de operațiuni i-a plăcut modul simplu de funcționare al modelului SP 62i, pe care echipa sa îl înv ățase înainte de a achiziționa mașina, în timpul unei sesiuni de training la Centrul de Ins truire și Tehnologie a filialei nord-americane a grupului Wirtgen din Nashville.
"Toți angajații noștri sunt f oarte familiarizați cu modul de funcționar e a mașinii de pa vat și se simt confortabil când lucrează cu aceasta. Suportul pe care îl primim atunci când adresăm întrebări tehnice și operaționale este fantastic. Angajații Wirtgen Group sunt întotdeauna acolo pentru noi, 24 de or e pe zi." - MARK SCHINZLER DIRECTOR DE OPERAȚIUNI LA COMPANIA DE CONSTRUCȚII LARRY YOUNG PAVING INC.
Sistemul inteligent de ghidare și control al finisorului de beton cu cofraj glisant, pentru turnarea betonului „inset” - SP 62i de la Wirtgen, garantează o funcționare extrem de lină.
Wallace Phillip, dezvoltatorul proiectului „Southern Pointe”, alături de Larry Young, președintele companiei de construcții Larry Young Paving Inc, în timpul unui tur de inspecție al primului tronson finalizat al drumului.