Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

RECOMANDÄ‚RI ÃŽN SELECÅ¢IA UNUI CONCASOR UTILIZAT ÃŽN RECICLAREA BETONULUI CU FIER-BETON OBÅ¢INUT DIN DEMOLÄ‚RI

RECOMANDÄ‚RI ÃŽN SELECÅ¢IA UNUI CONCASOR UTILIZAT ÃŽN RECICLAREA BETONULUI CU FIER-BETON OBÅ¢INUT DIN DEMOLÄ‚RI

În alegerea unui concasor ce ar urma să fie achiziÅ£ionat în vederea utilizării la reciclarea betoanelor obÅ£inute din demolări trebuie avute în vedere mai multe criterii.

Se pleacă de la constatarea că cel mai solicitat produs concasat ce poate fi obÅ£inut din reciclări de betoane (care conÅ£in ÅŸi fier-beton), vandabil în România, este sortul 0-63 mm, produs ce poate utilizat pentru stratul de umplutură la drumuri ÅŸi platforme. Acest produs poate fi obÅ£inut atât cu ajutorul concasoarelor cu fălci cât ÅŸi a concasoarelor cu impact cu ax orizontal.

Un alt aspect urmărit în reciclarea de betoane (materialul preponderent în reciclări) este ÅŸi conÅ£inutul de fier-beton mare, întâlnit în majoritatea betoanelor. Concasorul cu fălci este mult mai puÅ£in sensibil la prezenÅ£a fierului-beton decât concasorul cu impact cu ax orizontal. Betoanele cu mult fier-beton ÅŸi nerespectarea etapelor de pregătire a materialului accentuează vulnerabilitatea concasoarelor cu impact în astfel de reciclări (un fier-beton prea gros sau prea lung poate duce la spargerea ciocanelor sau la deteriorarea sau descentrarea rotorului) ÅŸi încă o dată în plus determină ca soluÅ£ie optimă pentru lucrări de reciclare a betoanelor obÅ£inute din demolări concasoarele mobile cu fălci.

Concasorul cu fălci are atât costul iniÅ£ial de achiziÅ£ie mai mic cât ÅŸi costurile de întreÅ£inere ÅŸi exploatare mai mici (este cunoscut că metoda de concasare prin compresiune de la concasoarele cu fălci prezintă uzuri reduse comparativ cu metoda de concasare prin impact, metoda utilizată la concasoarele cu impact orizontal). Rămând la concasoarele cu fălci, determinarea dimensiunii acestora (greutate, putere motor, dimensiunile gurii de alimentare) pentru lucrări de reciclare betoane este dictată de dimensiunea maximă de material la alimentare ÅŸi capacitatea de producÅ£ie necesară pentru sortul 0-63 mm. Foarte important: este mai economic să alimentăm cu material mai mic (eventual tăind dalele mai mari cu ajutorul foarfecii hidraulice montate chiar pe excavatorul cu care se face alimentarea concasorului) decât să achiziÅ£ionăm un concasor de dimensiuni mai mari ( care înseamnă atât cost de achiziÅ£ie mai mare cât ÅŸi costuri de exploatare mai mari).

De asemenea, dacă dorim o productivitate mai mare, este mai economic să se lucreze în două schimburi decât să se achiziÅ£ioneze un concasor de dimensiuni mari. În cazul betoanelor dure (B300-B400) este dificilă reglarea unei fante minime de ieÅŸire la o valoare atât de mică încât să se poată obÅ£ine numai sortul 0-63 mm. În acest caz se va regla fanta de ieÅŸire undeva în jurul valorii de 75-80 mm ÅŸi se va obÅ£ine sortul 0-110 mm.

Dotările strict necesare pentru concasoare mobile cu fălci utilizate pentru reciclarea betoanelor rezultate din demolări sunt:
• bandă laterală de evacuare a sterilului (pentru a elimina pământul în cazul în care betonul pregătit pentru concasare nu s-a depozitat pe platforme betonate);
• inversarea sensului de rotaÅ£ie al fălcii mobile a concasorului pentru a uÅŸura deblocarea acestuia în cazul eventualelor blocaje;
• placă deflectoare, poziÅ£ionată între unitatea de concasare ÅŸi banda de evacuare (pentru a proteja ÅŸi ghida corespunzător fierul-beton de a lungul benzii de evacuare, evitând astfel sfâÅŸierea acesteia);
• separator magnetic (compus dintr-un magnet permanent ÅŸi bandă cu racleÅ£i transversali ce permite eliminarea oÅ£elului-beton după concasare), poziÅ£ionat deasupra benzii de evacuare;
• radiocomandă (pentru a permite deplasarea ÅŸi operarea de la distanţă, în spaÅ£ii înguste);
• sistem de desprăfuire (pentru umezirea materialului în timpul concasării ÅŸi a evita
formarea prafului; foarte util în cazul lucrului în interiorul oraÅŸului).

Acest concasor permite o alimentare cu dimensiunea maximă 510 mm în cazul betoanelor având formă regulată sau dale până la 700 mm, obÅ£inând un material concasat granulometric 0-63 mm la o capacitate de aproximativ 60-70 tone/ oră (capacitatea zilnică se poate mări cu uÅŸurinţă lucrând în 2 schimburi).

De asemenea, luând în considerare costurile totale de funcÅ£ionare (combustibil, întreÅ£inere, costurile de alimentare cu material), incluzând aici ÅŸi amortizarea investiÅ£iei se constată obÅ£inerea unui produs concasat la un cost de sub 1,5 euro/tonă, cost de producÅ£ie destul de scăzut, poate cel mai scăzut în gama de concasoare mobile cu fălci.

Unul dintre cel mai vândute concasoare mobile cu fălci în Europa pentru aplicaÅ£ii de reciclări betoane (cu oÅ£el-beton) obÅ£inute din demolări este Terex Finlay J960.

Industry

Recent Posts:

Conceput în secolul 17 È™i cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care È™i Sumitomo Heavy Industries.ÎnfiinÈ›ată în anul 1888 cu scopul confecÈ›ionării È™i reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității È™i economiei circulare în industria utilajelor pentru construcÈ›ii, remarcându-se printre ceilalÈ›i producători de utilaje prin focusul pe inovaÈ›ie. Despre tendinÈ›ele generale de digitalizare È™i electrifica...


Citeste mai mult

Cu peste 4 ani de experiență ca producător în industria auto românească, ATP Trucks redefineÈ™te azi mobilitatea printr-o gamă diversificată de produse.Camionul Truston Echipat în variante de basculantă È™i betonieră, Truston 8x4 cu 430 CP impresionează pe piaÈ›a rom&acir...


Citeste mai mult

Anul 2023 a fost unul plin de provocări È™i realizări pentru echipa AIC TRUCKS importator exclusiv al brandului Ford Trucks în România. Ford Trucks s-a menÈ›inut în topul alegerilor clienÈ›ilor, în România, atât pe segmentul de vehicule specializate, cât È...


Citeste mai mult