Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 146

Parteneriat pentru mersul in convoi semi-automat

16.05.2018
Parteneriat pentru mersul in convoi semi-automat
Scania anunta incheierea unui parteneriat cu compania finlandeza Ahola Transport pentru implementarea unor noi tehnologii de transport pe drumurile nordice. Acest lucru reprezinta primul contract incheiat in Europa pentru conectarea camioanelor in convoi semiautonom pe drumurile publice. Parteneriatul va avea la baza si dezvoltarea altor noi tehnologii de transport privind asistenta soferului.

Ahola Transport Oyj va folosi camioanele si tehnologia Scania pe soselele finlandeze pentru a testa mersul in convoi semi-autonom cu trei sau mai multe camioane conectate. In timpul acestor teste, soferii vor opera toate camioanele. Totusi, soferul primului camion controleaza intregul convoi, iar urmatoarele camioane sunt conduse in mod autonom. Pentru a folosi pe scara larga noile tehnologii de transport, trebuie dezvoltate in paralel legislatia si acceptarea publica. Deci, sunt esentiale teste in situatii reale de trafic si in diverse conditii climatice. Acest acord reprezinta un pas semnificativ catre conectarea camioanelor in convoi semi-autonom, viabil si din punct de vedere comercial.

Hans Ahola, Presedintele Director General al Ahola Transport adauga: „Pentru noi este important sa imbunatatim munca soferilor nostri cu ajutorul noii tehnologii. Solutiile planificate ne ajuta sa indeplinim dorintele clientilor nostri de a avea livrari mai rapide, si de asemenea, ne permit sa protejam mediul. Asocierea noastra cu Scania a inceput odata cu primul camion, in anul 1959, si suntem incantati sa extindem cooperarea cu noi solutii”.

In plus fata de mersul in convoi, noile functii de asistenta a soferului vor permite livrarea la timp, printr-o planificare optimizata a rutei si vitezei, pentru ca transportul de marfuri sa fie mai eficient. In plus fata de efectele pozitive asupra mediului rezultate din fluxul optimizat al traficului, imbunatatirea coeficientului aerodinamic obtinut prin conectarea camioanelor in convoi reduce consumul de combustibil si deci emisiile de carbon.

Aceste noi tehnologii au si potentialul de a usura rolul soferului. Din moment ce camionul principal controleaza convoiul, soferii din urmatoarele camioane pot, de exemplu, indeplini sarcini administrative. Cu reguli mai flexibile in privinta timpului de condus si perioadelor de odihna, acest lucru ar putea deschide oportunitati uriase soferilor de camioane pe distanta lunga sa se intoarca acasa, in loc sa doarma in camion.

"Ahola Transport este o companie progresista, care a adoptat digitalizarea pentru a-si imbunatati operatiunile de transport si a-si planifica rutele. Cu parteneri precum Ahola
Transport, putem testa impreuna noile tehnologii care vor face parte dintr-un ecosistem de transport al viitorului si putem verifica daca este eficient si sigur."
- Anders Dewoon, Director al Noilor Solutii de Afaceri de la Scania
Anul XIII, nr. 146, apr 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Supliment M&U, Aprilie 2018
 
Aprilie 2018

Truck Power, Martie 2018
 
Truck Power, Martie 2018

NEXT AUTO, Februarie 2018
 
NEXT AUTO, Februarie 2018
 




 
 

PARTENERI