Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

GRUPUL RENAULT PĂTRUNDE ÎNTR-O ALTĂ DIMENSIUNE CU VEHICULELE UTILITARE UȘOARE

GRUPUL RENAULT PĂTRUNDE ÎNTR-O ALTĂ DIMENSIUNE CU VEHICULELE UTILITARE UȘOARE

În urma celui mai bun an de vânzări, divizia de vehicule comerciale ușoare de la Renault a lansat la sfârșitul lunii aprilie versiunile facelift pentru două modele de bază: Master și Trafic. Noile modele au fost prezentate la Renault Technocentre, lângă Paris, alături de o versiune concept a furgonetei Kangoo din generația următoare, ce va fi lansată în anul 2020. La acest eveniment am fost invitați și noi, alături de alți jurnaliști auto din întreaga Europă.

La lansarea noii generații de vehicule utilitare ușoare (LCV), Denis Le Vot, Director al Alianței Diviziei de Vehicule Utilitare Renault – Nissan, a declarat: „Anul 2018 a fost un an record pentru vânzările de vehicule comerciale ale Grupului Renault, cu o creștere de 34% față de anul precedent. În anul 2019, continuăm să ne reînnoim gama pentru a satisface așteptările clienților noștri. Cu ajutorul mărcii noastre Renault Pro + și ofertei de servicii conexe, vom continua să gândim soluții inovatoare pentru a sprijini dezvoltarea afacerilor clienților noștri profesioniști.”

"Ca parte a reînnoirii gamei sale, Renault oferă noului Master și noului Trafic o identitate vizuală comună consolidată. Acest design modern, robust, expresiv și irezistibil se regăsește la partea frontală a tuturorvehiculelor comerciale ușoare… Noua generație de Kangoo, prefigurată de mașina electrică urbană – Kangoo ZE Concept, va prezenta, de asemenea, acest design.” - Laurens van den Acker Director Design Industrial la Grupul Renaul

619.229 de LCV-uri au fost vândute la nivel mondial de Grupul Renault în anul 2018, un nou record de vânzări care îi consolidează poziția de lider pe piața din Europa – exceptând Marea Britanie, poziție deținută încă din 1998. Totodată, Renault și-a consolidat pozițiile în America Latină și zona Asia – Pacific. În plus, Renault conduce și pe segmentul utilitarelor ușoare cu propulsie electrică, deținând 46,2% din totalul vânzărilor din Europa. Toate aceste performanțe economice au la bază 120 de ani experiență în dezvoltarea autovehiculelor rutiere. Iar profesionalismul acumulat de-a lungul timpului își spune în continuare cuvântul. În câteva luni va fi lansată și variantă electrică a noului Trafic, care se va alătura celorlalte două LCV-uri electrice Master ZE și binecunoscutul Kangoo ZE, care circulă deja în orașele europene.

Referindu-se la planul Renault Drive The Future, Le Vot a declarat că Renault dorește să devină lider mondial în domeniul vehiculelor LCV până în anul 2022, acoperind mai mult de 50% din piaț ă (față de 24% acum) și aș teptându-se la o creștere a vânzărilor cu 40% în acel moment sau chiar mai înainte, avânduse în vedere integrarea de anul trecut și a volumului vânzărilor societății mixte Renault Brilliance Jinbei Automotive Company din China.
Bineînțeles că toate acestea nu vor deveni posibile decât în cadrul Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi care vizează să vândă mai mult de 2,5 milioane de unit ăți până în anul 2022. Vehiculele electrice vor fi esențiale pentru succesul viitor al lui Renault, dar vor influența și partenerii de alianță Nissan și Mitsubishi.

Cele două utilitare Renault, Master și Trafic, beneficiază amândouă de actualizări complete, începând cu designul. Ambele afișează acum noua față a familiei diviziei LCV de la Renault. Ambele au grupuri optice frontale cu semnături similare, cu lumini de zi de forma literei C, noi grile de radiator ce asigură un flux de aer mai bun spre motor, calandrul la Master fiind mai pronunțat pe verticală, mai aproape de stilul unui camion, precum și bare de protecție frontale redesenate. De asemenea, se observă un câștig semnificativ la interior, complet regândit, care se simte revigorat cu cele mai recente sisteme de infotainment, R-Link Evolution (compatibil cu Android Auto) și Media Nav Evolution (compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay). Noul Renault Master, mai aproape de un șofer profesionist, ce își petrece toate cele 8 ore de lucru la v olan, are bordul complet redesenat, incluzând un ecran monocrom de 5" între cadrane.

Volanul și maneta schimbătorului au fost regândite. A apărut și o t ăviță glisantă deasupra torpedoului, care acum are forma unui sertar glisant. Sunt disponibile zone de depozitare cu o capacitate totală de până la 105 litri. În plus, es te disponibil și un încărcător prin inducție, pentru telefon. Pentru siguranță, noi sisteme de asistență la conducere sunt disponibile: cameră pentru mers înapoi, cu afișare pe ecranul aflat în locul oglinzii centrale, senzori de parcare față și asistent de unghi mort, asis tent la vânt lateral, precum și, opțional, sistemul de frânare automată de urgență, activ atât la deplasarea în oraș cât și pe autostradă. Pentru performanță și pentru respectarea normelor de poluare valabile de la 1 septembrie 2019, pe noile versiuni Master va fi disponibil un nou motor diesel Euro 6, de 2,3 litri, turbo sau bi-turbo, atingând, funcție de specificație, până la 135 kW și 400 Nm.

Acest motor este combinat cu o transmisie cu cutie manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automatizată, tot cu 6 trepte. Economia de combustibil se anunță cu 1 l/100 km mai scăzută decât la motoarele de la actuala generație. Va fi disponibilă și varianta 100% electrică Master ZE, echipată cu o baterie Litiu-Ion de nouă generație, de 33 kWh, care asigură energia necesară
unui motor electric de 57kW pentru a putea deplasa vehiculul în condiții reale de operare până la 120 km. Timpul de încărcare de la ostație de 32 A/7,2 kW este de 6 ore. În ceea ce privește noul Renault Trafic, acesta posedă una dintre cele mai mari capacități de depozitare din clasa sa, 90 litri dintre care, mai mult de jumătate într-un compartiment sub bancheta pasagerilor.

Spătarul locului central poate fi rabătut, oferind șoferului un adevărat birou mobil, cu amenajările sale. Pachetul de siguranță, pe lângă noile proiectoare cu lumină LED, mai
cuprinde senzori de parcare față – spate, cameră video pentru mers înapoi și sistem de stabilizare a remorcii. Pe noul Trafic vechiul motor 1.6dCi a fost abandonat, fiind înlocuit cu un nou motor diesel de 2 litri, compatibil cu normele Euro6d-Temp. Noul motorul este prevăzut cu un turbo-compresor cu geometrie variabilă care dezvoltă, funcție de versiune, 89 kW, 108 kW și 126 kW, cât și un cuplu motor de până la 380 Nm. În ciuda montării unui motor cu cilindree, putere și cuplu mai mari, consumul declarat este mai scăzut cu 0,6 l/100 km. De asemenea, în premieră, este oferită opțional pentru cele mai puternice două versiuni și o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC, tot cu 6 trepte de viteză.

Noul Renault Trafic va fi disponibil, de asemenea, în versiunile de transport pasageri Combi, Microbuz și SpaceClass. Kangoo ZE Concept este un vehicul urban cu acționare 100% electrică, care prefigurează noua generație Kangoo EV, prognozată a fi lansată începând cu anul 2020. Cu un design mai elaborat și mai dinamic, conceptul prezintă o adaptare la schimbările în modurile de lucru și de mobilitate, sugerând că vehiculul va avea o comportare mai sportivă și un stil mai elegant, ce va fi mai aproape de ceea ce ne place acum la un autoturism.

Next Auto

Recent Posts:

Noii senzori vor ajuta șoferii să parcheze în siguranță, în spații înguste, în zone urbane aglomerate.Falcon Electronics, companie românească cu 25 de ani de experiență în proiectarea, testarea și implementarea sistemelor electronice pentru autovehicule, ...


Citeste mai mult

Simona este Manager Promovare și Implementare Produse și Soluții în cadrul Holcim România, motiv pentru care am cunoscut-o anul trecut în calitate de partener al evenimentului nostru RoBuild Concrete Edition, în cadrul căruia a susținut o prezentare pe teme de tehnologii...


Citeste mai mult

TMC ELECTRIC MOBILITY a luat fiinţă acum 4 ani de zile mai mult ca un hobby al unui grup de pasionaţi de mobilit ate electrică şi de soluţii de încărcare vehicule electrice (automobile electrice şi vehicule pe două roţi cu propulsie electrică). Între timp chiar dacă hobby-ul ...


Citeste mai mult

Noul Mercedes-Benz GLE setează noi tendințe în segmentul premium, fiind nu doar mai confortabil pe carosabil, ci și mai performant pe off-road. Mai mult, datorită multiplelor inovații încorporate, a spațiului interior substanțial mai generos, a noului concept de control, nivelului...


Citeste mai mult