Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 148

La Intermat 2018, tehnologiile Grupului Wirtgen au captivat profesionistii infrastructurilor rutiere

19.07.2018
La Intermat 2018, tehnologiile Grupului Wirtgen au captivat profesionistii infrastructurilor rutiere


Ultimile inovatii de la Wirtgen, Vögele, Hamm, Kleemann si Benninghoven au atras atentia cu deosebire asupra standului Grupului Wirtgen de la salonul intenational Intermat 2018 de la Paris. Vizitatorii, ziaristii de specialitate si, mai ales, profesionistii in domeniu, au avut sansa sa discute cu expertii grupului in aplicatii specifice, prezenti la salon chiar langa masinile expuse. Aceasta oportunitate le-a asigurat o informare in detaliu asupra tehnologiilor de varf pentru intreg ciclul de constructie a drumurilor, cat si asupra gamei extinse de servicii oferite de Grupul Wirtgen.


WIRTGEN: freza la rece W 150 CFi echipata cu tamburul de frezare de 1.800 mm s-a aflat in fruntea solutiilor prezentate
La Paris, Wirtgen – expertul in frezarea la rece, finisarea betonului, reciclarea la rece si stabilizarea solului – a prezentat un esantion reprezentativ de solutii complete pentru constructia si repararea drumurilor. Exponatul prezentat in premiera si care a atras cel mai mult atentia a fost freza la rece W 150 CFi, echipata cu tamburul de frezare de 1.800 mm, cel mai puternic model din aceasta categorie. Aceasta masina compacta de frezare la rece a convins pe toti cei interesati, in primul rand prin puterea enorma (298 kW), cat si prin masa sa operationala, optimizate pentru domeniul sau de lucru. In fapt, pentru ca aplicatiile de frezare sa fie cat mai profitabile, este necesar ca masinile de frezare la rece sa poata fi rapid si usor transportate de la un santier la altul – mai ales atunci cand sunt la fel de flexibile in aplicatii ca si W 150 CFi. Prin echiparea cu un tanbur de frezare de 1.800 mm, viitorii benficiari ai acestei freze la rece vor avea acces la o gama mai larga de aplicatii, in conditii de productivitate sporita, utilizare flexibila, economica si transport facil.

Atunci cand vine vorba de precizie si rentabilitate in turnarea dalelor din beton pentru sosele si a profilelor monolitice din beton, masinile cu cofraj glisant de la WIRTGEN se dovedesc esentiale. Cu SP 64, profesionistii din domeniu au putut vedea o masina cu cofraj glisant inset (pozitionat intre trenurile de senile) din clasa de performanta de la 2,0 pana la 6,0 m latime de turnare, care poate sa toarne extrem de precis dale de beton de pana la 450 mm grosime.

In ceea ce priveste tehnologia de reciclare la rece, Wirtgen a prezentat un reciclator mobil pe roti, model WR 240i, precum si echipamentele auxiliare de testare: compactorul de laborator WLV-1, laboratorul mobil pentru testarea spumei de bitum WLB 10 S si mixerul de laborator cu amestecare fortata, cu doua axe, WLM 30. Aceste echipamente auxiliare de laborator permit fabricarea rapida si usoara a amestecurilor si probelor de testare pentru determinarea in avans a calitatii mixturii bituminoase utilizate si, in plus, permite efectuarea unei comparatii intre diferite tipuri de bitum, precum si determinarea adaosului optim pentru a obtine durabilitatea maxima si adecvare pentru utilizare, inainte de inceperea lucrarilor. Special concepute pentru acest scop, aceste echipamente auxiliare permit o simulare la scara 1:1 a procesului de reciclare la rece, in laboratorul de santier. Numeroasele discutii tehnice pe aceasta tema, dintre profesionistii si expertii in domeniul reciclarii la rece de la Wirtgen, au scos in evidenta interesul suscitat de aceasta tehnologie Wirtgen.

In completarea solutiilor tehnice expuse, Wirtgen a prezentat si tehnologiile sale de stabilizare a solului, incorporate in stabilizatorul de sol tractat WS 250. Stabilizatorul de sol WS 250 se poate atasa la sistemul standard cu trei puncte de fixare instalat pe tractoare, iar antrenarea tamburului de frezare se face de la priza de forta a tractorului. In aceasta combinatie, tractoarele cu o putere de peste 220 Kw pot fi transformate fara efort in masini ideale pentru stabilizarea solului. Aceasta varianta de lucru asigura in mod special omogenizarea solurilor eterogene. Chiar si substraturile grele, granulate sau nisipoase sunt transformate de acest stabilizator de sol tractat intr-un sol apt pentru compactare si turnarea dalelor de beton.

VÖGELE: de la finisoare de asfalt la solutii de management a proceselor
La Intermat 2018, Vögele si-a demonstrat inca o data punctele sale forte, un exemplu fiind finisorul de asfalt SUPER 800-3i, un model de succes al clasei Mini, cu o latime de lucru de pana la 3,5 m. Printre masinilede interes din clasa Compact, compania a prezentat finisorul pe pneuri SUPER 1303-3i, utilizat in principal pe caile minore de acces din interiorul localitatilor si apreciat pentru viteza de deplasare de pana la 20 km/h, in timp ce finisorul pe senile SUPER 1800-3i, din clasa Universal, este apreciat si de constructorii de drumuri principale, fiind deosebit de popular printre antreprenorii profesionisti in constructia de drumuri din intreaga lume. La Intermat 2018, Vögele a prezentat si inovatorul sistem «Road Scan», un sistem foarte special de masurare si control fara contact a temperaturii asfaltului, care aduce o contributie esentiala la imbunatatirea si documentarea calitatii asfaltului. In cele din urma, cu modelul SUPER 2100-3i, reprezentant al clasei Highway, prezentarea modelelor de top din gama SUPER a fost completa.

Dar, prin prezentarea in cadrul salonului a ultramodernului alimentator MT 3000-2i Offset PowerFeeder, Vögele a demonstrat foarte clar ca know-how-ul sau nu se limiteaza doar la finisoarele de asfalt. Conveiorul pivotant al acestui alimentator ofera echipelor de asfaltare posibilitati de lucru care, inainte, nici nu puteau fi imaginate – de exemplu alimentarea cu mixtura asfaltica din lateral, a finisoarelor de asfalt.

Un alt produs Vögele care a atras atentia profesionistilor in domeniu, a fost prezentarea solutiei telematice pentru managementul proceselor «WITOS Paving» care, intre altele, asigura o retea de transfer de date intre statia de asfalt, vehiculele de transport si finisoarele de asfalt, asigurand astfel eficienta si transparenta procesului de asfaltare pe santier. Dat fiind ca partile implicate pot vizualiza toate datele in timp real, ele pot coordona procesul de asfaltare cu precizie si pot reactiona imediat daca apar abateri de la valorile stabilite. «WITOS Paving» reprezinta solutia ideala pentru a satisface cerintele de constructie a unor drumuri moderne.

HAMM: inovatii in lucrarile de compactare a asfaltului si de terasare
Brandul Hamm a prezentat la Intermat 2018 o selectie reprezentativa din intreaga sa gama de produse: compactoare din segmentul compact, compactoare rutiere grele cu role tandem, compactoare statice cu pneuri si compactoare cu o singura rola, dispusa frontal, pentru lucrari de terasament.

La Paris, Hamm a prezentat in premiera mondiala noul compactor static pe roti GRW 280i (masa operationala maxima, 28 t). Ca si compactoarele cu role tandem din seriile DV+ si HD+, precum si compactoarele cu o singura rola din seria H, pe acest compactor este integrat conceptul inovator de comanda „Easy Drive”, care asigura o functionare sigura si intuitiva. Totodata, GRW 280i se remarca prin conceptul flexibil de masa statica optimizata, in sensul adaptarii masei operationale a compactorului si implicit a presiunii specifice pe sol, la conditiile specifice fiecarei activitati. Astfel, prin reproiectarea compartimentului central de lestare dintre axe si a ramei sasiului, montarea / demontarea greutatilor aditionale de lestare se face lesne, cu mijloace simple de santier.

Tot aici, Hamm a prezentat publicului, de asemenea pentru prima data, inovatorul compactor cu role tandem HD+ 90i PH, cu tehnologie Hybrid Power, extrem de prietenoasa cu mediul. Pentru aceasta solutie orientata spre viitor, Hamm a combinat un diesel clasic cu un acumulator hidraulic, realizand astfel economii de combustibil de pana la 15% .

O alta exclusivitate pe piata mondiala de profil, in care Hamm exceleaza, o reprezinta gama larga de compactoare cu role de oscilatie, extrem de puternice. Hamm, care ofera aceasta tehnologie de peste 35 de ani, nu numai pentru compactoarele cu role tandem, dar si pentru compactoarele din segmentul compact si pentru compactoarele cu o singura rola, a expus la Intermat 2018 modele ce au acoperit toate categoriile de produse fabricate sub marca Hamm.

KLEEMANN: tehnologii de prelucrare eficiente si control intuitive
Noul concasor mobil cu falci MOBICAT™ MC 120 Z PRO produs de Kleemann a avut o lansare reusita la salonul Intermat 2018. Dezvoltat pentru utilizarea in cariere, acest concasor robust si de inalta performanta are o capacitate orara de productie de 650 de tone,  fiind dotat cu un sistem riguros de pre-sortare si cu un puternic si economic grup de antrenare diesel-electric.

De asemenea, au fost expuse doua instalatii din seria EVO, caracterizate prin gabaritul compact, ceea ce usureaza transportul, timpi de instalare redusi si performante ridicate. Ambele instalatii mobile, cea de sortare MOBISCREEN MS 952 EVO to concasorul cu impact MOBIREX MR 110 Z EVO2 pot fi utilizate de o maniera flexibila in aplicatii de prelucrare a pietrei naturale si de reciclare, fiind perfect adaptate pentru a fi utilizate pe mai multe santiere situate in locatii diferite.

Profesionistii in domeniu au putut descoperi conceptul inovator de comanda SPECTIVE, ce asigura functionarea instalatiilor de concasare MOBICAT PRO si a celor de sortare din seria MOBISCREEN EVO2. Toate functiile si componentele acestor masini sunt foarte clar reprezentate si simplu de controlat pe un ecran tactil. Acest sistem de comanda il ajuta pe operator in munca sa zilnica, iar erorile de operare sunt evitate.

BENNINGHOVEN: ECO sinonim cu flexibilitatea – modularitate, mobilitate, calitate si utilitate cu containerele rectangulare

La Intermat 2018, Benninghoven, specialistul in instalatii de producere a asfaltului, a prezentat in premiera mondiala noul jgheab modulabil de alimentare, in curs de brevetare. Benninghoven a dezvoltat, pentru noua sa gama de statii de asfalt ECO, o alternativa noua de transfer a mixturii asfaltice in instalatie, printr-un jgheab modulabil de alimentare, un sistem cu structura complet mecanica, fara senzori, motoare, frane, etc. si astfel, mult mai fiabil si mai accesibil decat sistemul anterior de alimentare cu carucioare. Acest nou sistem de transfer a mixturii asfaltice in instalatia de producere a asfaltului, total inovator, a reusit sa atraga atentia vizitatorilor standului Benninghoven, la fel ca si statiile de asfalt de tip ECO, cu capacitati de la 100 la 320 t/h, construite sub forma unor containere rectangulare compacte ce asigura cel mai inalt grad de mobilitate si o flexibilitate maxima.

Grupul Wirtgen a convins cu solutiile sale adapatate diferitelor piete
Cei ce au vizitat standul Wirtgen Group au convenit in unanimitate asupra unui singur lucru: noile produse prezentate, avand in vedere caracteristicile tehnice inovatoare ce satisfac cerintele pietei, s-au dovedit absolut convingatoare. Ele ofera o valoare adaugata reala, de care beneficiaza in mod special operatorii de pe santier, in fiecare zi.
Anul XIII, nr. 153, nov 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, November 2018
 
Trenchless Romania, November 2018

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 


 
 

PARTENERI