Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

Inteligența auto devine captivantă și atrăgătoare

Inteligența auto devine captivantă și atrăgătoare

Inteligența auto devine acum mai captivantă și atrăgătoare, modelele din familia Mercedes-Benz Clasa E fiind modernizate complet. Design-ul are o notă mai sportivă, partea frontală având un nou aspect. Farurile cu tehnologie LED au primit carcase mai plane, în timp ce interiorul stopurilor LED a fost regândit. Îmbunătățirile tehnice includ motoarele pe benzină și diesel cu generator electric de pornire integrat (ISG), următoarea generație de sisteme de asistență la conducere și sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Design mai dinamic pentru Clasa E Limuzină și Clasa E T-Modell


Dinamica îmbunătățită și upgrade-ul pentru Clasa E Limuzină și Clasa E T-Modell se regăsesc în toată gama de modele Clasa E: acum modelul entry-level are ca dotare standard exteriorul sportiv Avantgarde Line. Astfel, Clasa E are pentru prima dată steaua Mercedes poziționată central în partea frontală. Grila specifică liniei Avantgarde a fost reproiectată cu două lamele cromate și bare negre verticale, foarte lucioase. Elementele negre cromate și lucioase din bara față evidențiază aspectul sportiv și elegant. De asemenea, linia de echipare Exclusive se ridică la așteptările create: grila specială, steaua Mercedes de pe capotă și elementele mari de crom din bara din față subliniază această poziționare.

Linia de echipare AMG cu noua grilă specifică modelelor AMG Performance oferă un caracter și mai sportiv. În plus, liniile Avantgarde, AMG și All-Terrain dispun de o capotă cu proeminențele powerdome. Clasa E are ca dotare standard farurile LED, iar farurile LED MULTIBEAM, inclusiv cele ULTRA RANGE, sunt disponibile ca opțiune suplimentară.

De asemenea, designerii au actualizat partea din spate a modelului Clasa E Limuzină cu o nouă bară de protecție, stopuri în două secțiuni și un nou capac al portbagajului. Design-ul interior al stopurilor a fost regândit pentru toate modelele.


Cele trei culori noi sunt disponibile sub denumirile: argintiu High-tech, gri Graphit  și argintiu Mojave. De asemenea, modelul de roți a fost extins și include acum jante aero, care contribuie la economisirea combustibilului și, astfel, la sustenabilitate.


Și mai emoțional: designul modelelor Cabriolet si Coupé


Design-ul frontal al modelelor Clasa E Cabriolet și Clasa E Coupé a fost regândit și accentuat. Farurile cu carcase mai plate, care au ca dotare standard tehnologia LED, oferă un caracter mai dinamic.  Design-ul “în formă de A” al noii grile de radiator cu diamante, care este, de asemenea, standard pentru toate versiunile, adaugă o notă deosebit de dinamică. Grila are, de asemenea, puncte cromate, o singură linie centrală și steaua Mercedes în centru.


Un alt element care subliniază caracterul puternic al părții din spate este acum complet regândit cu stopuri în două secțiuni cu tehnologie LED. Camera video se ascunde sub steaua Mercedes.

Cele patru culori noi sunt disponibile sub denumirile: argintiu High-tech, gri Graphit și argintiu Mojave și designo roșu Patagonia, dar şi noi jante aero cu design menit să contribuie la economisirea combustibilului.

Culori și elemente decorative noi în interior: Noile culori și materiale îmbunătățesc interiorul modelelor Clasa E Limuzină și Clasa E Estate. Acestea includ noile combinații de culori gri magma / gri neva (Avantgarde), negru / maro nuanțat (Exclusive) și gri magmă / bej macchiato (Exclusive) și elemente decorative din lemn de frasin gri cu pori deschişi, lemn de nuc, aluminiu „brushed” și aluminiu cu granulație uşoară din fibră de carbon.

Sisteme de asistență la conducere de ultimă generație: asistență mai bună în cazul ambuteiajelor și la parcare


Noul model Clasa E are cea mai recentă generație de sisteme de asistență la conducere Mercedes-Benz. Astfel, Clasa E dispune de cel mai înalt nivel de siguranță: autovehiculul poate reacționa inteligent și rapid dacă șoferul nu răspunde. Funcția care detectează dacă șoferul nu mai are mâinile pe volan crește confortul pe perioada conducerii semiautomate. Pentru a semnala sistemelor de asistență că șoferul se află în controlul autovehiculului, este suficient ca acesta să țină strâns volanul. Dacă mâinile nu sunt pe volan pentru o anumită perioadă de timp, sistemul va declanșa funcția de avertizare, iar dacă șoferul rămâne inactiv, se activează automat funcția Emergency Stop Assist.


Clasa E are ca dotare standard funcția Active Brake Assist care poate preveni o coliziune sau poate reduce gravitatea acesteia în multe situații. De asemenea, la o viteză legală, sistemul poate frâna pentru evitarea coliziunilor cu autovehiculele care staționează, precum și cu pietonii aflați în mișcare, în funcție de situație. O serie de funcții suplimentare Intelligent Drive sunt disponibile opțional în Pachetul Driving Assistance.


Și mai mult confort interior: o nouă generație de volane, plus MBUX


Noul model Clasa E este echipat cu un volan complet reproiectat, inteligent, ca parte a facelift-ului. Acesta este disponibil cu volan din piele și pentru varianta Supersport. Suprafețele de control prezintă un finisaj negru lucios, în timp ce elementele decorative și cele care înconjoară volanul au un finisaj Silver Shadow. Funcțiile panoului de instrumente și afișajul media sunt operate cu ajutorul unor comenzi tactile, al căror principiu fizic a fost schimbat de la optic la capacitiv.


Noua Clasa E este echipată cu cea mai recentă generație a sistemului multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Cele două ecrane mari de 10,25 inchi / 26 cm formează un ecran lat, iar ecranele de 12,3 inci / 31,2 cm sunt disponibile opțional. Informațiile pentru panoul de instrumente și display-ul media sunt ușor lizibile pe ecranele de înaltă rezoluție.

Sistemul ENERGIZING comfort control face posibilă conexiunea diferitelor sisteme care ţin de confort, precum aerul condiționat, masaj, iluminarea ambientală și muzica în diferite programe de wellness. Funcția ENERGIZING COACH este nouă, are la bază un algoritm inteligent și recomandă un anumit program în funcție de nevoile și dispoziția șoferului. Dacă este integrat un dispozitiv portabil Garmin®, date personale, precum nivelul de stres sau calitatea somnului, sunt oferite autovehiculului, optimizând astfel acuratețea recomandării. Scopul este asigurarea confortului șoferului chiar și în timpul călătoriilor solicitante sau monotone.

Programul „PowerNap” este disponibil pentru versiunile plug-in hybrid, precum Clasa E Limuzină și Clasa E T-Modell. Este o funcție utilă atunci când șoferul ia o pauză de la condus și se retrage la o zonă de odihnă. Programul are trei etape - adormirea, somnul, trezirea - și poate îmbunătăți performanțele șoferului.


URBAN GUARD: interconectare inteligentă de hardware și soluții digitale pentru protecția împotriva criminalității

În combinație cu Mercedes me, cele două pachete URBAN GUARD Vehicle Protection și URBAN GUARD Vehicle Protection Plus oferă monitorizare completă a autovehiculului parcat. URBAN GUARD cuprinde un sistem de alarmă antiefracție și antifurt, protecție la tractare cu avertizare optică și acustică în cazul detectării modificării poziției, sirenă de alarmă, protecție habitaclu (declanșată în cazul mișcărilor în habitaclu), precum și un sistem de detectare a furtului și coliziunii în parcare. În plus, URBAN GUARD Vehicle Protection Plus oferă posibilitatea de localizare a autovehiculelor furate.


E de la eficiență: electrificarea sistemului de propusie este extinsă
Electrificarea sistemului de propulsie reprezintă un pas înainte pentru modelul Clasa E facelift. Șapte modele sunt disponibile pentru versiunile plub-in hybrid (diesel și benzină, Limuzină și T-Modell, tracțiune spate și tracțiune integrală). Gama de motoare pe benzină cu eficiență ridicată, cu emisii reduse va acoperi producția seriei de la 115 până la 270 kW, în timp ce gama de motoare diesel va cuprinde seria de la 110 până la 243 kW.


Noi opțiuni tehnice pentru OM 654: pe drumul către a deveni cel mai puternic diesel cu 4 cilindri
O nouă dezvoltare tehnică fundamentală este prevăzută pentru motorul OM 654 diesel cu patru cilindri, introdus în 2016. Prin urmare, acesta are un sistem electric de 48 V la bord. O funcție de recuperare și capacitatea de rulare cu motorul oprit fac ca motorul să fie și mai eficient. Alături de electrificare, care include și utilizarea unui compresor pentru sistemul de aer condiționat electric, mai jos sunt prezentate cele mai importante modificări care permit o putere maximă de până la 195 kW, plus 15 kW suplimentare din sistemul EQ Boost:

  • Un nou arbore cotit crește capacitatea cubică la 94 mm și deplasarea la 1993 cc (anterior: 92,3 și 1950).
  • Presiunea de injecție a crescut de la 2.500 la 2.700 bar.
  • Timpul de răspuns rapid și furnizare constantă a energiei sunt asigurate de două turbocompresoare răcite cu apă, ambele cu geometrie variabilă a turbinei.
  • O conductă de răcire umplută cu sodiu în pistoanele de oțel ajută la disiparea maximelor de temperatură în piston
  • În ceea ce privește post-tratarea gazelor de evacuare, acest motor este cel mai puternic dintre motoarele diesel cu patru cilindri, ceea ce ajută la accelelarea lucrurilor.

Motorul pe benzină cu patru cilindri, cu cea de-a doua generație ISG
În premieră, un motor M 254 pe benzină cu patru cilindri, cu cea de-a doua generație a generatorului de pornire integrat, dezvoltă o putere maximă de până la 15 kW și un cuplu maxim de 180 Nm. Modelele echipate cu acest motor vor avea un sistem electric de 48 volți la bord. Motorul M 254 combină, pentru prima dată, toate inovațiile Familiei de Motoare Modulare (FAME) într-o singură unitate, care include: acoperirea cilindrilor conform tehnologiei NANOSLIDE®, încărcarea cilindrului CONICSHAPE® și sistemul de post-tratare a emisiilor, amplasat direct pe motor.


Motorul pe benzină M 256 cu șase cilindri în linie, cu ISG, care este disponibil pentru prima dată pentru modelul Mercedes-Benz Clasa E. Caracterul sportiv al modelelor Clasa E Coupé și Clasa E Cabrio este îmbunătățit de tracțiunea integrală 4MATIC, disponibilă ca dotare standard și puterea electrică suplimentară de aproximativ 16 Kw și 250 Nm. Dotarea standard cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC accentuează în continuare dinamismul.


Transmisia automată 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare și, pentru început, va fi folosită pentru motoarele cu patru cilindri. Motorul electric, electronica de putere și radiatorul cutiei de viteze au fost mutate în cadrul transmisiei. Cablurile necesare anterior pot fi eliminate, ceea ce oferă avantaje cu privire la spațiul de instalare și greutate, ceea ce face mai ușoară combinarea transmisiei cu diferitele motoare cu ardere. În plus, eficiența transmisiei a fost crescută. Printre alte aspecte, interacțiunea optimizată cu pompa de ulei electrică reduce rata de livrare a pompei mecanice cu 30%, îmbunătățind astfel eficiența.
Gama motoarelor diesel este completată de motorul OM 656 cu șase cilindri în linie, care este disponibil împreună cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC.

Next Auto

Recent Posts:

Parteneriatul încheiat la începutul anului 2020 între Mercedes-Benz și ENGIE, companii ale căror strategii se axează pe importanța mobilității electrice și a sustenabilității, continuă în a doua parte a anului cu un nou beneficiu pentru clienții din România: ...


Citeste mai mult

Probabil li s-a întâmplat tuturor cel puțin o dată: conducerea într-un oraș necunoscut, plin de viață, cu sistemul de navigație care dădea rateuri exact atunci când era cel mai mult nevoie de el. Din fericire, acele zile nu mai sunt de actualitate, datorită unui nou s...


Citeste mai mult

Renault deschide comenzile pentru Noul Mégane, modelul său deja foarte popular, lansat în 1995 și achiziționat de atunci în peste șapte milioane de exemplare, din patru generații, în întreaga lume. Mai mult decât un simplu model, Mégane a devenit o &i...


Citeste mai mult

DS Automobiles dezvăluie o nouă ședință foto editorială pentru Săptămâna Modei de la Paris® - Colecția feminină pentru sezonul Primăvară/Vară 2021. Cea de-a doua ediție a evenimentului Un Autre Regard a prins viață la ruinele Château Royal de Montceaux-Lès-Meau...


Citeste mai mult