Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

Frigul, gheaţa și zăpada sunt sfidate cu succes MERCEDES-BENZ TRUCKS testează camioane electrice în Finlanda

Frigul, gheaţa și zăpada sunt sfidate cu succes MERCEDES-BENZ TRUCKS testează camioane electrice în Finlanda

Companiile de transport rutier de mărfuri a u aceleași cerințe față de camioanele electrice cu baterii, cât și față de omologii lor cu motoare diesel convenționale. Chiar și în c ondiții meteorologice dificile, cum ar fi frig ul, gheața și zăpada, vehiculele trebuie să performeze într-un mod fiabil. În acest context, testele de iarnă ale Mercedes-Benz Trucks din acest an de la Rovaniemi, Finlanda, s-au dovedit încă o dată a fi teste de rezistență importante. Acestea au inclus vehicule din diferite serii de modele - inclusiv prototipuri ale modelului eActros LongHaul electric pe baterii, a cărui lansare de serie este planificată pentru 2024, și eActros 300 electric pe baterii cap tractor, precum și Actros L cu motor diesel, cu propulsie convențională. În condiții climatice extreme, cum ar fi drumurile înghețate sau înzăpezite, vânturile puternice și temperaturile de până la minus 25 de grade, echipa de dezvoltare a testat modelele în mod individu al, pentru a deriva posibile măsuri de optimizare ulterioară.

SISTEMELE ȘI FUNCȚIILE AUTOCAMIOANELOR S-AU DOVEDIT A FI ADEVĂRATE ATUURI

În cadrul călătoriei în Finlanda, inginerii de dezvoltare Mercedes-Benz Trucks au analizat îndeaproape toate funcțiile și sistemele vehiculelor utilizate în practică. De exemplu, asistența la schimbarea benzii de circulație ca parte a sistemului Active Sideguard Assist sau ghidarea activă pe banda de circulație cu Active Drive Assist în cazul modelului Actros L. Deoarece a fost necesară traversarea mai multor frontiere, a fost posibil, de asemenea, să se măsoare impactul marcajelor de bandă specifice fiecărei țări, al semnelor de circulație sau al datelor de pe harta digitală asupra performanței sistemelor de asistență instalate în camioane. Faptul că autocamioanele au fost testate pe tot parcursul zilei a permis, de asemenea, evaluarea unor aspecte precum confortul scaunului șoferului.

ELECTRICE PE BATERII ÎN TIMPUL TESTELOR DE LA CERCUL POLAR ARCTIC

În cazul eActros LongHaul și eActros 300 Tractor, experții au acordat o atenție deosebită proprietăților bateriei și trenului de rulare electric în condiții meteorologice nefavorabile. În acest scop, au fost testate elemente precum proprietățile de pornire și protecția componentelor de acționare împotriva temperaturilor scăzute, softwareul și interfețele. În plus, sistemele termice și de gestionare a energiei au fost supuse unor teste intensive. Ambele asigură controlul corect al temperaturii atât a grupului motopropulsor, cât și a cabinei șoferului, precum și eficiența energetică, chiar și la temperaturi scăzute.

Acest lucru a arătat, de exemplu, că eActros LongHaul încălzește, în general, cabina mai repede decât un autocamion diesel, datorită circuitului de încălzire mai mic, cu o putere mare. Cu toate acestea, deoarece energia pentru aceasta este preluată din bateriile instalate în vehicul și, prin urmare, autonomia este redusă, este recomandată pre-condiționarea autocamionului electric la o stație de încărcare. După pre-condiționare, eActros LongHaul își menține autonomia la un nivel optim, chiar și la temperaturi extrem de scăzute.

Testul de iarnă a inclus, de asemenea, numeroase teste privind proprietățile de conducere și de frânare pe suprafețe cu diferite niveluri de aderență, precum și impactul zăpezii, de exemplu, asupra eficienței senzorilor sistemelor de asistență a șoferului. De asemenea, a fost testat modul în care asistentul de stabilitate a remorcii poate reduce riscul de derapare a tractoarelorremorcă în timpul virajelor sau al manevrelor de evitare pe drumurile de iarnă și modul în care MirrorCam gestionează diferite condiții de contrast pe gheață și zăpadă.

ÎNCEPEREA PRODUCȚIEI DE SERIE

Varianta modelului eActros 300 cap tractor, prezentată în premieră la IAA Transportation 2022 de la Hanovra, poate trage toate semiremorcile europene obișnuite, ținând cont de lungimea maximă admisă a ansamblului de vehicule. Autocamionul electric se bazează pe aceeași tehnologie ca și modelul eActros 300/400. Cele trei pachete de baterii, fiecare cu o capacitate instalată de 112 kWh , permit o autonomie de până la 220 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Producția în serie este programată să înceapă în a doua jumătate a anului 2023.

De asemenea, eActros LongHaul, pentru transportul pe distanțe lungi, este programat pentru intrarea în producție în 2024. Mercedes- Benz Trucks a prezentat anul trecut, la IAA Transportation din Hanovra, un prototip conceptual al camionului electric. Modelul de serie eActros LongHaul se mândrește cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei și va permite o încărcare de înaltă performanță. La IAA, acesta a primit premiul "2023 Truck Innovation Award" din partea juriului "International Truck of the Year". eActros LongHaul folosește baterii din fosfat de litiu și fier (LFP) și facilitează o durată de viață îndelungată, dar și mai multă energie utilizabilă.

Truck Power

Recent Posts:

În cadrul expoziției internaționale bienale pentru profesioniștii din transportul rutier și urban, SOLUTRANS 2023, ce se va desfășura în perioada 21 – 25 noiembrie în c omplexului expozițional Eurexpo Lyon, Franța, Goldhofer va fi prezent cu «STEPSTAR», ce...


Citeste mai mult

Anvelopele sunt componente esenţiale ale fiecărui vehicul. Modul în care sunt gestionate are un impact foarte mare pentru afacerea dvs., iar verificarea manuală a anvelopelor este o sarcină care consumă timp. Dar cum obţineţi cea mai bună valoare din investiţia dvs. în anvelope?...


Citeste mai mult

Pentru noul proiect de cale ferată „Tren Maya”, compania de transport greu PESADO a fost însărcinată să transporte o locomotivă electrică cu o greutate de aproximativ 180 t pe o distanță de 2 250 km, de la San Luis Potosi la Valladolid, Yucatan.In Mexic, ori de câte o...


Citeste mai mult

Volvo Trucks a dezvoltat o gamă de camioane electrice de categorie grea dedicate industriei de construcții. Prin utilizarea camioanelor electrice, acum companiile pot să răspundă cererii în creștere pentru vehicule cu niveluri reduse de zgomot și cu emisii zero pe și în jurul ș ...


Citeste mai mult