Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 148

Noul YANMAR SV60 – concentrat de tehnologie si inovatie

19.07.2018
Noul YANMAR SV60 – concentrat de tehnologie si inovatie

La Intermat 2018, Yanmar Construction Equipment (CE) Europe a sarbatorit cea de-a 50-a aniversare de la fabricarea primului sau miniexcavator. Cu aceasta ocazie a fost prezentat oficial, pentru prima oara publicului larg, noul excavator pe senile SV60, un adevarat concentrat de tehnologie si inovatie, care ofera performantele unui midi-excavator ce beneficiaza insa, pe deplin, de avantajele unui miniexcavator.


Midi-excavatorul pe senile SV60 de la Yanmar, conceput si fabricat in Franta, pentru piata europeana, poate lucra eficient pe o mare varietate de santiere, dovedindu-se o combinatie perfecta intre gabaritul compact, polivalenta, stabilitate si performante ridicate. Ideal pentru santierele de constructii din zonele urbane, el raspunde tuturor cerintelor antreprenorilor in timp ce indeplineste cele mai complexe sarcini in spatii restranse. Este proiectat pentru o gama larga de aplicatii, cum ar fi cele de constructie si renovare urbana, demolare sau amenajare peisagistica.

Acest model de midi-excavator, cu a sa greutate operationala de doar 5.635 kg (cu senile din cauciuc), intruneste multe dintre caracteristicile tehnice proprii excavatoarelor Yanmar (de exemplu, cea mai buna protectie a cilindrilor hidraulici si alimentarea electronica), dar si multe altele specifice, care il vor propulsa in topul preferintelor utilizatorilor de excavatoare compacte.

Cea mai mare cabina din clasa sa
SV60 a fost conceput pentru a raspunde celor mai exigente cerinte privind confortul. Punand operatorul in centrul activitatii de design, Yanmar a dezvoltat conceptul «Universal Design», oferind siguranta si confortul necesare operatorului pentru ca masina sa fie exploatata la productivitatea maxima pentru care a fost proiectata. Cabina lui SV60 ofera, de departe, cel mai mare spatiu interior din segmentul sau de piata, fiind comparabila cu cabina instalata pe un excavator de 8 tone. In fapt, ea este cu cel putin 41% mai spatioasa decat cabinele concurentei. Structura cabinei a fost proiectata pentru a raspunde exigentelor de certificare ROPS si FOPS de nivelul 1, optional putand fi echipata si pentru protectie FOPS nivelul 2.

In interiorul cabinei confortul operatorului a fost prioritar. Usa de acces ofera o deschidere larga, spatiul pentru picioare este vast, scaunul Grammer este prevazut cu suspensie pneumatica si tetiera, postul de operare cu instrumentatie electronica, pedalele impreuna cu manetele, joystickurile si intrerupatoarele sunt deosebit de ergonomice si permit efectuarea miscarilor cu o precizie exceptionala, iar la acestea se adauga un sistem de climatizare instalat standard si un sistem de ventilatie performant, toate contribuind la reducerea tensiunii corporale si a oboselii operatorului pe parcursul unei zile de lucru.

Totodata, cabina lui SV60 ofera numeroase spatii de depozitare pentru efectele personale ale operatorului, inclusiv un spatiu dedicat pentru un mic refrigerator, in spatele scaunului.
Forma cabinei si geamurile largi asigura operatorului o vizibilitate optima pe 3600 pentru cresterea sigurantei pe santier si ameliorarea eficientei de lucru, iar geamul situat la partea anterioara a acoperisului, prevazut cu un parasolar integrat, ofera o vizibilitate perfecta in timpul lucrarilor de incarcare si descarcare. Pentru a asigura operatorului vizibilitatea de jur imprejur fara ca acesta sa trebuiasca sa paraseasca postul de lucru, sunt prevazute standard trei oglinzi retrovizoare si o camera video pentru a asigura vizibilitatea imediat din spatele masinii, chiar si in conditii de noapte.

Motor Yanmar din noua generatie cu comanda electronica
Pe midi-excavatorul SV60 este instalata ultima versiune a motorului TNV de la Yanmar, ce nu necesita nici un tratament suplimentar al gazelor de evacuare, fiind prevazut doar cu catalizator de oxidare diesel. Motorul cu supraalimentare, 4 cilindri, cilindree 1990 cmc si injectie directa, asigura performante dintre cele mai bune: putere neta, 32,6 kW la 2.200 rpm si cuplu motor, 150 – 163 Nm la 1.700 rpm, cu un consum de combustibil si emisii de gaze reduse (UE Stage IV). Functia de ralanti automat si modul ECO de functionare sunt disponibile standard. Motorul de pe SV60 consuma cu 8% mai putin combustibil decat un motor din generatia precedenta,iar in modul ECO (care limiteaza turatia motorului) economia de combustibil ajunge la 40%. 

Sistem hidraulic ViPPS de ajustare a debitelor
SV60 este echipat cu un sistem hidraulic ViPPS care cumuleaza debitul de la diferite pompe pentru a obtine combinatia optima in ceea ce priveste viteza, puterea, adapatabilitatea si echilibrul ce permit realizarea progresiva, fluida si simultana a tuturor operatiunilor, chiar si in timpul deplasarii excavatorului.

SV60 este echipat de serie cu trei circuite hidraulice auxiliare. Ele sunt controlate prin intermediul unor comenzi proportionale ce servesc la ajustarea debitului si la dirijarea fluxului de ulei. Circuitele sunt prevazut si cu cate un potentiometru simplu de utilizat, ce permite ajustarea optima a debitului de ulei pentru fecare element al echipamentului.

Transmisia
Excavatorul este echipat de serie cu noile motoare hidraulice Kayaba ce ii asigura deplasarea. Dezvoltand un cuplu cu 10%  mai ridicat, aceste motoare contribuie si le la ameliorarea ciclurilor de lucru si a productivitatii, in mod deosebit in aplicatiile de nivelare. Gratie celor doua viteze de deplasare, care se schimba automat in functie de efortul necesar, operatorul beneficiaza de cea mai buna solutie de deplasare in ceea ce priveste viteza de deplasare si forta de impingere, ceea ce usureaza lucrul si amelioreaza confortul de utilizare a excavatorului. Forta de tractiune dezvoltata atinge 5.580 daN. In timpul deplasarii turatia motorului diesel poate ajunge la 2.400 rpm, iar viteza maxima de deplasare atinge 4,7 km/h.

Stabilitate excelenta si forte de ridicare exceptionale
Structura robusta a sasiului inferior in X, asociata cu utilizarea unei contragreutati,  repartitia ideala a maselor si un centru de greutate coborat confera midi-excavatorului SV60 un nivel de stabilitate remarcabil (cea mai buna din categoria sa). Structura sasiului in X, de conceptie unica, ofera o excelenta rezistenta la flexiunea prin torsiune. Sasiul este conceput pentru o durabilitate maxima. Toate componentele sasiului au fost proiectate pentru a creste rezistenta si durata de viata a utilajului si pentru a reduce costurile totale de proprietate (TCO).

Avand o stabilitate excelenta, SV60 suporta ridicarea unei sarcini de o tona pana la 5,10 m. Optional, cu o contragreutate suplimentara (+ 200 kg), performantele de ridicare ale masinii se imbunatatesc.

Compactitate fara egal si performante pe masura
Extrem de compact, acest excavator de 5,6 t, cu o latime maxima de doar 1.990 mm, are o raza de rotatie spate a turelei ce nu trece de 1.325 mm (1.405 mm cu contragreutati suplimentare), fiind conceput pentru a putea indeplini cele mai complexe sarcini care trebuie executate in locuri stramte, indiferent de dificultatea santierului. Bratul principal, montat la un pivot asezat dezaxat fata de axa longitudinala a excavatorului, poate fi rotit, independent de pozitia turelei, cu 700 la dreapta sau la stanga.

Adancimea maxima de excavare este de 3.910 mm, cu bratul standard (4.200 mm, cu bratul lung). Lungimea maxima de excavare la nivelul solului este de 5.990 mm, cu bratul standard (6.265 mm, cu bratul lung). Forta de excavare la brat este de 27,3 kN, iar la cupa de 41,9 kN.

Fiabilitate remaracabila si intretinere facila
Cele mai bune componente dezvoltate in spirit japonez, inclusiv dintre cele hidraulice concepute in Japonia si binecunoscute pentru excelenta lor calitate, intra in componenta lui SV60, asigurandu-i o lunga durata de viata si reducandu-i timpii de oprire. Structura sasiului, a trenului de rulare (multe componente au fost supradimensionate) si placile de otel elasatic ale cilindrilor hidraulici de forta, toate ofera o protectie optima, iar in ceea ce priveste trecerile furtunelor hidraulice de presiune la echipamentele de lucru, acestora li s-a acordat o atentie deosebita.

Cinci capace cu deschidere larga permit un acces facil la agregate pentru mentenanta. Inspectiile sau intretinerea zilnica se fac foarte rapid si usor, iar perioadele de intretinere programata sunt reduse la minim.
Anul XIII, nr. 151, sep 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018
 


 
 

PARTENERI