Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

Finisoarele de beton cu cofraj glisant, SP15i si SP25i Wirtgen – tehnologia viitorului pentru proiectele rutiere

Finisoarele de beton cu cofraj glisant, SP15i si SP25i Wirtgen – tehnologia viitorului pentru proiectele rutiere
Bazandu-se pe o tehnologie de ultima generatie pentru punerea in opera a betonului cu masini mobile cu cofraje glisante, o antrepriza de constructii rutiere din Kentucky, si-a dezvoltat domeniul sau de activitate prin producerea si pozarea directa a bordurilor de trotuar, a rigolelor sau canalelor pentru evacuarea apei si a parapetelor de securitate din beton.
 
Compania Fox Entreprises, cu sediul in orasul Richmond din statul Kentucky – S.U.A. utilizeaza  acum un sistem special de ghidare, fara fir de referinta, pentru executia la fata locului a bordurilor de trotuar, a rigolelor si a bordurilor insulelor de calmare a traficului din zona marilor parcari de vehicule. Sistemul de ghidare «Wirtgen AutoPilot», asigura automatizarea procesului de punere in opera a betonului, chiar si in viraje stranse. Flota de masini a companiei Fox a fost recent extinsa cu o masina mobila cu cofraj glisant, din categoria superioara, capabila sa realizeze aplicatii de tip „OFFSET” de borduri de trotuar sau de borduri – rigole, precum si aplicatii „INSET” - de pozare a placilor si dalelor de beton.
 
„Vrem sa fim cei mai buni si pentru asta a trebuit sa cumparam cea mai buna tehnologie”, explica Ed Chenault, presedintele companiei. „Viitorul apartine finisoarelor de beton cu cofraj glisant echipate cu sisteme de ghidarea automata. Intr-o buna zi, fiica mea va prelua fraiele companiei si sper ca urmatoarea generatie de conducatori ai companiei sa beneficieze de tehnologia de ultima generatie pentru punerea in opera a pavajului din beton. Eu nu am achizitionat aceste noi finisoare de beton cu cofraj glisant ca parte a unui plan cincinal, ci mai degraba am gandit achizitia lor ca o investitie pe termen lung, in perspectiva dezvoltarii companiei.” In acest context, compania Fox a cumparat de la Wirtgen, in 2012 si in 2014, doua finisoare de beton cu cofraj glisant model SP15i, ambele echipate cu sistemul exclusiv de ghidare «Wirtgen AutoPilot», iar acum circa doi ani a cumparat si modelul de varf WirtgenSP25i, echipat cu sistemul «AutoPilot Field Rover».
 
O tehnologie eficienta din punct de vedere al costurilor
„Concluzia este ca, aceasta tehnologie ne-a permis sa facem economii semnificative la instalarea bordurilor de trotuar, pe parcursul a numeroase proiecte de constructii”, spunea Ed Chenault. „Am depasit deja provocarile pe care le are fiecare cand se afla in fata unei tehnologii noi. Acum, ca am ajuns sa cunoastem caracteristicile si performantele masinilor, am devenit mult mai eficienti in utilizarea lor. Dezvoltam tot mai multe oportunitati de a le utiliza si, in special, colaboram in mod constient cu alte societati de constructii care inteleg avantajele competitive ale unei tehnologii de varf, bazandu-se ele insasi pe folosirea de tehnologii de superioare.”
 
Precizie absoluta gratie sistemului «AutoPilot» dezvoltat de Wirtgen
„Tehnologia AutoPilot de la Wirtgen este cu adevarat extraordinara, iar eu folosesc zilnic GPS-ul”, declara Samantha Chenault, vicepresedinta companiei Fox Entreprises. „Este cea mai buna strategie de a promova aceasta tehnologie in stilul nostru de lucru si de a ne mentine la varful progresului tehnologic.”
 
Adesea compania Fox este implicata in proiecte rutiere ca subcontractant, asa cum a fost atunci cand, in cadrul unor lucrari de modernizare si extindere a unei mari parcari de suprafata pentru o mare intreprindere din apropriere de localitatea Lexington, a trebuit sa plaseze borduri, refugii, separatoare de circulatie si rigole. „Gratie programului AutoPilot, am reusit sa instalam un mare numar de rigole si sa pozam profile de borduri de trotuare si de jgheaburi racordate la aceste rigole”, spunea Ed Chenault.
 
„In virajele stranse, este mult mai usor sa pozezi bordurile curbe cu sistemul AutoPilot, decat cu sistemul clasic cu fire de ghidare. Pentru a utiliza sistemul de ghidare AutoPilot, Fox trebuie sa selecteze proiectul potrivit si apoi sa adapteze sistemul de ghidare in consecinta”, explica Chenault. „Bineinteles, aceasta depinde de contractantul general pentru care lucram”, continua el. „Acesta trebuie sa fie intr-adevar de acord cu implementarea acestei tehnologii. Dar am putut constata ca majoritatea firmelor de constructii si majoritatea clientilor nostri au inteles pe deplin importanta progresului tehnic si, prin urmare, au intampinat deosebit de favorabil aceasta noua tehnologie.”
 
A lucra cu eficienta sporita
Sistemul «AutoPilot», implementat de de Wirtgen pe finisoarele sale de beton cu cofraj glisant SP15i si SP25i, este un sistem 3D de ghidare, cu largi perspective. Usor de folosit si eficient din punct de vedere al costurilor, el permite controlul masinii in timpul desfasurarii aplicatiilor „OFFSET” de punere in opera a betonului sub forma de profile monolitice de beton turnat.
 
Acest sistem bazat pe GPS asigura o precizie exceptionala si un randament de lucru maxim, nu numai la pozarea elementelor de beton in linie dreapta sau dupa niste traiectorii curbe complexe, ci si la realizarea de configuratii inchise. Sistemul «AutoPilot» permite o pozare a elementelor de beton, de inalta calitate si in intregime automata, cu raze de curbura foarte mici, ce ajung pana la 600 mm. Procedura de lucru nu mai necesita fire de ghidare, facand astfel inutila, nu numai munca laborioasa de identificare si masurare a suprafetelor pe teren, ci si asezarea si demontarea firelor de ghidare. De asemenea, sistemul ia in considerare orice obstacol de pe santier, cum ar fi un capac de vizitare, si le ocoleste automat. Dezvoltat de departamentul propriu de conceptie, acest sistem de orientare 3D ofera societatilor de constructii clare avantaje competitive prin deschiderea de noi domenii de operare a masinilor si, prin urmare, devenind foarte rapid profitabil.
 
Pentru programarea traiectoriei de pozare, deschisa sau inchisa, nu este necesar sa se realizeze un model digital al terenului. Sistemul cuprinde un calculator integrat in masina, precum si o consola de control. Masina este echipata cu doua receptoare GPS montate pe niste stalpi, care comunica cu o statie GPS de referinta, situata pe santier. Software-ul de orientare a masinilor in teren a fost dezvoltat de Wirtgen. Chiar si un operator aflat pentru prima oara la comenzile acestei masini va fi capabil sa stapaneasca sistemul «AutoPilot» intr-un timp scurt. Dupa pozitionarea pe santier a statiei GPS de referinta si a prismei laser, finisorul de beton cu cofraj glisant, alimentat, se aseaza in pozitia de plecare si in directia de deplasare dorita. Parametrii sunt introdu-si direct in sistem prin intermediul butoanelor actionate prin apasare sau basculare si a comenzilor rotative de pe consola de comanda si a tastelor functionale de pe ecranul de control, foarte clar evidentiate. Meniul este intuitiv pentru utilizare, iar grafica permite vizualizarea perfecta a profilurilor si figurilor.
 
O pozare a betonului automata, in sase etape
Introducerea parametrilor de lucru in programul «AutoPilot» dureaza doar cateva minute. La inceput operatorul masinii selecteaza o configuratie a profilului la consola de comanda. Apoi, acesta indica lungimea, latimea si razele de racordare pentru a determina traiectoria finisorului. A treia etapa implica determinarea punctului de pornire, apoi urmeaza stabilirea nivelului de lucru al masinii si a inaltimii profilului. In cea de a sasea si ultima etapa, operatorul defineste unghiul de inclinare transversal.
 
Un palpator laser sau cu ultrasunete, montat pe finisorul cu cofraj glisant scaneaza suprafata solului pentru a s asigura un control precis al nivelului de lucru. Din acest moment, poate incepe operatiunea complet automata de turnare a betonului. Odata ce au fost programate, configuratiile de profil pot fi memorate si recuperate oricand este nevoie de ele. In timpul procesului automat de pozare a betonului, operatorul pastreaza in permanenta controlul asupra finisorului, putand interveni in orice moment pentru a modifica procesul daca este necesar, de exemplu, pentru a modifica parametrii de lucru ai masinii, cum ar fi inaltimea profilului si unghiul de inclinare.
Machinery

Recent Posts:

Metso își extinde serviciile de monitorizare de la distanță pentru industria minieră prin deschiderea prin deschiderea primului său centru de performanță Metso în Santiago, Chile și prin dezvoltarea capacităților pentru un al doil ea centru de performanță Metso, cel din Chang...


Citeste mai mult

Calcarul a fost extras din cariera Ube Isa din Yamaguchi, Japonia, încă din 1948. Totuși, ceea ce face ca această mină să fie deosebită, este faptul că ea se află în imediata apropriere de o zonă rezidențială. Acesta a fost motivul pentru care societatea Ube Industries, propri...


Citeste mai mult

De curând, Hiarom Invest a lansat o versiune îmbunătățită a automacaralei de concepție proprie, în versiunea de la vârful gamei. Revista Mașini și Utilaje pentru Construcții v-a relatat de-a lungul timpului despre produsele realizate de compania românescă Hiaro...


Citeste mai mult

Echipa Mașini și Utilaje pentru Construcții a ajuns de data aceasta la Satu Mare pentru realizarea unui nou job report „Ridicare tabliere metalice pod peste Someș”, lucrare executată de Itinera S.p.A. unde cei de la Deme Macarale au lucrat cu două utilaje în tandem, o macara ...


Citeste mai mult