Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

NOUL FINISOR DE BETON SP 154i DE LA WIRTGEN PENTRU TURNAREA BETONULUI ÎN DOUĂ STRATURI

NOUL FINISOR DE BETON SP 154i DE LA WIRTGEN PENTRU TURNAREA BETONULUI ÎN DOUĂ STRATURI

Noul finisor de beton SP 154i a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aeroport. Acesta înlocuiește modelul de succes al companiei, SP 1500 și a fost folosit pe perioada reabilitării autostrăzii D1 care face legătura între cele mai mari două orașe din Republica Cehă, Brno și Praga. Cu ajutorul a două finisoare mari de beton cu cofraje glisante și o mașină pentru tratarea ulterioară a suprafeței de beton, toate de la Wirtgen, s-a reabilitat o porțiune de autostradă lungă de 67 km în direcția de deplasare spre Praga. Pe șantier, flexibilitatea mașinilor a permis dezvoltarea unui tren de mașini cu performanțe de turnare a betonului de neegalat. Trenul de mașini a procedat la turnarea a două straturi de beton la o singură trecere și a lărgit cele două benzi de circulație, toate operațiile fiind executate în același timp.

TRENURILE DE FINISOARE MARI DE BETON DE LA WIRTGEN GARANTEAZĂ REZULTATE PERFECTE
Peste 60.000 de tone de beton au fost necesare în cele 20 de zile de lucru pentru acest proiect de construcție, care a contribuit semnificativ la îmbunătățirea fluxului de trafic și la siguranța infrastructurii rutiere cehe. Această uriașă cantitate de beton a însemnat că, pe oră, s-au manipulat 333 t de beton. Pe autostrada D1, pentru realizarea unei suprafețe de calitate a drumului, cu beton cu agregate expuse de calitate optimă, compania cehă de construcții Eurovia CS a optat pentru noul tren de mașini pentru pozarea betonului de la Wirtgen.

Combinând două finisoare mari de beton cu cofraje glisante, SP 154 (i), utilizate ca finisoare pentru stratul superior de beton și stratul inferior de beton, la care s-a adăugat o mașină de post-tratare a suprafeței de beton, TCM 180 (i), Wirtgen a putut din nou să-și demonstreze competența și potențialul de performanță în termeni de calitate, viteză și profitabilitate.

OPERARE FLEXIBILĂ, ÎNCĂRCARE UȘOARĂ
Finisorul de beton cu cofraje glisante SP 154 (i) este echipat cu patru unități pe șenile, orientabile și rotative. Acest lucru permite controlul mașinii cu flexibilitate maximă în condiții de șantier dintre cele mai diverse. În plus, unitățile pe șenile orientabile și pivotante fac ca finisoarele de beton să fie ușor de încărcat, iar modul de funcționare ECO, de ultimă generație, reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2, atunci când este necesară o putere medie.

CONTROL INTUITIV, UȘOR DE UTILIZAT
Designul consolei de comandă a modelului SP 154 (i) e ste același cu cel utilizat pentru flota actuală de finisoare de beton cu cofraje glisante de la Wirtgen. Prin urmare, operatorul nu mai tr ebuie să se familiarizeze cu el, îl cunoaște deja. Acest lucru garantează o punere în operă a betonului, continuă și precisă, fără durate lungi de formare.

TURNAREA A DOUĂ STRATURI DE BETON, PENTRU O MAI MARE EFICIENȚĂ A COSTURILOR
Dacă procesul de punere în operă a betonului în două straturi, favorizat pe șantierul ceh și pe multe altele din întreaga lume, este atât de profitabil, aceasta se datorează faptului că doar stratul superior conține beton cu agregate expuse, al cărui cost este relativ mai ridicat. Pentru stratul inferior, se poate utiliza un beton mai ieftin. Așezarea stratului superior de beton „umed pe umed”, a asigurat o legătură aderentă excelentă între straturile de pe suprafețele de drum de 11,5 m lățime și 27 cm înălțime, în direcția Praga. Împreună, stratul inferior de beton cu grosimea de 22 cm și cel stratul superior cu grosimea de 5 cm, oferă o suprafață rutieră cu capacitate portantă extrem de mare, capabilă să reziste unui trafic intens și a greutăților pe axă în continuă creștere la camioanele care transportă sarcini grele. Drept urmare, utilizarea finisoarelor de beton cu cofraj glisant SP 154 (i) contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea siguranței rutiere și face drumurile mai durabile pe termen lung.

ALTE DETALII TEHNICE CU PRIVIRE LA POSIBILE APLICAȚII
Trenurile de mașini pentru turnarea betonului de la Wirtgen, sunt formate din două finisoare de beton cu cofraje glisante și o mașină de tratare ulterioară a suprafeței. SP 154 (I) poate fi practic folosit ca finisor pentru stratul superior și inferior de beton. Dacă SP 154 (I) este folosit ca finisor al stratului de beton inferior, el este echipat cu un echipament de așezare automată a barei de dibluri,
maximum trei dispozitive de fixare a barei de legătură pentru îmbinările longitudinale și armăturilor de rost, precum și cu un conveier pentru transportul betonului către finisorul de beton pentru pozarea stratului superior. Pe măsură ce mașina avansează, robustul cofraj glisant realizează pozarea la nivel a betonului, urmând ca vibratoarele electrice să asigure compactarea betonului. Apoi, diblurile și tiranții
de ancorare sunt introdu-și cu precizie în stratul inferior. Rezultatul este o suprafață de beton ieftină și omogenă care asigură fundația ideală pentru un stratul superior de înaltă calitate.

Două finisoare de beton cu cofraje glisante, SP 154 (I) și o mașină de tratare a suprafeței, TCM 180 (i), au fost utilizate ca tren de pozare a betonului pe o porțiune de 67 km din autostrada D1, între Brno și Praga.

Dacă SP 154i este utilizat ca finisor pentru stratul superior de beton, betonul stratului superior este transportat de banda rulantă comandată de la distanță, peste finisorul de beton ce pozează stratul inferior și este turnat peste primul strat de beton, în fața finisorului utilizat pentru pozarea celui de al doilea strat de beton. Stratul superior de beton este turnat folosind tehnica „umed pe umed” și este compactat cu vibratoare T, special concepute pentru execuția stratului superior.

Grinzile de nivelare standard, longitudinală și transversală, realizează o șapă netedă și uniformă, în timp ce cofrajele laterale, formate din una sau două piese și reglabile hidraulic pe ambele părți, reduc pierderile de beton. În plus, cofrajele remorcate și cele reduse, special concepute, asigură formarea unor margini perfecte ale plăcilor de beton.

Mașinile de tratare a suprafețelor de beton, precum TCM 180 (i), încheie operațiunile pe șantier. Acestea pot produce diferite structuri de suprafață și pot pulveriza o dispersie pe pavajul de beton proaspăt pentru a preveni uscarea prea rapidă. Pe de altă parte, când se pune în operă beton cu
agregate expuse, nu se produce nicio textură de suprafață, dar stratul superior este periat pentru a obține suprafața tipică de beton cu agregate expuse, cu o adâncime de textură de aproximativ 1 mm.

Cu puternicul său motor Cummins ce dezvoltă 436 CP și îndeplinește standardele de emisii poluante UE Stage V / US EPA Tier 4f, noul finisor de beton cu cofraje glisante SP 154i dispune de rezerve de putere ridicate care îi permit ca, în funcție de configurație, să realizeze turnarea betonului pe suprafețe de la 5 m până la 16 m lățime, cu o grosime de până la 450 mm.

SP 154i – FINISOR DE BETON PENTRU STRATUL INFERIOR SAU SUPERIOR DE BETONULUI
Folosit ca finisor pentru stratul inferior de beton, mașina cu cofraje glisante este echipată cu un dispozitiv de inserare automată a diblurilor, cu până la trei dispozitive de inserare a barelor de legătură și armăturilor de rost, precum și un conveier pentru transportul betonului către finisorul stratului superior de beton, controlat de la distanță. Pe măsură ce mașina avansează, robustul cofraj glisant realizează pozarea la nivel a betonului, urmând ca vibratoarele electrice să asigure compactarea betonului.

Apoi, diblurile și tiranții de ancorare sunt introdu-și cu precizie în stratul inferior. Rezultatul este o suprafață de beton ieftină și omogenă care asigură fundația ideală pentru un strat superior de înaltă calitate. Dacă SP 154i este utilizat ca finisor pentru stratul superior de beton, betonul stratului superior este transportat de banda rulantă comandată de la distanță, peste finisorul de beton ce pozează stratul inferior și este turnat peste primul strat de beton, în fața finisorului utilizat pentru pozarea celui de al doilea strat de beton. Stratul superior de beton este turnat folosind tehnica „umed pe umed” și este compactat cu vibratoare T, special concepute pentru execuția stratului superior. Grinzile de nivelare standard, longitudinală și transversală, realizează o șapă netedă și uniformă, în timp ce cofrajele laterale, formate din una sau două piese și reglabile hidraulic pe ambele părți, reduc pierderile de beton. În plus, cofrajele remorcate și cele reduse, special concepute, asigură formarea unor margini perfecte ale plăcilor de beton.

TRANSPORT SIMPLU ȘI MONTAJ RAPID
SP 154i este echipat cu patru trenuri de șenile orientabile și pivotante, care asigură o manevrabilitate și o tracțiune foarte bună, indiferent de suprafața pe care se deplasează mașina. Faptul că unitățile ce formează trenul de pavare sunt independente unele de altele permite transportul facil de la un șantier la altul și un minim de operațiuni de asamblare sau demontare. Gradul ridicat de automatizare al finisorului de beton SP 154i a făcut ca punerea în operă a betoanelor rutiere să devină o operațiune deosebit de profitabilă.

Machinery

Recent Posts:

Inițial, compania TPI Polene Public Company Limited din Thailanda a colaborat cu Metso Outotec pentru achiziționarea de soluții integrate de mare capacitate, de concasare și transport pentru exploatarea unei cariere, în concordanță cu concluziile rapoartelor stabilite de IPCC (Intergover...


Citeste mai mult

Conceptul inovator de operare digitală SPECTIVE al lui Kleemann a optimizat posibilitățile de control ale instalațiilor de concasare cu o viziune asupra viitorului. Prin adăugarea aplicației SPECTIVE CONNECT, Kleemann extinde funcționalitatea și face un pas mai departe. Toate informațiile c...


Citeste mai mult

Hyundai Construction Equipment (CE) a dezvăluit noua sa linie de excavatoare cu roți din seria A, echipate cu motoare diesel ce răspund normelor europene UE Stage V. Toate cele patru excavatoare, cu masa operațională cuprinsă între 14 și 23 de tone, dispun de motoare Cummins prevăzute ...


Citeste mai mult

La doar doi ani după ce compania Kaunis Iron a început producția de minereu de fier în mina de suprafață Kaunisvaara, situată la 100 km nord de Cercul Polar, în nordul Suediei, compania a planificat deschiderea unui nou zăcământ de suprafață. O parte importantă a ac...


Citeste mai mult