Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

TRANSPORT VALERIANO A ALES DIN NOU RENAULT TRUCKS

TRANSPORT VALERIANO A ALES DIN NOU RENAULT TRUCKS

Colaborarea dintre Renault Trucks România şi Transport Valeriano 2004 s.r.l. din Piteşti a început în anul 2013 când Ion Valeriu, Directorul General, a făcut prima sa achiziţie de camioane Renault. Încrederea acordată mărcii a fost răsplătită prin calitate, robusteţe şi fiabilitate, ceea ce a dus la o nouă achiziţie în 2019, c ând şi-a reînnoit flota cu un Renault Trucks K 520. Când am sunat la Ion Valeriu pentru a-i lua câteva cuvinte, acesta era pe drum, în camion. Am stat de vorbă cu el (foloseşte bineînţeles un telefon cu bluetooth pentru siguranţă în trafic) într-un interviu sincer şi direct, din care răzbate înţelepciunea omului care îşi cunoaşte bine meseria şi căruia îi place ce face, ba mai mult, chiar are şi un fiu care îi calcă pe urme şi care va prelua, la un moment dat, frâiele companiei.

Mașini&Utilaje: Cum a început povestea companiei Transport Valeriano?
Ion Valeriu: În anul 2004, fiind şofer la o firmă din Piteşti am hotărât să încep o afacere pe cont propriu, am zis să îmi fiu propriul şef şi să nu mai lucrez pentru alţii. După ce am început mi-am dat seama că este de fapt un mit povestea cu propriul şef, că este mult mai greu şi că oricum eşti la dispoziţia clienţilor tăi zilnic, că munceşti mult mai mult decât atunci când eşti simplu angajat. Aveam doar 28 de ani, am început devreme antreprenoriatul. Acum împlinesc 50 de ani şi avem o flotă de 10 camioane şi 2 excavatoare (excavatoarele CAT achiziţionate de la Bergerat Monnoyeur România). Am început uşor, prima maşină a fost un Roman, iar în prezent avem 10 în total (dintre care ciment trucks, trailere, basculante). În anul 2013 am achiziţionat primele două camioane Renault Kerax 8x4, pe care anul trecut le-am vândut şi am dat comandă pentru acesta pe care l-am achiziţionat acum în leasing financiar.

Mașini&Utilaje: Care sunt serviciile pe care le oferă Transport Valeriano?
Ion Valeriu: Oferim servicii de exploatare balastieră cu excavatoarele, iar cu camioanele transportăm agregate minerale, balast, nisip, mărgăritar, ciment, pentru o staţie de betoane din Piteşti – Hidro Argeş – care au vechime în domeniu şi cu care noi lucrăm de 28 de ani, chiar de dinaintea înfiinţării companiei Transport Valeriano. O altă colaborare foarte veche o avem cu firma italiană Ecomed Textil Europe, care execută mentenanţă pentru Petrom, tot ce înseamnă noroaie de foraj, decolmatări, tot ce se poate transporta de la Petrom. Cu ei colaborăm de 18 ani.

Mașini&Utilaje: Ce planuri aveţi pentru viitor pentru dezvoltarea şi continuarea activităţii?
Ion Valeriu: Transport Valeriano doreşte să se dezvolte în viitor. Am un fiu care lucrează deja cu mine de ani de zile şi văd că îi place activitatea, are în prezent 28 de ani, exact câţi ani am avut eu când am înfiinţat firma şi am pornit pe acest drum. Dorim să creştem atât flota, cât şi activitatea. El reprezintă a doua generaţie Transport Valeriano. Planuri concrete nu ne-am făcut datorită instabilităţii din ţară, deoarece nu ştii azi ce va fi mâine. Ducem înainte ce am început, ca să ne fie bine şi nouă şi copiilor. Înainte, că înapoi nu se mai poate.

Mașini&Utilaje: Care ar fi o problemă stringentă cu care vă confruntaţi în activitatea curentă?
Ion Valeriu: Cea mai acută problemă este seriozitatea clienţilor pentru a ne plăti, deoarece nu ai siguranţa că îţi vei primi banii la timp. De e xemplu, noi am servisat camioanele noastre numai la service autorizat, care implică costuri, iar dacă cineva nu ne plăteşte nici noi nu putem plăti mai departe şi aşa riscăm să fim catalogaţi drept neserioşi. Nu mai lucrează nimeni cu tine în ac este condiţii, însă şi tu depinzi de alţii pentru a-ţi plăti furnizorii. Constat această problemă de vreo doi ani, de c ând termenele de plată se prelungesc din ce în ce mai mult.

Mașini&Utilaje: Constatăm că piaţa se confruntă din ce în ce mai mult cu lipsa forţei de muncă în România. Cum vă raportaţi la această problemă?
Ion Valeriu: Eu am şoferi vechi cu care lucrez de 12, chiar 15 ani, din fericire. Am oameni cu care am ţinut aproape, ca într-o familie, ne-am ajutat şi susţinut mereu între noi. Când am avut eu o problemă, ei m-au ajutat, când ei au avut o problemă, I-am ajutat la rândul meu. Aşa ne dorim să continuăm şi pe viitor. Treci prin momente şi mai bune şi mai grele atât la firmă, cât şi acasă în familie. Nu băgăm divorţ că ne e rău două săptămâni. Trecem peste perioada grea şi ne vedem de viaţă. Succesul constă în primul rând în înţelegerea dintre oameni, să nu ne facem rău şi noi între noi, că şi aşa viaţa e grea. Dacă nu e seriozitate din ambele părţi, nu ai cum să mergi înainte. De muncă este în piaţă, nu avem noi atâta putere de muncă încât să facem faţă cererii, seriozitate să fie!

Mașini&Utilaje: Care este relaţia cu Renault Trucks şi ce anume v-a determinat să îi alegeţi ca parteneri şi în continuare?
Ion Valeriu: Am fost foarte mulţumit de primele două camioane achiziţionate de la Renault Trucks în 2013 şi am zis să mer g tot cu Renault Trucks înainte. Camionul oferă confort, siguranţă, fiabilitate, tot ce ai nevoie pentru a-ţi desfăşura activitatea în condiţii optime. Cu cei de la Renault Trucks avem o relaţie foarte bună, mereu ne-au ajutat, când nu au ştiut ceva au sunat şi ei mai depart e, au întrebat, au aflat şi până la urmă am r euşit să trecem toate hopurile şi să rezolvăm problema. Ne înţelegem bine şi datorită acestui fapt ne gândim să mai cumpăr ăm încă un camion la fel cu cel proaspăt achiziţionat, însă din ianuarie, să v edem cum începe munca anul viitor. Iniţial am fost mai reticent în ceea ce priveşte marca Renault Trucks, auzisem păreri împărţite, însă pentru mine s-a dovedit a fi un camion extraordinar: robust, puternic, îţi faci treaba cu el în carieră, în condiţiile grele în care lucrăm noi. Bena basculabilă este Gervasi – Italia, aceeaşi benă pe care am avut-o şi pe camioanele anterioare şi am vrut-o tot pe aceasta. Printre achiziţiile pe care le preconizăm se află încă un excavator tot de la Bergerat Monnoyeur. Şi cu ei am avut şi avem o relaţie bună şi ne dorim să o continuăm.

Mașini&Utilaje: Ce părere aveţi de aplicabilitatea în România a tehnologiei autonomiei camioanelor?
Ion Valeriu: Eu sunt reticent deocamdată la această tehnologie, pentru mine omul e sfânt şi cred că cel puţin în România lucrurile se vor desfăşura ca şi până acum mult timp de acum încolo – adică cu şofer. Îmi pot imagina că lucrurile pot merge folosind un camion autonom în anumite condiţii speciale, pe o distanţă scurtă de doar 20-30 km şi nu în trafic sau în aglomeraţii urbane. Nu cred că noi vom prinde în România în timpul vieţii mele camioanele autonome.

RENAULT SERIA K
Gama K a fost concepută pentru a fi utilizată în activităţi de construcţii grele, din această serie fiind dezvoltată şi seria K XTREME, cu ranforsări suplimentare pentru a rezista la utilizări dintre cele mai dificile (exploatări miniere, cariere, exploatări forestiere, lucrări terasare, transport greu), pe terenuri în condiţii cu adevărat extreme. Pentru seria K sunt disponibil e două familii de motoare diesel EURO VI (cu capacitatea cilindrică de circa 11, respectiv 13 litri), motoare fiabile, performante (6 put eri – de la 380 la 520 CP) şi economice în ceea ce priveşte consumul de combustibil. Cutia de viteze robotizată Optidriver, cu 12 trepte de mers înainte şi 3 de mers înapoi, este instalată standard pe aceste autovehicule, sporind astfel confortul conducătorului auto în timpul deplasării şi asigurându-i acestuia concentrarea necesară la manevrarea autovehiculului pe suprafeţe dificile.

Pentru deplasarea pe terenuri dificile, modul «Off-Road» modifică strategia de schimbare automată a vitezelor, adaptând-o la stilul de condus impus de terenul dificil, iar atunci când este necesară mai multă putere pentru a ieşi dintr-o situaţie dificilă, modul «Power» se dovedeşte deosebit de util pentru conducătorul auto. Autovehiculele seriei K sunt dedicate exploatării pe terenuri extreme, atât în varianta de autotractor cu şa, cât şi ca vehicul rigid. Axele şi suspensiile mecanice pentru utilizări foarte solicitante, cu arcuri parabolice sau semi-eliptice, asigură încărcări pe măsură a acestor vehicule (vehiculele 8x8 din seria K XTREME pot ajunge la o sarcină utilă de 50 t).

Capacitatea de trecere a acestor vehicule este cu adevărat remarcabilă, punţile tandem având dublă reducţie şi diferenţiale blocabile (axiale şi interaxial). Ele au o rază de bracaj redusă, pentru facilitarea manevrelor şi cel mai bun unghi de atac de pe piaţă (32O), iar în echiparea cu axă faţă motoare (4x4, 6x6, 8x6 sau 8x8 – transmisie permanentă cu ax cardanic şi cutie de transfer) autovehiculele seriei K garantează o tracţiune excepţională pe orice tip de teren.

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult