Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Zoom in

ROAD TRIP to BAUMA 2019, EDITIA A 3-A!

ROAD TRIP to  BAUMA 2019, EDITIA A 3-A!

Bauma Munchen este cel mai mare targ de utilaje si tehnologii de constructii din lume si are loc odata la 3 ani in Germania. Cine lucr eaza in sectorul de constructii nu are cum sa nu cunoasca evenimentul si nu are cum sa il rateze! Iti faci planuri sa participi la Bauma peste 3 ani, imediat ce ai iesit pe portile Bauma – totul este book-uit, planuit, fiecare metru patrat de expo este aproape scos la licitatie iar nivelul de prezenta este inimaginabil si incomparabil cu o expozitie regionala sau locala. Existi daca esti prezent la Bauma sau, dupa cum spun chiar or ganizatorii evenimentul este: „the heart of our industry!”.

Cu siguranta va mai amintiti de aventurile noastre petrecute acum 3 ani dus-intors la Bauma, cu proiectul special \\\"Road Trip to Bauma\\\" desfasurat impreuna cu Dacia. 4 colegi ai redactiei au participat atunci la proiect: Dan Scarlat, Cornelia Rotaru, Maria Nae si Oana Patache. Acum 3 ani cand am revenit ne-am propus sa refacem acest proiect impreuna, insa nu stiam unde ne va duce viata peste 3 ani. Iata insa ca am reusit sa mergem inca odata in aceeasi formatie: ne stim deja de multi ani, am participat impreuna la o multitudine de proiecte, am strabatut Romania si chiar Europa in lung si in lat impreuna si functionam bine ca echipa. Cred ca acesta a fost argumentul final pentru a ne suporta unii pe altii 8 zile in masina, pe drum. Altfel, nu e chiar comod :)

Ca si la editiile din 2013 si 2016 al e road trip-ului, Dacia ne-a pus la dispozitie tot un Dokker Stepway. Ne-au fost alaturi in acest proiect CTE Trailers, Schmitz Cargobull, HYDAC, Cyclon Lubricants, Ford Trucks, Cefin Trucks, Deme Macarale, Corporation Rom-Cons, Elgeka Ferfelis, Vermeer si Romned Industrial Foundation Equipment, Romweld Industries, Haulotte si AMSP, Gabor Concrete, Hyva si Equinto.

DACIA DOKKER STEPWAY
Pe langa versiunile (sa le spunem) ”clasice”, Dokker poate fi achizitionat si intr-una ”Stepway”, care ridica sensibil nivelul de atractivitate, cochetand cu ideea unui crossover si indepartandu-se astfel de aspectul utilitar al modelului de baza. Pe langa ornamentele de la baza caroseriei, stilistii Dacia au mai adaugat cateva tuse specifice, cum ar fi oglinzile retrovizoare exterioare cu aspect ”dark metal”, jantele din aluminiu, de 16 inci, precum si unele detalii specifice la interior. Astfel configurat a fost si exemplarul care ne-a stat la dispozitie timp de o saptamana, pentru roadtripul nostru. Spre deosebire de modelul testat de noi toamna trecuta, acesta a fost si in culoarea de lansare ”Bleu Azurite”, pe care multa lume tinde s-o considere cea mai inspirata din gama.

PRIMII 1000 DE KILOMETRI
Am pornit la drum sambata, 6 aprilie, in jurul orei 8 dimineata. Cam tarziu fata de planul nostru initial, insa anumite probleme tehnice au trebuit sa fie rezolvate, ceea ce am si facut. Pana la granita Ungariei cu Austria, unde ne-am propus sa inoptam, ne astepta un drum de fix 1.000 km (din centrul Bucurestiului). Inarmati cu rabdare si cafea, am parcurs neasteptat de pozitiv sutele de km de drumuri nationale, intrerupte inca prea sporadic de portiuni de autostrada, care ne desparteau de granita. Am constatat comparativ cu drumul facut acum 3 ani, c a avem ceva mai multi kilometri de autostrada de la Sibiu spre Nadlac, ceea ce ne-a dat un avantaj fata de timpii scosi cu 3 ani inainte.

Din fericire, la drum lung, spatiul foarte mare pentru pasageri nu poate fi decat un avantaj, caci nu risti nicio secunda sa ramai amortit intr-o singura pozitie, in comparatie cu un model de clasa inferioara - asta cel putin in cazul pasagerilor. Soferul are insa si el avantajele sale, cel mai important la un drum lung fiind optiunea de cruise control, pe care Dacia l-a introdus in oferta relativ recent si care, in echiparea Stepway, este oferit standard. Am apreciat si pozitia inalta la sofat, care ofera o perspectiva buna asupra traficului, chiar daca reglajele volanului nu sunt foarte vaste, neexistand reglaj in profunzime al acestuia.

Fara a uita de segmentul din care face parte Dokker, putem lauda si raspunsul motorului diesel de 1,5 litri si 90 CP care, in ciuda incarcaturii masinii (patru persoane plus bagaje), a reusit de fiecare data sa gaseasca resurse in orice situatie, ajutat si de alegerea treptelor potrivite de transmisie. Inclusiv in regim de autostrada, automobilul nu are niciun fel de dificultate in a mentine regimuri inalte de viteza, insa cu cresterea vitezei trebuie sa creasca si volumul vocilor pasagerilor, in special in conversatiile intre cei din fata si cei din spate, caci aerodinamica plateste tribut inaltimii mari a caroseriei, iar zgomotele la vant sunt ridicate.

Prima zi a fost si cea mai ”dificila” din toata excursia, incheindu-se destul de tarziu, in jurul orei 23. Stiind ca ne asteapta trei zile pline la Bauma, am decis sa nu ”incarcam” foarte tare ziua de duminica, pastrand doar o portiune de drum de cir ca 450 de km pe autostrazile europene parcursa in circa 4 ore si jumatate. Cu un ritm mult mai al ert decat in Romania, pe dupa-masa am ajuns si in locul care avea sa ne devina ”baza” in urmatoarele trei nopti: Rottau, la approx. 100 km de München.

IN ROTTAU - GERMANIA
Oraselul Rottau este cochet, curat si foarte linistit. Cand am efectuat Booking la pensiunea aleasa, am admirat atentia la detalii a nemtilor, care ingrijesc si aranjeaza cu mare grija fiecare coltisor de gradina, cat si din interiorul fiecarei case. Pensiunea arata idilic, soarele stralucea cand am ajuns, ploaia trecuse si totul stralucea de curatenie! Nenorocul a facut insa sa nimerim fix langa doua grajduri a caror miros ne-a produs ceva greutati pe parcursul celor 3 zile petrecute in Rottau. Niciun review de pe Booking nu ne-a atras atentia asupra acestui aspect mai putin comercial, insa am zis ca vom schimba noi acest lucru si vom preciza in review-ul nostru, sa stie totusi lumea toate aspectele. Ca sa compenseze putin partea „mirositoare”, in Rottau am descoperit un restaurant nemaipomenit (la aprox. 100 m de unde am fost cazati, unde nu mai mirosea deloc!!), cu niste bucate cu mult peste clasicul snitzel!

Acolo am luat cina in fiecare seara si am descoperit cu placere cateva feluri de mancare absolut fantastice, cat si o bere locala care ne-a tinut companie. De la pensiune in drum spre Bauma, cat si la intoarcere, virajele stranse ne-au dat sansa de a pune la incercare si suspensia masinii noastre. Spre deosebire de conversiile omonime pe baza de Sandero si MCV, Dokker Stepway nu are garda la sol inaltata, neinfluentand astfel stabilitatea in raport cu celelalte versiuni. Desigur nu vorbim de masina cu comportament dinamic, dar cineva care are grija sa nu faca manevre prea bruste poate aborda cu viteze destul de ridicate virajele. Iar daca se exagereaza, sistemul de control al stabilitatii este oferit standard, fiind mereu pregatit sa intervina. Iesirea pe autostrada s-a facut de fiecare data parca prea repede, iar restul de km pana in apropierea Munchenului se parcurg rapid. Problema e ca, in perioada Bauma, oriunde te-ai caza in afara orasului, accesul catre locatia evenimentului este mult ingreunat de nenumaratele automobile care au aceeasi destinatie. Miercuri, spre exemplu, in cea mai aglomerata zi, am petrecut in masina, la dus, aproape doua ore, din care doar una pe drumul efectiv, iar restul in ambuteiajul care incepea cu circa zece km inainte de destinatie. Timp suficient pentru a face planuri pentru ziua in curs, a aprecia sistemul optional de infotainment Media Nav, sau a incerca diverse jocuri mai mult sau mai putin stupide, menite a starni hohote de ras si a crea amintiri frumoase.
Desi Bauma este un eveniment atat de mare incat trei zile sunt insuficiente pentru a-l acoperi integral, satisfactia pe care ti-o ofera densitatea de echipamente pe care le descoperi, precum si toate contactele stabilite, sunt capabile de a te incarca de energie, in ciuda oboselii fizice pe care inevitabil o simti.

IN VIZITA LA INNSBRUCK
Miercuri seara am decis sa nu mai revenim in Rottau si sa ne cazam direct langa Innsbruck – unde aveam stabilita o intalnire a doua zi, mai ales datorita faptului ca doream destul de tare sa
scapam de miros, pe care am constatat ca l-am luat cu noi impregnat in haine si s-a mai simtit ceva timp. Innsbruck ne-a placut, cu toate ca l-am vizitat in graba! Cladirile istorice, aleile pietonale frumos garnisite cu shop-uri care te surprindeau prin diversitate, noutate si rigurozitatea nemteasca surprinsa intr-o lumina creativa a tot ceea ce vedeam. Am descoperit atunci si istoria brandului Swarovski, care are mai bine de 100 de ani (!!!) si c are a plecat fix din zona Tirol, a carei capitala este Innsbruck. La Innsbruck se afla si muzeul concept Swarovski pe care am ratat sa-l vizitam, insa la care ne-am propus cu totii sa revenim. Cu privire la Swarovski, am aflat ca logo-ul initial al brandului a fost floarea de colt care s-a modificat prin anii \\\'80, fiind inlocuit cu lebada pe care toata lumea o cunoaste in prezent.

PANDORF SHOPPING SESSION
Joi seara am innoptat langa Pandorf in locatia pe care o putem denumi cea mai buna din cele 5 in care am dormit in timpul acestui road trip! Cina luata aici – de exceptie, berea fenomenala si mic dejunul variat fac din Hotelul Marc Aurel din Petronell o locatie de nota 10 pe care o recomandam cu caldura (nu se compara cu hotelul de tranzit Rosa Csarda pe care am ales-o de fiecare data pana acum cand am trecut prin zona). Ajungi putin mai greu la Hotelul Marc Aurel, iesi vreo 15 km de pe autostrada, dar merita! Si Pandorf s-a schimbat in decursul celor 3 ani de cand nu l-am mai vizitat. Doua noi alei au fost adaugate si noi braduri isi expun produsele spre marea noastra placere! Unul dintre magazinele vizitate de noi a fost chiar Swarovski, de la care ne-am achizitionat toate fetele cate o lebada pandantiv sa ne ramana amintire de la aceasta calatorie memorabila!

Colegul nostru Dan s-a bucurat pentru noi si atat, Swarovski nu l-a incantat intratat sa isi cumpere ceva :D Pranzul de vineri l-am luat tot in Pandorf, unde am constatat cu placere prezenta unui nou restaurant (nu stiu exact cat de nou, acum 3 ani nu era) – Wagamama – cu specific asiatic: supele ramen sunt foarte bune si mari de aprox. 1l, curry-urile sunt delicioase, iar noodless-ii satiosi. Colegul nostru Dan a experimentat o varianta foarte picanta, denumita Firecracker – doar pentru curajosi!

 

HOME, SWEET HOME

O ultima noapte la Arad a fost motivul perfect pentru a rememora toate ”highlight-urile” expeditiei noastre, pe perioada careia Dokker Stepway ne-a fost un compagnon asa de bun de drum! See you at Bauma 2022!

Zoom in

Recent Posts:

Flota demo oficială de camioane a producătorului DAF, timp de 3 săptămâni, 13-31 mai, a făcut un adevărat tur de forță prin România, desfășurând nu mai puțin de cinci evenimente, în locații diferite din țară, și anume: Arad (14 mai), Gilău (17 mai), Brașov (2...


Citeste mai mult

Compania inaugurează, la sediul său european, singura unitate digitală de instruire și informare dedicată exclusiv anvelopelor. Săli interactive și cu dotări de ultimă generație dedicate explorării lumii și a istoriei BKT. BKT Space crează o punte simbolică între trecut și viito...


Citeste mai mult

Titan Machinery România, parte a grupului Titan Machinery Inc. din Statele Unite ale Americii, unicul importator și distribuitor al mărcilor Case IH, Case Construction Equipment și Väderstad pe piața internă, cu o prezență activă în România din anul 2012, a ef ectuat c...


Citeste mai mult

In data de 22 martie, Terra Palfinger a livrat catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU) primele sase macarale Palfinger PK 165.002 TEC 7, montate pe autosasiuri MAN TGS 41.460 8x8 BB cu platforma extensibila. Dotarea departamentului pentru Situatii de Urgenta (ISU) cu automacara...


Citeste mai mult