Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

Woman on wheels

Woman on wheels

Indiferent de situatia economica actuala, pentru multi romani masina proprie reprezinta un musai de care trebuie sa dispuna, transportul personal a devenit extrem de important si relevant in vietile oamenilor. La fel si in cazul Andrei Petrescu, frumoasa blonda cunoscuta inca de pe vremea cand prezenta Matinalul de stiri de pe TVR1, o prezenta optimista si mereu cu zambetul pe buze. Admiram mai ales cum de poate cineva sa arate mereu atat de fresh la acele ore ale diminetii la care noi abia deschideam ochii. O conjunctura a vietii ne-a adus mai aproape, ne-a facut sa o cunoastem personal si chiar sa colaboram. Ne-a placut felul ei cald si fara “fitze”, cat si interesul ei de a acumula tot mai multe informatii.

Intr-o lume a barbatilor, sa fii femeie e un adevarat avantaj. Fire energica si mereu in miscare, Andra Petrescu, ne-a acordat un interviu in exclusivitate despre femeia din spatele volanului autoturismului pe care il conduce, un Mini Cooper si a raspuns prompt la toate intrebarile pe care i le-am adresat.

Next Auto: Care este experienta ta profesionala? Condusul implica ideea unei conexiuni om-masina, cum te simti la volan?
Andra Petrescu: Sunt o persoana joviala, imi place mult sa zambesc si sa ma bucur de viata. La TVR1 prezint in prezent, de luni pana vineri, Telejurnalul de Stiri de la ora 14:00, unde sunt foarte sobra, este o alta latura a mea. De curand mi-am descoperit pasiunea pentru masini clasice. Am avut ocazia sa conduc doua masini de epoca, un Porsche 356b din 1963 si un 911 Targadin 1974. Mi-a fost greu, chiar daca prima masina pe care am condus-o a fost Dacia 1310, clasica si ea. Au fost niste calatorii cu emotii, pe masura istoriei ce o poarta. M-am simtit putin ca la muzeu. Detaliile de design clasice m-au cucerit, volanul, farurile, oglinzile, pana si stergatoarele mi-au placut! Daca ne raportam la traficul din Bucuresti, obligatoriu trebuie sa iti cunosti foarte bine masina. Din punctul meu de vedere condusul masinii implica mereu conexiune si prezenta. In momentul in care simti masina pe care o conduci, stii cand motorul e turat, daca poti sa faci o depasire in anumite situatii sau cand ceva este in neregula cu ea, iar prezenta te ajuta sa anticipezi ce se intampla in trafic, atunci alegi cea mai buna solutie in timp util.

Next Auto: Condusul este o pasiune sau o necesitate pentru tine?
Andra Petrescu: Condusul este o pasiune care implica necesitatea. Imi place sa conduc, mai ales Mini Cooper-ul pe care il am acum, pentru ca este o masina micuta, cocheta, foarte stabila si cu suficienti caluti cat sa pot sa ma strecor si chiar sa fentez aglomeratia. Pasiunea pentru condus am mostenit-o de la tata. Si mama a avut permis, dar nu a condus niciodata. Cat despre necesitate... mi-ar fi foarte greu sa nu am masina, mai ales ca sistemul de transport public in comun din Romania este departe de a fi eficient si atractiv.
Next Auto: Cum reusesti sa treci mai usor peste stresul traficului urban? Preferi sa conduci pe distante mai lungi?
Andra Petrescu: Peste traficul de la orele de varf nu prea reusesc sa trec fara stres. Agitatia, agresivitatea si incrancenarea din trafic de la orele respective ma coplesesc. Asa ca, de cele mai multe ori, imi fac programul in asa fel incat sa evit, pe cat se poate, orele respective. Prefer sa conduc pe distante lungi, drumuri frumoase. Drumul spre Cluj este un drum obositor, dar plin cu peisaje pitoresti, cel catre munte la fel iar pe autostrada, spre mare, imi place cel mai mult. Si cand am chef de o plimbare scurta cu masina, am un traseu preferat in Bucuresti, pe bulevardele principale.

Next Auto: Consideri ca masina este o reflexie a personalitatii conducatorului?
Andra Petrescu: Depinde in ce masura vezi condusul sau masina ca pe o pasiune sau necesitate. Daca este strict o necesitate, poate chiar deloc. Am avut la un moment dat o masina de serviciu, care nu ma caracteriza in niciun fel. Desi era o masina care m-a surprins din punct de vedere al fiabilitatii si utilitatii, nu simteam aceeasi placere cand o conduceam. In schimb, daca este o pasiune, clar reflecta personalitatea conducatorului. Cand mi-am cumparat masina, am stiut ca este a mea. Mi-a placut din prima clipa cand am vazut-o. Iar cand am urcat la volan si am simtit cum sta pe sosea, cum “toarce” motorul si cum se aude muzica, m-am indragostit. Singurul motiv pentru care nu mi-as mai cumpara un Mini Cooper este starea deplorabila a drumurilor. Este o masina sport, cu suspensie rigida si se simte fiecare denivelare, care evident aduce si motive de a ajunge la mecanic mai des. Altfel, ador pana si sunetul pe care il face cand deschid geamurile sau cand se blocheaza portierele. Sunt de parere ca nu orice masina este pentru orice om. Ma gandesc cum ii sta unui barbat care face culturism intr-un Fiat 500 sau unei femei mignone conducand un Hummer.

Next Auto: In masina unei femei se afla o adevarata artilerie de accesorii, pentru diferite ocazii, necesitati, situatii, cat si mici “secrete” doar ale ei. Ce accesorii iti sunt utile la volan? Ce tii in torpedoul automobilului personal si cum reusesti sa arati fresh pe tot parcursul zilei?
Andra Petrescu: Am mereu la mine casti, GPS, playlist cu muzica preferata. In torpedou si in masina in general tin doar lucruri cu adevarat necesare: acte, o agenda, pix, servetele. Altfel imi incep ziua in masina curata si ordonata. Ordinea si curatenia imi aduc liniste si pace, lucruri de care ai nevoie la voan in traficul infernal din Bucuresti. O muzica buna si uite asa ma mentin fresh. Cand am un somn bun, odihnitor, imi este mult mai usor.

Next Auto: Masina electrica este intens discutata in acest moment, ce parere ai despre acest trend?
Andra Petrescu: Masinile electrice sunt trecutul, prezentul si viitorul autovehiculelor. Prima masina electrica a fost construita la mijlocul secolului XIX. Si daca atunci alegeam electricitatea in locul titeiului, generam mai putine emisii, poluam mai putin aerul pe care il respiram si protejam mai mult mediul inconjurator in care traim cu totii. A conduce o masina electrica ar putea reprezenta normalitatea pentru multe persoane in viitor. Costurile operationale sunt mult mai scazute, nu exista schimb de ulei, antigel sau bujii, iar reparatiile sunt rare, pentru ca nu exista multe componente mobile supuse uzurii. In plus, taxele si impozitele sunt mult mai mici iar o incarcare completa a bateriei este mai ieftina decat un rezervor plin cu carburant. Masinile electrice sunt perfecte pentru oras. Pentru drumuri lungi apar si dezavantajele. Cred insa ca pot fi masinile viitorului. Multe orase din vestul Europei au deja o infrastructura bine pusa la punct, cu statii de incarcare si locuri de parcare special amenajate. Franta si Marea Britanie se pregatesc sa interzica vanzarea de masini cu combustibil fosil pana in 2040. Iar in Germania, in viitorul apropiat guvernul doreste in mod activ, o trecere definitiva de la combustibil conventional la electricitate. De cealalta parte, unii cercetatori si companiile de utilitati din Germania spun ca reteaua de distribuire a energiei electrice nu este pregatita pentru boom-ul masinilor electrice care se vede la orizont. Avem si noi cateva statii de incarcare. Raman curioasa.

Next Auto

Recent Posts:

Noii senzori vor ajuta șoferii să parcheze în siguranță, în spații înguste, în zone urbane aglomerate.Falcon Electronics, companie românească cu 25 de ani de experiență în proiectarea, testarea și implementarea sistemelor electronice pentru autovehicule, ...


Citeste mai mult

Simona este Manager Promovare și Implementare Produse și Soluții în cadrul Holcim România, motiv pentru care am cunoscut-o anul trecut în calitate de partener al evenimentului nostru RoBuild Concrete Edition, în cadrul căruia a susținut o prezentare pe teme de tehnologii...


Citeste mai mult

TMC ELECTRIC MOBILITY a luat fiinţă acum 4 ani de zile mai mult ca un hobby al unui grup de pasionaţi de mobilit ate electrică şi de soluţii de încărcare vehicule electrice (automobile electrice şi vehicule pe două roţi cu propulsie electrică). Între timp chiar dacă hobby-ul ...


Citeste mai mult

Noul Mercedes-Benz GLE setează noi tendințe în segmentul premium, fiind nu doar mai confortabil pe carosabil, ci și mai performant pe off-road. Mai mult, datorită multiplelor inovații încorporate, a spațiului interior substanțial mai generos, a noului concept de control, nivelului...


Citeste mai mult