Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

GOLDHOFER - TRANSPORT ÎN SIGURANȚĂ A PALELOR ROTORULUI EOLIENELOR

GOLDHOFER - TRANSPORT ÎN SIGURANȚĂ A PALELOR ROTORULUI EOLIENELOR

Numărul de ferme eoliene pentru producerea de energie electrică a crescut constant în întreaga lume de la an la an. Doar într-o singură perioadă, între 2011 și 2016, puterea instalată a energiei eoliene la nivel mondial s-a dublat, ajungând la 500 GW. Pentru a accede la amplasamentele unde sunt instalate aceste turbine eoliene, din ce în ce mai puternice, este adesea necesar să se circule pe drumuri înguste, cu viraje în scurt și prin păduri, sau să se străbată zone rurale sau mici orășele, cu clădiri cu până la trei etaje.  Pentru aceste situații Goldhofer a dezvoltat module speciale de transport a palelor turbinelor eoliene.

O combinație de module pentru transportul sarcinilor grele și, mai ales, lungi (peste 60 m), echipate cu axe pendulare direcționale și tractate de un autotractor sau autopropulsate, formează sistemele speciale de transport a palelor rotorului eolienelor din seria FTV, de la Goldhofer. Deosebit de maniabile și flexibile, modelele FTV 300, FTV 500 și, în curând, FTV 550 își arată avantajele de neegalat pe porțiunile înguste ale traseelor spre fermele eoliene, acolo unde soluțiile de transport clasic își ating limitele. Având posibilitatea orientării pe verticală și îndreptării palei până la un unghi de 60o, rotirii palei în jurul axei longitudinale proprii și, opțional la FTV 300, rotirii dispozitivului de fixare a palei în plan orizontal, aceste sisteme speciale de transport traversează fără probleme pasajele dificile ale drumului, pentru ca palele rotorului să ajungă de o manieră sigură și eficace la locul de destinație, fără un impact negativ asupra mediului, clădirilor sau infrastructurii. Răspunzând evoluției continue a turbinelor eoliene, Goldhofer a dezvoltat sistemele sale de transport capabile să transporte palele rotorului eolienelor de orice dimensiune, chiar și a celor mai mari, trecând de la FTV 300, la FTV 500, care și-a dovedit deja de peste 100 de ori până acum eficiența transportului de pale de ultimă generație și până la noul FTV 550, de capacitate mai mare.

Pentru compensarea greutății palelor de diferite dimensiuni se pot adăuga greutăți de lestare, pe un batiu suplimentar, asigurându-se astfel o stabilitate superioară a ansamblului. Dispozitivul pentru fixarea palei, la FTV 500 este fixat în continuarea șasiului modular și nu deasupra acestuia, ca la FTV 300, această contribuind eficient la coborârea centrului de greutate a modulului încărcat. Adaptoarele interschimbabile pentru fixarea palelor rotorului eolienei sunt pentru diametre de la 2.100 mm până la 2.800 mm la FTV 300, respectiv până la 3.400 mm la FTV 500. Modulele autopropulsate se pot conduce de la un un post de comandă sau de lângă modul, prin intermediul unei telecomenzi. Ca un răspuns fiabil la cerințele logistice în creștere din industria energiei eoliene, Golhofer a introdus pe piață o altă soluție revoluționară de transport a palelor turbinei eoliene, pe trasee nu foarte dificile. Este vorba de o semiremorcă telescopică pe care se transportă pala rotorului, fixată la capătul dinspre autotractor într-un dispozitiv oscilant, ce permite o mișcare pe verticală, iar la celălalt capăt într-un dispozitiv de ridicare de tip foarfece, denumit «BLADEX».

Pe parcursul transportului palei, la efectuarea virajelor, obstacole precum copacii de pe marginea drumului nu vor fi afectați de partea din pală rămasă în consolă deoarece vârful lamei poate fi ridicat suficient de mult pentru a trece de coroana arborilor. Totodată, în anumite situații, în spații limitate, de exemplu înainte de a intra într-un sens giratoriu, o dată cu activarea sistemului «BLADEX», lungimea ansamblului de vehicule poate redusă la o lungime care să permită abordarea virajului. Transportul palei devine mai eficient, atât din punct de vedere al timpului cât și al costurilor.

Industry

Recent Posts:

Procesul de achiziție a unui utilaj este un pas esențial în dezvoltarea afacerii dumneavoastră. Este o decizie ce implică luarea în calcul a cel puțin 3 factori majori: nevoie, buget și preferințe. Asta înseamnă că trebuie să stabiliți ce tip de echipament vă va ajuta s...


Citeste mai mult

ATP Trucks Automobile, noul producător de autovehicule de transport rutier în România, a lansat la finalul lunii august primul său produs: TRUSTON, echipat în varianta de basculantă şi betonieră.Primele 10 autospeciale, adica primul lot de lansare al noului produs, au ieşit &...


Citeste mai mult

Producătorul BKT nu mai are nevoie de nici o prezentare, fiind recunoscut pentru gama să de anvelope speciale dedicate utilajelor de construcții. Cu un departament extrem de puternic de cercetare-dezvoltare, BKT poate în prezent să ofere exact anvelopa necesară pentru fiecare tip de aplic...


Citeste mai mult

S-a dovedit că echipele în care există și femei sunt mai eficiente și aduc valoare afacerii, astfel că staff-ul companiei Sandvik, lipsit de prejudecăți, promovează în mod activ diversitatea și implicarea femeilor în activitatea companiei. Sectoarele industriale se confrun...


Citeste mai mult