Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

WIRTGEN AUTOPILOT 2.0 MAI MULTĂ PRECIZIE, VITEZĂ DE LUCRU MAI MARE ȘI COSTURI MAI MICI LA INSTALAREA PROFILELOR RUTIERE MONOLIT DE BETON

WIRTGEN AUTOPILOT 2.0 MAI MULTĂ PRECIZIE, VITEZĂ DE LUCRU MAI MARE ȘI COSTURI MAI MICI LA INSTALAREA PROFILELOR RUTIERE MONOLIT DE BETON

Recent dezvoltat, sistemul Wirtgen AutoPilot 2.0 permite acum realizarea rapidă a tot felul de profiluri «Offset» și «Inset» din beton, cu o mai mare precizie și rentabilitate. Sistemul 3D poate utiliza fie un model de date existent, fie poate crea pe site un nou model de date digitale. Wirtgen oferă sistemul AutoPilot 2.0 pentru finisoarele de beton cu cofraj glisant noi, model SP 15 / SP 15i și SP 25 / SP / 25i. De asemenea, sistemul poate fi adaptat la aceleași modele de mașini, deja comercializate.

FIRUL DE GHIDARE ȘI REALIZAREA UNUI MODEL GEODEZIC SUNT DE PRISOS

Sistemul AutoPilot 2.0 poate fi folosit, de exemplu, pentru turnarea automată a profilelor monolit din beton (bariere de siguranță, borduri, separatoare de trafic) și chiar pentru execuția suprafețelor rutiere din plăci de beton cu o lățime de până la 3,5 m. Acest sistem de comandă – control 3D constă dintr-un computer integrat în finisorul de beton și o tabletă de comandă, robustă și detașabilă, pe care este instalat software-ul Field Rover, de determinare a profilului digital al terenului. Două receptoare GPS montate pe finisorul de beton, comunică cu o stație GPS de referință, situată pe șantier.

Cu sistemul AutoPilot 2.0, finisoarele de beton cu cofraj glisant de la Wirtgen toarnă profile monolitice sau drumuri înguste, fără fire de nivel și ghidare. Chiar și forme complexe de profil pot fi create direct pe șantier, într-un timp foarte scurt.

Sistemul de navigație prin satelit (GNSS) controlează permanent, în mod automat, direcția, nivelul și înclinarea transversală a finisorului de beton cu cofraj glisant, fără clasicele lucrări topografice pretențioase sau de proiectare a modelului digital al terenului de către specialiști Topo – IT. Pentru funcționarea sistemului este necesar ca acesta să primească semnale de la un număr suficient de sat eliți, iar operatorul poate utiliza sistemul fără o pregătire specială, spre deosebire de alte sisteme 3D existente care necesită personal calificat pentru operare.

Avantajele folosirii sistemului AutoPilot 2.0 constau în eliminarea operațiunilor legate de configurarea, supravegherea și demontarea firelor de nivel și ghidare, iar acestea nu mai incomodează echipele ce lucrează în jurul mașinii și, totodată, în eliminarea necesității de a se face o proiectare digitală a profilului terenului, deoarece măsurătorile și programarea digitală a profilului se execută pe loc, în șantier, utilizând sistemul de operare Field Rover.

Totodată, autobetonierele au mai mult spațiu de manevră, iar transportul de material către finisorul de beton este simplificat, astfel că operațiunile de turnare a betonului în forme monolitice se fac mai rapid și sunt mai economic. În plus, finisorul de beton cu cofraj glisant poate negocia automat obstacolele. Pe lângă îmbunătățirea siguranței la locul de muncă, această caracteristică aduce și alte reduceri de costuri, deoarece deteriorarea mașinii care apare frecvent când mașina trece peste obstacole este eliminată în mod eficient.

Tableta poate fi detașată cu ușurință de pe echipamentul Field Rover și poate fi atașată la stația
de andocare de pe platforma de operare a finisorului de bet on cu cofraj glisant. Ecranul tabletei oferă operatorului o imagine de ansamblu asupra tuturor parametrilor principali de lucru.
Prin intermediul tabletei se poate regla manual firul virtual de nivel și ghidare, după cum este necesar. Pe ecranul tabletei Wirtgen AutoPilot 2.0 se poate vizualiza harta întregului șantier, cu toate obiectele existente pe el. Fiecare obiect poate fi verificat direct cu sistemul Field Rover. Prin urmare, este posibil să se țină seama în stabilirea traseului de gurile de canal, hidranți etc.

DOUĂ OPȚIUNI DE LUCRU: PRINCIPIUL DE FUNCȚIONARE
Software-ul de operare, intuitiv, este încorporat în tableta robustă și permite utilizatorului să configureze un fir de ghidare virtual în două moduri:
• cu opțiunea 1, utilizatorul importă datele unui model 3D existent în memoria tabletei;
• cu opțiunea 2, utilizatorul parcurge traseul ce urmează a fi realizat și, cu ajutorul echipamentului Wirtgen Field Rover, determină mai multe puncte de măsurare locale, la distanțe prestabilite, care sunt apoi memorate.

Avantajul software-ului Field Rover este că el calculează trasa optimă plecând de la aceste puncte de măsurare, relizând astfel un fir virtual de nivel și ghidare. Obiectele existente pe traseu, cum ar fi guri de c anal, hidranți sau stâlpi de iluminare stradală, sunt luate în considerare, dacă este necesar, pentru adaptarea firului virtual de nivel și ghidare.

CONTROLUL AUTOMAT AL CALITĂȚII
Echipamentul Field Rover cuprinde un receptor GNSS și un colector de date pe care este instalat software-ul dezvoltat de Wirtgen. Sistemul de operare Field Rover dispune, de asemenea, de instrumente care pot fi utilizate într-un mod similar cu configurarea unui fir de nivel și ghidare tradițional. Pentru a asigura cea mai bună calitate a profilelor monolit din beton, software-ul verifică automat dacă datele – importate sau colectate pe teren pentru prima dată – conțin posibile puncte de inflexiune care pot afecta direcția și reglajul pe înălțime ale finisorului de beton. Aceste puncte de inflexiune nedorite sunt afișate pe tableta atașată la echipamentul de măsurare Field Rover, iar utilizatorul poate să le corecteze direct pe ecranul tactil, cu ajutorul editorului grafic, în doar câțiva simpli pași, dându-le o formă mai rotunjită.

După acest control de calitate, tableta este racordată la sistemul de control al finisorului de beton cu cofraje glisante, iar datele de referință sunt transmise mașinii. Finisorul de beton pornește singur din punctul inițial și se deplasează progresiv, automat, pe traseul predefinit. De la stația GPS de referință aflată în partea laterală a șantierului finisorul primește un semnal care indică poziția cu o precizie de un centimetru. Sistemul de control al finisorului generează semnalele de direcție pe baza diferențelor dintre datele nominale și cele reale. Operatorul nu mai trebuie să intervină.

CONCEPȚIA TABLETEI ASIGURĂ O OPERARE SIMPLĂ
Structura grafică oferă o reprezentare fidelă a procesului de execuție, ceea ce permite utilizatorului să creeze, să verifice și să asocieze chiar și obiecte complexe într-un timp foarte scurt folosind tableta.
Datorită sistemului Field Rover, este garantat faptul că obiectele existente pe șantier sunt incluse în datele memorate. Utilizatorul păstrează controlul complet al procesului de execuție și poate interveni în orice moment pe parcursul desfășurării procesului autonom de turnare a betonului, fie că este vorba de un parapet de beton, fie că este vorba de o pistă pentru biciclete. Mai mult, acest instrument inteligent se dovedește foarte ușor de utilizat.

Machinery

Recent Posts:

Grădinariu, de 25 de ani lider al soluțiil or multifuncționale în România, este o companie cu experiență în integrarea soluțiilor și echipamentelor complexe destinate, printre altele și întreținerii drumurilor pe timp de vară sau de iarnă.Compania Grădinariu ofer...


Citeste mai mult

Metso livrează trei instalații de concasare și sortare Lokotrack® special pregătite pentru vremea rece extremă din regiunea polară Antarctica. Echipamentele vor putea funcționa la temperaturi de până la – 40o C. Ele sunt destinate reconstrucției stației de cercetări McMurd...


Citeste mai mult

WLM GROUP este un grup de firme care activează pe piața de utilaje pentru construcții și a devenit unul dintre principalii furnizori de platforme de ridicat și lucru la înăltime, noi și folosite, din partea de vest a țării.Cu o bogată experiență pe piața de vest a României, ...


Citeste mai mult

TELETRAILER LONGRUNNER este ultima generație de semiremorci plate ușoare de la Nooteboom, simplu sau dublu extensibile.Disponibilă cu 2 sau 3 axe de 10 t, directoare cu comandă hidraulică și sistem de aliniere ASA cu control electronic, cu o podea de încărcare unică sau dublă, cu o lu...


Citeste mai mult