Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

MEGANE R.S TROPHY-R: Nou record pe circuitul Suzuka

MEGANE R.S TROPHY-R: Nou record pe circuitul Suzuka

Renault MEGANE R.S. TROPHY-R stabilește un nou rezultat de referință de 2’25’’454 (cu 3s mai puțin față de recordul anterior) pe celebrul circuit Suzuka din Japonia, după timpul record obținut pe Nürburgring Nordschleife și la Spa-Francorchamps în cadrul Zilelor R.S.. Este un succes important în această țară, care are o comunitate de aproximativ 10.000 de fani TROPHY-R și Renault Sport în general. La sfârșitul lunii septembrie 2019, Japonia a devenit prima piață mondială Renault Sport pentru gama RS, în fața Germaniei și a Franței, și a treia piață pentru Megane RS, chiar dacă versiunea TROPHY nu era încă lansată.

  • În așteptarea versiunii TROPHY-R, testele de dezvoltare au fost efectuate la începutul anului pe circuitul Suzuka pentru a satisface cât mai bine așteptările specifice ale fanilor japonezi.
  • MEGANE R.S. TROPHY-R este cea mai recentă versiune a unui model iconic de serie cu tracțiune față, lansat acum 15 ani, care stabilește noi recorduri în categorie şi continuă pasiunea și performanța celor de la Renault Sport. Noul Megane R.S. TROPHY-R este cea mai eficientă mașină de producție construită vreodată de Renault.
  • Comparat cu Megane R.S. TROPHY, Renault MEGANE R.S. TROPHY-R este echipat cu motorul de 300 CP, însă își datorează câștigul de performanță reducerii de masă (până la 130 kg), aerodinamicii îmbunătățite și evoluției șasiului, care oferă acum mai multă stabilitate.
  • Renault MEGANE R.S. TROPHY-R a fost lansat sub forma unei serii limitate de 500 de exemple numerotate. TROPHY-R este cea mai performantă versiune în gama Megane R.S. şi este deosebit de populară în Japonia: peste 50 de TROPHY-R 2019 au fost deja rezervate de Renault Japonia (și vor fi livrate proprietarilor lor în prima jumătate a anului 2020).

Patrice RATTI, Renault Sport Cars General Manager: “Noul MEGANE R.S. TROPHY-R a stabilit un nou record în categoria sa, de această dată pe Suzuka, cel mai important circuit din Japonia. Această performanță este deosebit de semnificativă pentru comunitatea puternică de 10,000 de fani Renault Sport și TROPHY-R din această țară. Demonstrează eficiența campaniei de testare specifică pe care am desfășurat-o pe circuit, pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor lor. Acest lucru ne permite să consolidăm și mai mult relația cu baza noastră internațională de clienți.”

Păstrând tradiția Renault Sport, această nouă generație de MEGANE RS TROPHY-R nu își datorează performanța doar puterii motorului, deoarece acesta este identic cu cel de pe Megane RS Trophy, lansat la începutul anului 2019. MEGANE RS TROPHY-R a fost dezvoltat ca o mașină de curse într-un timp foarte scurt, de către o echipă dedicată, concentrându-se pe trei axe: reducere maximă de masă (până la 130 kg față Megane RS Trophy fără opționale), aerodinamică regândită și o dezvoltare accentuată a celor două punți.

În coerență cu recordurile stabilite pe Nürburgring și Spa-Francorchamps, pasiunea celor de la Renault Sport pentru competiție a dus spre noi provocări. Noul MEGANE R.S TROPHY-R a stabilit astfel un nou record oficial absolut și un timp de referință pentru o mașină de serie pe circuitul Suzuka de 5,8 km lungime, care are 18 curbe. Timpul de referință, stabilit pe 26 noiembrie de Laurent Hurgon - care deține deja mai multe recorduri cu generații diferite ale mașinii - este de 2’25’’454.

Povestea dintre Megane R.S. și rezultatele record se desfășoară de mai bine de 10 ani, în special pe circuitul Nürburgring. Începe în 2008 cu o primă înregistrare în categoria standard de tracțiune: Megane R.S. R26.R, realizând turul în 8'17’’. Un timp care va fi doborât 3 ani mai târziu, în 2011, de către cea de-a doua generație a versiunii Megane R.S. Trophy, condusă de pilotul Laurent Hurgon (8'07''97). În 2014, pentru prima dată, este depășit recordul cu un timp sub 8 minute (7'54''36) cu versiunea Trophy-R a modelului Megane III RS. Același pilot a fost cel care a condus ultima generație de MEGANE RS TROPHY-R pentru a seta un rezultat de referință de 07’40’’100 pe circuitul Nordschleife de 20.600 km (sau 07’45’’389 pe turul complet oficial de 20.832 km), într-o cursă record, unde fiecare secundă a fost mult mai greu de câștigat. Tot el a fost cel care a reușit din nou să bată recordul circuitului Spa-Francorchamps (02’48’338), transmis în direct pe YouTube și Facebook. Acum, Laurent a stabilit un nou record, de data aceasta pe circuitul Suzuka din Japonia. În cealaltă parte a lumii, Renault Australia tocmai a bătut recordul în categoria mașinilor cu tracțiune față pe circuitul internațional din complexul Long Bend Motorsport Park de 4,95 km. La volanul unui Megane R.S. TROPHY-R standard, pilotul echipei Gary Rogers Motorsport, James Moffat, a stabilit un timp record de 2’14’’316. A intrat în seria TCR Australia cu un Megane R.S. TCR pregătit de Vukovic Motorsport.

 

Next Auto

Recent Posts:

Parteneriatul încheiat la începutul anului 2020 între Mercedes-Benz și ENGIE, companii ale căror strategii se axează pe importanța mobilității electrice și a sustenabilității, continuă în a doua parte a anului cu un nou beneficiu pentru clienții din România: ...


Citeste mai mult

Probabil li s-a întâmplat tuturor cel puțin o dată: conducerea într-un oraș necunoscut, plin de viață, cu sistemul de navigație care dădea rateuri exact atunci când era cel mai mult nevoie de el. Din fericire, acele zile nu mai sunt de actualitate, datorită unui nou s...


Citeste mai mult

Renault deschide comenzile pentru Noul Mégane, modelul său deja foarte popular, lansat în 1995 și achiziționat de atunci în peste șapte milioane de exemplare, din patru generații, în întreaga lume. Mai mult decât un simplu model, Mégane a devenit o &i...


Citeste mai mult

DS Automobiles dezvăluie o nouă ședință foto editorială pentru Săptămâna Modei de la Paris® - Colecția feminină pentru sezonul Primăvară/Vară 2021. Cea de-a doua ediție a evenimentului Un Autre Regard a prins viață la ruinele Château Royal de Montceaux-Lès-Meau...


Citeste mai mult