Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

NISSAN JUKE - Reinventarea inventatorului

NISSAN JUKE - Reinventarea inventatorului

Prima generația a lui Nissan Juke a apărut acum exact 10 ani, când modelul a lansat practic un nou segment, al crossover-urilor de segment B. Un deceniu înseamnă însă mult timp, mai ales în lumea automobilistică, acolo unde durata de viață a unui model este de circa 6–7 ani, așa că a venit vremea unei noi generații.

În 2010, Nissan era un curajos constructor care propunea un mic SUV urban așa cum aproape nimeni nu mai îndrăznise până atunci – doar Mini mai testa în aceeași perioadă terenul cu al său Countryman. Astăzi însă, segmentul inaugurat de japonezi include peste 20 de modele concurente, inclusiv două produse la Craiova - Ford Ecosport și noul Puma. Așadar, după aproape un milion de exemplare vândute era timpul ca și Juke să se reinventeze.

Micul japonez a fost aparte din mai multe puncte de vedere – dincolo de inaugurarea segmentului său, a propus și un design deosebit. Este adevărat, unul controversat, de tipul „love it or hate it”, dar imposibil de ignorat. A doua generație păstrează unele elemente inconfundabile pentru Juke și totuși reușește să nu mai fie la f el de extravagant. Micul crossover reușește să îmbine excelent linii de forță drepte și suprafețe foarte bombate. La prima vedere, n-ai zice că merg împreună, însă, cumva, rezultatul este foarte atrăgător.

FORMĂ ȘI FUNCȚIE
Modificările stilistice au adus și un câștig mare la vizibilitate și spațiu interior. Caroseria a crescut din toate punctele de vedere, dar masa pr oprie este mai mică. Spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate a fost extins cu 5,8 cm, înălțimea la cape mai mare cu 1,1 cm, iar portbagajul are o capacitate de 422 de litri, toate acestea asigurând, conform celor de la Nissan, cu 20% mai mult spațiu. Accesul a fost și el îmbunătățit sensibil, mai ales în spate.

Juke a avut încă de la început un interior original. Acum, consola și comenzile climatizării arată mai convențional, dar, per total, a înregistrat un salt în privința calității percepute, trecând de la materiale relativ ieftine la o atmosferă de-a dreptul premium în versiunile mai scumpe de echipare, unde scaunele sport și accentele de piele colorată par venite dintr-o clasă superioară.
Pasagerii de pe banchetă au la dispoziție un geam lateral destul de redus ca dimensiuni, compromis făcut pentru designul cu tentă atletică.

 

 


OPȚIUNI LIMITATE
Momentan, Juke este disponibil cu o singură motorizare, turbo pe benzină, cu trei cilindri, de un litru și 117 CP. Din fericire, există atât o cutie de viteze manuală cu șase trepte, cât și una automată cu ambreiaj dublu și șapte trepte, ultima configurație fiind și cea testată. Față de vechiul grup motopropulsor, de 1,6 litri și CVT, pe care aceasta îl înlocuiește, performanțele și consumul oficial sunt mai bune.

Noi am consumat undeva între 8 și 11 l/100 km în traficul bucureștean și sub 6 l în regim extraurban, cu un vârf de 6,8 pe autostradă, la 130 km/h, când motorul rulează la 2750 rpm. Propulsorul dezvoltă un cuplu maxim de 200 Nm încă de la 1750 rpm și este capabil să ofere performanțe respectabile, care nu sunt afectate de gabaritul mașinii. Indiferent de turația motorului, mașina s-a dovedit a fi foarte bine antifonată, astfel că accelerațiile nu sugerează niciun pic de efort.

Mai degrabă ar fi de criticat setarea transmisiei, care nu ține mereu pasul cu plecările rapide de pe loc, când cuplarea grăbită face ca, uneori, roțile să rupă prematur aderența. Ulterior se vor regăsi în gamă și alte motorizări, dar mi-e greu să cred că Nissan va mai oferi „extreme“ de peste 200 CP, cum era Nismo RS. Nici tracțiunea integrală nu va mai apărea în ofertă, Juke aliniindu-se astfel majorității modelelor concurente.

TEHNOLOGIE MODERNĂ
Noul Juke preia de la Qashqai și Leaf tehnologia ProPilot, care aduce o doză de autonomie la rularea în regim extraurban. În plus, modelul propune și diverse tehnologii moderne de siguranță, precum și un sistem de infotainment „la zi“, cu conectivitate extinsă – inclusiv Wi-Fi în mașină, începând din vara acestui an. De remarcat este și aplicația de smartphone dedicată, care oferă controlul de la distanță asupra mai multor funcții ale mașinii.

Acum, este admirabil că Juke a fost aliniat la normele actuale de siguranță și dotări, însă principala lui calitate rămâne, din fericire, stilul inconfundabil. Clienții au la dispoziție nenumărate opțiuni pentru a-l configura conform propriului stil, așa că modelul va rămâne în continuare o pată de culoare în peisajul uneori prea uniform al traficului cotidian.

Next Auto

Recent Posts:

Ford, liderul mondial pe segmentul autoutilitarelor pentru transportul mărfurilor, prezintă astăzi noua autoutilitară E-Transit, un vehicul inteligent care le va oferi clienților productivitate superioară datorită sistemului de propulsie complet electric, soluțiilor software, serviciilor și...


Citeste mai mult

Mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%, iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportu...


Citeste mai mult

Restricțiile impuse de pandemia COVID-19 au schimbat opțiunile consumatorilor pentru mijloacele de mobilitate, majoritatea alegând să-și folosească propria mașină în locul transportului public sau al platformelor de mobilitate, arată raportul global Digital Auto Report 2020, real...


Citeste mai mult

Parteneriatul încheiat la începutul anului 2020 între Mercedes-Benz și ENGIE, companii ale căror strategii se axează pe importanța mobilității electrice și a sustenabilității, continuă în a doua parte a anului cu un nou beneficiu pentru clienții din România: ...


Citeste mai mult