Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

LA BAUMA 2019, CASE CE A DEZVĂLUIT PROIECTUL TETRA

 LA BAUMA 2019, CASE CE A DEZVĂLUIT PROIECTUL TETRA

CASE CE s-a dovedit încă o dată un factor determinant al progresului, oferind vizitatorilor târgului o perspectivă asupra viitorului durabil, conectat și avansat tehnologic al mașinilor pentru construcții, prin lansarea în premieră mondială a primului încărcător articulat pe roți din lume care poate funcționa în totalitate cu combustibil alternativ, regenerabil.

Proiectul TETRA dă o nouă interpretare conceptului de încărcătoare articulate pe roți, marcând o diferența clară față de ceea ce s-a văzut până în prezent în designul mașinilor pentru construcții. Potrivit comunicatului de presă al companiei: „CASE a demonstrat fezabilitatea acestui concept într-o serie de medii de construcție din lumea reală, precum și rentabilitatea din punct de vedere al sustenabilității, al costului total de proprietate redus și al viabilității operaționale.”

O INOVATOARE ABORDARE CASE
În timp ce majoritatea producătorilor de mașini pentru construcții au prezentat sisteme de acționare electrică și sisteme hibride pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, CASE CE a pus accent pe combustibilul folosit. Proiectul TETRA, un concept dezvoltat de CASE pentru încărcătoarele frontale pe roți, are în vedere sustenabilitatea mediului și deschide calea spre un nou viitor pentru mașinile pentru construcții, îndepărtându-se de dependența față de motoarele diesel tradiționale cu o soluție pragmatică pentru sectorul construcțiilor, deja dovedită în cadrul transportului rutier de mărfuri.

Conceptul include un motor ce poate funcționa cu gaz natural comprimat (GNC), biometan sau gaz natural lichefiat (GNL). Motorul, special construit pentru mașinile non-rutiere, a fost dezvoltat în comun de CASE CE și compania soră din grupul CNH Industrial, FPT Industrial, cea care a construit motoare similare pentru circa 28.000 de camioane și autobuze IVECO. Cu o putere maximă de 230 CP, acest motor dezvoltă aceeași putere și cuplu ca și motorul diesel echivalent ce echipează încărcătorul frontal pe roți CASE 821G. Prin folosirea acestor combustibili, emisiile poluante sunt mai reduse, semnificativă fiind scăderea cantității de particule (- 99%) și a emisiilor de Nox (- 90%). De asemenea, nivelul sonor exterior emis de vehicul este redus drastic, cu 50%. Dacă drept carburant se folosește biometanul comprimat sau lichefiat, atunci se constată și o reducere de 95% a emisiilor de CO2. În plus, utilizarea biometanului drept combustibil conduce la reducerea dependenței față de combustibilii fosili, deoarece acesta este generat din deșeuri agricole și urbane, din ape uzate și deșeuri din industria alimentară.

Totodată biometanul poate fi produs la nivel local, în bazine de fermentare, reducând considerabil emisiile de CO2 asociate transportului gazului natural și, în plus, în procesul de producție al biometanului sunt create produse secundare valoroase, ca de exemplu: bio - CO2 pentru sistemele frigorifice și îngrășăminte bio pentru agricultură. Cu o producție neutră din punct de vedere a emisiilor de carbon, biometanul este rezultatul unui ciclu energetic în buclă închisă, nealterat, ce transformă deșeurile în energie utilă.

DESIGN INOVATOR CARE FAVORIZEAZĂ OPERATORUL
În plus față de modul de abordare diferit al reducerii emisiilor de carbon, conceptul TETRA a definit și un design futurist și un mediu de operare avansat, care utilizează în mare măsură tehnologia „touchscreen” și controlul vocal. Accentul a fost pus pe operator și pe productivitate. În plus, sistemele de siguranță cu care este echipat încărcătorul includ sisteme biometrice și de detectare a obstacolelor. Înainte ca operatorul să ajungă la mașină, prin scanarea retinei ochiului cu orice dispozitiv mobil ce are prevăzută această funcție, încărcătorul este pregătit să intre în funcțiune, asigurând chiar și temperatura optimă din cabină. Tehnologia biometrică de recunoaștere facială este integrată în secvențele de acces și de pornire, astfel încât numai operatorii autorizați pot utiliza mașina. Ca un semn al evoluției spre o tehnologie CASE autonomă, proiectul TETRA include și o tehnologie integrată de detectare a obstacolelor, care avertizează operatorul asupra potențialelor pericole în zona de lucru.

O CABINĂ CARE OFERĂ O COMBINAȚIE OPTIMĂ ÎNTRE SIGURANȚĂ ȘI CONFORT
Pentru o vizibilitate superioară, cabina încărcătorului pe roți din proiectului TETRA este echipată cu geamuri curbate și un acoperiș transparent, care sporește suprafața vitrată totală cu 16% în comparație cu un încărcător pe roți clasic. Prin utilizarea camerelor video cu conectare automată, în locul oglinzilor retrovizoare laterale și afișarea imaginilor pe monitoarele dispuse pe stâlpul A al parbrizului, operatorul are acces la o vizibilitate panoramică pe 360 grade. Concepția simplificată a spațiului interior de lucru asigură accesul la toate comenzile operaționale, iar noul model de scaun, creat pentru confortul operatorului, se deplasează spre spate și se rotește automat pentru a facilita accesul la deschiderea ușii, revenind la poziția de operare setată imediat după ce operatorul s-a așezat. Scaunul este prevăzut cu suspensie pneumatică cu compensare în funcție de greutate, cu suport lombar și sisteme active de încălzire și răcire. Toate aceste facilități asigură confortul operatorului pe întreaga durată de lucru, reducând semnificativ oboseala acestuia.


PARTENERIAT ÎN MATERIE DE DESIGN CONCEPTUAL CU ASPECT FUTURIST
Un parteneriat exclusiv cu Michelin a condus la dezvoltarea unor anvelope concept inovatoare, fără aer. Construite din cauciuc pur și un material compozit patentat, într-un design cu spițe tip fagure, această fuziune pneu/roată este prevăzută cu o suspensie integrată.

CONTROL DE NEEGALAT
Mașina concept din proiectul TETRA poate fi operată prin simpla atingere a unui buton virtual de pe ecranul tactil montat pe cotiera din dreapta a scaunului. Tot de aici, operatorul poate accesa toți parametri și funcțiile principale de operare, inclusiv:
• Scanarea feței operatorului pentru activarea secvenței de pornire a mașinii;
• Fereastra de asistență pentru încărcarea cupei, afișată pe monitor, care indică sarcina țintă, încărcătura existentă în cupă și sarcina rămasă;
• Planul șantierului, unde sunt identificate intrările camioanelor, este indicată cea mai rapidă rută spre zona de lucru selectată și sunt afișate informații generale despre șantier;
• Ecrane meteo ce afișează rapoarte meteorologice în timp real;
• Parametri de iluminare, comenzile Bluetooth pentru accesare telefon, încălzire, ventilație și muzică;
• Acces la setările generale ale mașinii, la parametrii secundari ai mașinii și la submeniurile suplimentare.

Operatorul poate glisa imaginea de pe ecranul tactil pe ecranul de pe montantul A, mai mare. Pe acest monitor se pot afișa informații suplimentare privind monitorizarea mașinii și indicatorii de performanță, cum ar fi:
• Imagini de la toate camerele video;
• Parametrii de funcționare ai mașinii, inclusiv treapta de viteză, viteza de deplasare, turația motorului, nivelul de carburant, temperatura uleiului și cea din instalația de răcire a motorului, orele de funcționare a motorului, etc.

Toate datele despre mașină sunt transmise automat către dispeceratul de control, permițând actualizări și optimizări la zi, la locul de muncă, pentru a crește eficiența mașinii.
Compania CASE CE nu a divulgat ce aspecte tehnice din proiectul TETRA vor fi implementate în gama obișnuită de încărcătoare frontale articulate, dar este probabil că vom vedea multe din acest concept în viitor.

Machinery

Recent Posts:

În industria de petrol și gaze condițiile extreme de lucru sunt o provocare atât din punct de vedere al echipamentelor, produselor cât și al materialelor implicate. De aceea sunt necesare măsuri ridicate de securitate și un bun control al proceselor în toate zonele. Pent...


Citeste mai mult

Noua serie de ciocane de foraj de la Epiroc, de 6, 7 și 8 inch, sunt pr oiectate și fabricate pentru execuția unor foraje perfecte. Ciocanele de foraj din noua serie C OP M, sunt mai rapide, mai ușoare, mai ușor de întreținut și mai durabile ca niciodată. Este cel mai rapid ciocan de f...


Citeste mai mult

Wirtgen Group, cel mai mare furnizor de echipamente si tehnologii pentru infrastructură rutieră din lume, oferă un portofoliu complet ce răspunde cerințelor fiecărui client. În luna septembrie Wirtgen România a livrat pentru prima dată în România, o stație mobilă de ...


Citeste mai mult

Sunt concepute pentru a vă ajuta să duceţi afacerea la un alt niv el cu totul nou, având capacitatea de a concasa materialul din demolări chiar şi în c ele mai puternic reglementatenmedii urbane (ex. centrul oraşului).GAMA LOKOTRACK® URBAN™ ARE UN SISTEM UNIC DE CAPSULARE...


Citeste mai mult