Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 146

Bitum Simpozion by OMV Petrom despre asfalt cu viata indelungata

21.05.2018
Bitum Simpozion by OMV Petrom despre asfalt cu viata indelungata
OMV Petrom continua traditia evenimentelor dedicate segmentului de bitum, astfel ca anul acesta si-a intampinat partenerii in perioada 15-16 martie, la Sibiu in cadrul celei de-a zecea editie Bitum Simpozion. Evenimentul realizat in parteneriat cu ARACO, a oferit o expunere a stadiului proiectelor de infrastructura la momentul zero, prezentand prin raport cu necesitatile din piata si solutii concrete si sustenabile cu care acestia vin in sprijinul companiilor de constructii. La eveniment au participat reprezentanti ai autoritatilor locale si centrale - CNAIR, specialisti in domeniu, reprezentanti ai Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti (UTCB), alaturi de companii de constructii si proiectanti.

Performanta bitumului special OMV, fie ca discutam despre bitum pentru pavaje, fie ca ne referim la bitumul industrial, este asigurata de caracteristici exceptionale pe care acesta le prezinta: comportament excelent de adeziune la toate expunerile si rezistenta deosebita pe termen lung. Toata gama de produse bituminoase OMV corespunde standardelor europene.

Bitumul rutier OMV 160/220 ofera o performanta deosebita pentru constructia drumurilor si indeplineste cerintele standardului EN 12591 pentru un domeniu variat de sorturi: 20/30, 30/45, 35/50, 50/70, 70/100, 100/150 si 160/220. Acest tip de bitum se foloseste in special pentru prepararea de mixturi asfaltice, membrane bituminoase pentru acoperisuri si emulsii bituminoase. Pentru drumurile alpine este recomandat OMV Bitum High Performance.

O solutie ideala pentru eficientizarea lucrarilor de pavare o reprezinta bitumul modificat cu polimeri OMV Starfalt PmB, un liant preparat industrial si in rafinarie dintr-un bitum de inalta calitate si un elastomer modificat. OMV Starfalt este ideal pentru drumurile cu trafic greu si a altor suprafete cu solicitare ridicata. Pentru aplicatii speciale OMV propune o gama variata de bitumuri cu proprietati speciale: OMV Starlaft PmB RC pentru utilizarea in reciclarea asfaltului, bitum special OMV NV pentru producerea de asfalt la temperaturi joase si OMV Starfalt PmB 45/80 FR ce are o rezistenta marita la comustibil. Pentru aplicatii industriale este deja foarte cunoscuta metoda OMV Biturox pe care cei de la OMV au patentat-o la nivel mondial pentru producerea de bitum industrial. Aceasta metoda se foloseste in special la fabricarea bitumului pentru membrane hidroizolante pentru acoperisuri, precum si a vopselelor si a masticului asfaltic.


Mai multe despre avantajele utilizarii bitumului OMV am putut afla de la Dr. Markus Spiegl - Product Manager Black Products

Masini&Utilaje: Care este stadiul implementarii standardelor EAPA (Asociatia Europeana pentru Pavaje cu Asfalt) la nivel european?
Markus Spiegl: Cu cat te duci mai mult spre est cu atat mai greu este sa implementezi standardele. Vedem cateva lucruri ciudate in tarile esteuropene, unde pietele incearca sa isi protejeze piata. Pentru aceste tari este dificil sa se adpateaza rapid la schimbari, intrucat acestea survin foarte repede. Mai mult decat atat, nu toate tarile est-europene participa la intalnirile asociatiei, acest lucru face ca aceste tari sa nu aiba acces la informatiile de ultima actualitate. In consecinta, inteleg de ce unele standarde EAPA nu se regasesc implementate in anumite tari.

Masini&Utilaje: De obicei oamenilor nu le plac schimbarile, insa schimbarile inseamna evolutie. De ce contractorii trebuie sa considere folosirea bitumului PmB in noile proiecte? Care sunt avantajele PmB?
Markus Spiegl: Avantajele sunt destul de clare daca te uiti in tarile vecine: Bulgaria si Ungaria, tari care folosesc PmB pentru autostrazi. Avantajele sunt dovedite si cu teste efectuate cu experti locali pentru a arata rezultatele si efectele in diferite tari unde lucram. Clar produsul este mai scump pentru ca este imbunatatit cu polimeri: nu exista fisuri, sunt mai putine gropi, mai putine deformari. Costurile de constructie a unei autostrazi pot creste cu aprox. 3% insa cheltuielile de intretinere scad considerabil. In Austria cu un astfel de produs se poate acorda un termen de garantie de 5 pana la 8 ani.

Masini&Utilaje: Care este formula de succes a unei mixturi astfaltice ?
Markus Spiegl: Bitumul Pmb se foloseste cu precadere pentru stratul de uzura. Insa totul depinde si de stratul de baza si stratul de legatura. De preferat este sa se puna un bitum PmB cu consistenta mai mare care poate acapara tensiunea stratului de uzura, pentru a preveni astfel crapaturile.

Masini&Utilaje: Ati mentionat ca exista produse speciale pentru autostrazi, drumuri express. Exista si pentru aplicatii speciale?
Markus Spiegl: Da, chiar am furnizat PmB pentru aeroportul din Iasi in Romania, si desigur si in alte tari. Pmb este un produs versatil, se poate folosi varful de gama insa putem lucra si pe retete ajustate cu mixtura potrivita pentru tipul de aplicatie. Cel mai important este ca dezvoltam PmB care permite reciclarea asfaltului, astfel ca ramanem la aceeasi calitate si dupa reciclarea bitumului. Reducem astfel consumul de agregate si de bitum. Trebuie sa ne indreptam atentia catre reciclare intrucat consumam din resurse limitate. Asfaltul vechi este frezat, se incalzeste si se foloseste in noua mixtura asfaltica. Conform directivelor europene este obligatoriu sa reciclezi. Daca se folosesc agregate, bitum si PmB rezulta un produs perfect reciclabil. Se doreste sa se introduca deseuri plastice in mixtura asfaltica, insa acest demers nu este unul pe termen lung. Solutia de moment nu este una de viitor.
Anul XIII, nr. 147, mai 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Supliment M&U, Aprilie 2018
 
Aprilie 2018

Truck Power, Martie 2018
 
Truck Power, Martie 2018

NEXT AUTO, Februarie 2018
 
NEXT AUTO, Februarie 2018
 




 
 

PARTENERI