Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

TEHNOLOGIA DE RECICLARE A ASFALTULUI IMPLICĂ UN ÎNTREG LANȚ DE PROCESE PERFECT COMPATIBILE

TEHNOLOGIA DE RECICLARE A ASFALTULUI IMPLICĂ UN ÎNTREG LANȚ DE PROCESE PERFECT COMPATIBILE

Producerea asfaltului pentru construcția drumurilor, din agregate și bitum, are la bază un proces de amestecare termică care poate avea loc doar într-o instalație de malaxare a asfaltului, iar când vine vorba de fabricarea «aurului negru», tot mai multe companii din întreaga lume descoperă că, prin reciclarea asfaltului, pot obține o resursă valoroasă. În plus, țările industrializate realizează anual mai mulți kilometri de drumuri reabilitate decât de drumuri noi construite.

Când vorbim de reabilitarea drumurilor, ne gândim la planificarea îndepărtării a milioane de tone de asfalt. Această sarcină este îndeplinită, în principal, de mașinile de frezat la rece, care reprezintă prima verigă a lanțului de procese. Urmează instalațiile de concasare și sortare și apoi stația de asfalt, în etapele următoare. La final lanțul de procese se încheie cu mașinile pentru finisarea asfaltului, care asigură așternerea noii îmbrăcăminți rutiere în care a fost încorporat și asfaltul reciclat. Coordonarea perfectă a mașinilor, utilizarea unor procese inovative și a tehnologilor ultramoderne au un impact semnificativ asupra eficienței acestui lanț de procese. Perfecta derulare a tuturor acestor etape asigură creșterea profitabilității și durabilității procedeului de reciclare a asfaltului.

PROVOCAREA: SPORIREA CANTITĂȚII DE ASFALT RECICLATE
În multe țări, practic, în bena fiecărei autobasculante care transportă mixturi asfaltice pe un șantier e xistă o proporție de asfalt reciclat. În anul 2019, numai în Germania de exemplu, un sfert din cantitatea de asfalt produsă (41 milioane de tone) îl reprezintă asfaltul reciclat (10,5 milioane de tone). Cu un volum total de reciclare de 12 milioane de t one de asfalt, anul trecut cota de refolosire a asfaltului a fost de 87%.

Reciclarea asfaltului pentru reabilitarea drumurilor reprezintă un imperativ economic și ecologic pentru conservarea resurselor naturale. Prin urmare, industria de specialitate caută în permanență soluții pentru optimizarea proceselor din stațiile de asfalt. În acest sens, creșterea cantității de asfalt reciclat utilizat în toate rețetele tehnologiilor de reprocesare la cald și la rece reprezintă o abordare majoră. Utilizarea unei cantități maxime posibile de asfalt reciclat este benefică nu numai pentru mediu, ci și în ceea ce privește prețul final al mixturii asfaltice. În cazul utilizării sistemului clasic de
reciclare în flux paralel, temperatura este limitată la 130O C din cauza emisiilor de gaze de evacuare produse. Dar, din punct de vedere fizic, temperaturile gazelor de evacuare sunt mai ridic ate, ceea ce duce la creșterea consumului de energie și la o solicitare suplimentară a sistemului de desprăfuire. În acest caz, pentru a atinge o temperatură a materialului reciclat de 160 grade C, mineralele albe din compoziția amestecului trebuie supraîncălzite.

Mașinile de frezat la rece, cum ar fi W 210i, cu capacitatea de a freza selectiv suprafața de rulare, liantul și baza stratului de uzură, precum și tehnologiile lor inteligente de frezare, contribuie la reciclarea eficientă a asfaltului și la reducerea costurilor la stația de asfalt.

Machinery

Recent Posts:

În regiunile cele mai reci și mai puțin populat e din nordul extrem al Norvegiei, utilizatorii utilajelor CASE Construction Equipment se luptă cu stihiile naturii pentru a menține drumurile libere de zăpadă. În provinciile Finmark și Troms, situate dincolo de Cercul polar Arctic, ...


Citeste mai mult

Compania Boral, cel mai mare furnizor de materiale integrate pentru construcții și produse de construcție din Australia, deține o rezervă de materiale, de aproximativ un miliard de tone, în carierele sale situate strategic în aproprierea piețelor sale cheie. O nouă fabrică de pre...


Citeste mai mult

Compania FPM.BV, specializată în vânzarea utilajelor la nivel mondial deține în portofoliu o gamă variată de utilaje industriale de la încărcătoare telescopice şi rotative, miniexcavatoare, nacele, stivuitoare, dar şi accesorii pentru utilaje, atât noi cât...


Citeste mai mult

Societatea Leick Baumschulen, care a testat primul încărcător compact L25 Electric produs de Volvo Construction Equipment, consideră că acesta reprezintă o soluție tehnică silențioasă, prietenoasă cu mediul și ușor de întreținut, care completează cu succes parcul de mașini...


Citeste mai mult