Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

LA BAUMA 2019 CASE CE A PREZENTAT IN PREMIERA MONDIALA PRIMA MASINA PENTRU CONSTRUCTII DIN LUME ALIMENTATA CU BIOGAZ

LA BAUMA 2019 CASE CE A PREZENTAT IN PREMIERA MONDIALA PRIMA MASINA PENTRU CONSTRUCTII DIN LUME ALIMENTATA CU BIOGAZ

CASE CE se dovedeste inca o data un factor determinant al progresului, de aceasta data in ceea ce priveste dezvoltarea durabila a masinilor pentru constructii, prin lansarea in premiera mondiala la Bauma 2019 a primului incarcator articulat pe roti din lume care functioneaza in totalitate cu combustibil alternativ, regenerabil.

Proiectul TETRA, un concept dezvoltat de CASE pentru incarcatoarele pe roti ce functioneaza cu gaz metan, deschide calea spre un nou viitor pentru masinile pentru constructii, indepartandu-se de dependenta fata de motoarele diesel traditionale prin abordarea uneia dintre cele mai presante probleme ale lumii de astazi – sustenabilitatea mediului – cu o solutie pragmatica pentru sectorul constructiilor.

ATINGEREA CERCULUI VIRTUOS
Capacitatea sporita de inovare a celor de la CASE CE a generat un cerc virtuos, in care inventivitatea creeaza productivitate si imbunatateste performantele ecologice generale ale produselor pe tot cuprinsul ciclului lor de viata. Proiectul TETRA da o noua interpretare conceptului de incarcatoare articulate pe roti, marcand o diferenta clara fata de ceea ce s-a vazut pana in prezent in designul masinilor pentru constructii. Conceptul include un motor alimentat cu biometan, special construit si dezvoltat de brandul FPT Industrial pentru masini non-rutiere. Cu o putere maxima de 230 CP, acest motor dezvolta aceeasi putere si cuplu ca si motorul diesel echivalent ce echipeaza incarcatorul frontal pe roti CASE 821G. Biometanul este produs in bazine de fermentare, din produse reziduale, cum ar fi deseuri alimentare, aschii de lemn si deseuri animale. Cu o productie neutra din punct de vedere a emisiilor de carbon, biometanul este rezultatul unui ciclu energetic in bucla inchisa, nealterat, ce transforma deseurile in energie utila.

„Noi cautam de mai multi ani surse durabile de combustibil pentru masinile noastre pentru constructii”, explica Carl Gustaf Goränsson, Presedinte al companiei CASE Construction Equipment. „Biogazul a fost alegerea cea mai logica pentru functionarea incarcatorului pe roti. Aveam nevoie de un combustibil capabil sa furnizeze forta de tractiune si puterea de lucru de care clientii nostri au nevoie. Combustibilul trebuia sa fie disponibil cu usurinta, sa permita realimentarea facila si sa asigure o zi intreaga de lucru. Nu am dorit sa compromitem performantele masinii, asa ca am le-am facut cunoscut proiectantilor nostri noua provocare.”

„Am avut sansa sa lucram in stransa colaborare cu brandul FPT Industrial, companie sora in grupul CNH Industrial si pionier in dezvoltarea motoarelor sustenabile, cu peste 40.000 de motoare produse pana acum. Pana astazi, aceasta tehnologie a fost deja probata si testata pe alte vehicule, de aceasta data rutiere, produse de alte companii din cadrul grupului CNH, respectiv pe circa 28.000 de camioane IVECO si autobuze IVECO BUS, echipate cu motoare ce functioneaza cu metan.”

Proiectul TETRA nu numai ca utilizeaza o sursa de energie sustenabila, dar este in comuniune cu mediul inconjurator si in alte moduri. Conceptul de incarcator articulat pe roti functionand cu metan produce cu 95% mai putin CO2 atunci cand functioneaza cu biometan, cu 90% mai putin oxizi de azot si cu 99% mai putine particule decat un incarcator cu roti echipat cu un motor diesel echivalent. Totodata, el permite reducerea cu 80% a emisiilor globale si cu 50% a zgomotului in functionare.

ALIMENTAREA CU COMBUSTIBIL PE SANTIER
„Noi nu credem in dezvoltarea tehnologiei de dragul tehnologiei”, continua Goränsson. „Inovatiile noastre trebuie sa rezolve provocarile lumii reale intr-un mod simplu si direct. Proiectul TETRA este adaptat pentru a face acest lucru in cea mai mare parte a santierelor. Mediul agricol, centrele de tratare a deseurilor si intreprinderile de reciclare reprezinta locatii perfecte pentru instalarea unei uzine de productie a biogazului, ce poate deveni o sursa gratuita de combustibil pentru masinile ce lucreaza pe santierele din apropriere.” „Dar biogazul nu este singura optiune”, explica Gorännson. „Proiectul TETRA functioneaza si cu gaz metan din retea, ceea ce asigura reducerea emisiilor, chiar daca biogazul nu este o optiune, comparativ cu situatia cand combustibilul este motorina. Acest lucru este important, deoarece vedem modificarea reglementarilor in unele regiuni.”

DESIGN INOVATOR CARE FAVORIZEAZA OPERATORUL
Desi dezvoltarea durabila a fost un factor important in definirea proiectului TETRA, echipa de proiectare a dorit sa prezinte cea mai buna inovatie practica de la CASE, punand accentul pe operator si productivitate.


„Automatizarea si digitizarea au fost factori cheie in procesul nostru de proiectare”, remarca David Wilkie, Directorul Centrului de Design de la CNH Industrial. „Suntem o afacere axata spre viitor, iar acesti doi factori reprezinta doi dintre pricipalii nostri piloni strategici, care asigura acel imbold creativ pentru realizarea de masini mai sigure si mai productive. Proiectul TETRA a fost o foaie alba, astfel incat sa putem fi cat mai creativi posibil pentru a implementa cele mai noi tehnologii care conteaza.”

O CABINA CARE OFERA O COMBINATIE OPTIMA INTRE SIGURANTA SI CONFORT
Cabina incarcatorului pe roti din proiectului TETRA este echipata cu geamuri curbate si un acoperis transparent pentru o vizibilitate superioara, care sporeste suprafata vitrata totala cu 16% in comparatie cu un incarcator pe roti clasic. Prin utilizarea camerelor video cu conectare automata, in locul oglinzilor retrovizoare laterale, si afisarea imaginilor pe monitoarele dispuse pe stalpul A al parbrizului, operatorul are acces la o vizibilitate panoramica pe 360 de grade.


Conceptia simplificata a spatiului interior de lucru asigura accesul la toate comenzile operationale prin intermediul joystick-urilor si a unui ecran tactil in culori, ergonomic amplasate pe cotierele scaunului, si creeaza senzatia de spatiu larg in interiorul cabinei, plus ca permite o vizibilitate panoramica. Noul model de scaun, creat pentru confortul operatorului si primul de acest fel din lume, se deplaseaza spr e spate si se roteste automat pentru a facilita accesul la deschiderea usii, revenind la pozitia de oper are setata imediat dupa ce operatorul s-a asezat. Scaunul este prevazut cu suspensie pneumatica cu compensare in functie de greutate, cu suport lombar si sisteme active de incalzire si racire. Toate aceste facilitati asigura confortul operatorului pe intreaga durata de lucru, reducand semnificativ oboseala acestuia.


UN PARTENERIAT IN MATERIE DE DESIGN CONCEPTUAL
Un parteneriat exclusiv cu Michelin a condus la dezvoltarea unor anvelope concept inovatoare, fara aer, pentru
proiectul TETRA. Construite din cauciuc pur si un material compozit patentat, intr-un design cu spite tip fagure, aceasta fuziune pneu/ roata este prevazuta cu o suspensie integrata. Structura anvelopei concept, deosebit de usoara si robusta, a fost proiectata pentru a rezista la conditiile extreme prezente pe santierele de constructie. In plus, echiparea incarcatorului frontal cu anvelope concept conduce la reducerea masei operationale a masinii si, datorita suprafetei mari de contact cu solul, asigura o presiune de contact mai scazuta.Gratie senzorilor integrati si a unei conectivitati avansate, operatorul si dispeceratul de control primesc in timp real un flux de date relevant, despre functionarea si modul de exploatare al masinii. Atunci cand sunt activate, lampile laterale de marcare integrate se aprind si contribuie, de asemenea, la o mai mare siguranta in timpul operarii.

CONTROL DE NEEGALAT
Masina concept din proiectul TETRA poate fi operata prin simpla atingere a unui buton virtual de pe ecranul tactil montat pe cotiera din dreapta a scaunului. Tot de aici, operatorul poate accesa toti parametri si functiile
principale de operare, inclusiv:
• Scanarea fetei operatorului pentru activarea secventei de pornire a masinii;
• Fereastra de asistenta pentru incarcarea cupei, afisata pe monitor, care indica sarcina tinta, incarcatura
existenta in cupa si sarcina ramasa;
• Planul santierului, unde sunt identificate intrarile camioanelor, este indicata cea mai rapida ruta spre zona de lucru selectata si sunt afisate informatii generale despre santier;
• Ecrane meteo ce afiseaza rapoarte meteorologice in timp real;
• Parametri de iluminare, comenzile Bluetooth pentru accesare telefon, incalzire, ventilatie si muzica;
• Acces la setarile generale ale masinii, la parametrii secundari ai masinii si la submeniurile suplimentare.

De asemenea, operatorul poate glisa imaginea de pe ecranul tactil pe ecranul de pe montantul A, mai mare. Pe acest monitor se pot afisa informatii suplimentare privind monitorizarea masinii si indicatorii de performanta, cum ar fi:
• Imagini de la toate camerele video;
• Parametrii de functionare ai masinii, inclusiv treapta de viteza, viteza de deplasare, turatia motorului, nivelul de carburant, temperatura uleiului si cea din instalatia de racire a motorului, orele de functionare a
motorului etc.

Toate datele despre masina sunt transmise automat catre dispeceratul de control, permitand actualizari si optimizari la zi, la locul de munca, pentru a creste eficienta masinii.

SIGURANTA IN PRIMUL RAND
Masina concept din cadrul proiectului TETRA utilizeaza cea mai recenta tehnologie biometrica pentru a garanta siguranta si confortul operatorului. Inainte ca operatorul sa ajunga la masina, aceasta este pregatita sa intre in functiune. Scanarea retinei ochiului operatorului se poate face de la distanta, cu orice dispozitiv mobil care are aceasta functie, si astfel se activeaza incalzirea si aerul conditionat pentru a regla temperatura optima din cabina. Tehnologia biometrica de recunoastere faciala este integrata in secventele de acces si de pornire, astfel incat numai operatorii autorizati pot utiliza masina. Ca un semn al evolutiei spre o tehnologie CASE autonoma, proiectul TETRA include si o tehnologie integrata de detectare a obstacolelor, care avertizeaza operatorul asupra potentialelor pericole in zona de lucru. In plus, acest concept este compatibil cu intreg sortimentul de cupe si, in timpul testelor initiale, a fost echipat si cu versiunile Leornardi Benne de cupe de inalta performanta si cupe de cariera.

COMBINATIE DE TRADITIE SI INOVATIE IN VIITORUL CASE
„Cea mai impresionanta caracteristica a proiectului TETRA este designul, care extinde conceptul anterior al imaginii unui incarcator pe roti”, spune Wilkie. „Am fost inspirati de emblema noastra, vulturul plesuv american. Ii puteti recunoaste aspectul in forma masinii, de la aripile integrate in cabina, la pozitia dominanta a capului si ciocului vulturului in c apacul din spate al motorului.” „Dupa cum sugereaza si numele” - continua Wilkie - „Proiectul TETRA contine si elemente legate de structura metanului. Structura tetraedrica a moleculei de metan se reflecta atat in nume, cat si in design. Iar la final, am vopsit masina cu vopseaua noastra speciala metalizata CASE, un indiciu asupra mostenirii brandului nostru, dar cu o inclinatie puternica spre un viitor inovator si sustenabil.”

Machinery

Recent Posts:

În industria de petrol și gaze condițiile extreme de lucru sunt o provocare atât din punct de vedere al echipamentelor, produselor cât și al materialelor implicate. De aceea sunt necesare măsuri ridicate de securitate și un bun control al proceselor în toate zonele. Pent...


Citeste mai mult

Noua serie de ciocane de foraj de la Epiroc, de 6, 7 și 8 inch, sunt pr oiectate și fabricate pentru execuția unor foraje perfecte. Ciocanele de foraj din noua serie C OP M, sunt mai rapide, mai ușoare, mai ușor de întreținut și mai durabile ca niciodată. Este cel mai rapid ciocan de f...


Citeste mai mult

Wirtgen Group, cel mai mare furnizor de echipamente si tehnologii pentru infrastructură rutieră din lume, oferă un portofoliu complet ce răspunde cerințelor fiecărui client. În luna septembrie Wirtgen România a livrat pentru prima dată în România, o stație mobilă de ...


Citeste mai mult

Sunt concepute pentru a vă ajuta să duceţi afacerea la un alt niv el cu totul nou, având capacitatea de a concasa materialul din demolări chiar şi în c ele mai puternic reglementatenmedii urbane (ex. centrul oraşului).GAMA LOKOTRACK® URBAN™ ARE UN SISTEM UNIC DE CAPSULARE...


Citeste mai mult