Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 149

Sa fii in frunte din pasiune sau cum obtine Wirtgen un avantaj asupra concurentei

01.08.2018
Sa fii in frunte din pasiune sau cum obtine Wirtgen un avantaj asupra concurentei
Frezarea la rece este una dintre primele masuri de reabilitare a trotuarelor sau a zonelor de trafic rutier, constituind un factor determinant pentru calitatea reparatiilor. Structura suprafetei frezate are un impact nu numai asupra calitatii noilor straturi de suprafata si a caracteristicilor lor de utilizare, ci si asupra rentabilitatii si eficientei executarii lucrarilor ulterioare.

Frezarea care produce o suprafata plana cu profilul dorit este deci un criteriu important pentru asezarea in continuare a straturilor de suprafata cu grosime uniforma ale caii de trafic si evita lucrari costisitoare de reparatii ce implica asternerea de noi straturi de imbracaminte rutiera.


Inovatii adaptate la toate aplicatiile si pentru toate pietele
Pentru a fi «de varf» tehnologia aplicata trebuie sa faca dovada inovatiei, iar Wirtgen a inteles perfect acest lucru. De aceea Wirtgen ofera cea mai completa si mai avansata gama de masini de frezat la rece de pe piata, acoperind latimi de frezare de la 14 mm la 4,40 m. si pana la o adancime de 350 mm. Sunt ofertate 30 de tipuri diferite de masini de frezare la rece, cu diferite latimi de frezare, grupate in 3 categorii: masini de frezare mici, compacte si mari.
Masinile de frezare mici, cu greutate redusa si motoare cu puteri incepand de la 45 kW, se dovedesc a fi extrem de maniabile, fiind utilizate pentru lucrari de frezare in spatii inguste, chiar si la interior.
Frezele compacte au, de asemenea, un gabarit redus si sunt la fel de maniabile, beneficiind in schimb de motoare mai puternice, cu puteri de la 257 la 298 kW, ceea ce le face la fel de productive ca si masinile din categoria superioara.
Masinile mari de frezare la rece, echipate cu motoare de putere ridicata, ce poate ajunge si pana la 753 kW, se disting prin randamentul ridicat de frezare si acoperirea unor largi suprafete de lucru.

Foarte orientata spre clienti, uriasa competenta a departamentului de dezvoltare a companiei Wirtgen garanteaza inovatii adaptate pentru toate domeniile. Know-how-ul, experienta practica si aptitudinile esentiale in tehnologiile de nivelare, de control si de  constituie baza solutiilor tehnice dezvoltate in uzina principala din Windhagen.

W 50 Ri, din categoria masinilor de frezare mici
Masinile de frezare mici se dovedesc deosebit de utile pentru reparatii partiale ale drumurilor, frezarea asfaltului in jurul elementelor de infrastructura rutiera, pentru eliminarea marcajelor rutiere rezonatoare, reabilitarea spatiilor industriale si a halelor, etc.

In categoria masinilor de frezare mici, un loc aparte il ocupa modelul W 50 Ri. A fost nevoie de trei ani de proiectare minutioasa si de constructia mai multor prototipuri pentru ca aceasta masina sa fie pregatita pentru productia de serie. Lansat pe piata in anul 2016, modelul W 50 Ri si-a demonstrat foarte repede performantele, dovedindu-se un utilaj puternic, care impresioneaza prin conceptul sau de operare eficient, fiind destinat operatiilor profesionale de frezare la rece.

Punctele forte ale modelului W 50 Ri
1. Precizie si nivelare intuitiva, cu sistemul de nivelare patentat de Wirtgen «LEVEL PRO PLUS»:
- utilizare simpla si intuitiva, cu o sigura mana, prin intermediul unui control rotativ si a unui meniu liber programabil;
- in intregime integrat in sistemul de comanda a masinii;
- numeroase functii suplimentare si automate, usor de utilizat, ce amplifica potentialul de lucru a masinii pentru executarea cu viteza de lucru ridicata a lucrarilor pe santier;
- masurarea adancimii de frezare, cu ajutorul unor robusti palpatori de cursa integrati in cilindrii hidraulici ai panoului lateral, informatiile fiind afisate pe monitorul de control, cu inalta rezolutie;
- palpator cu ultrasunete instalat in bratul telescopic de nivel, situat pe partea stanga a masinii, ce permite detectarea suprafetelor de referinta pana la o distanta de 2 m in lateral, fata de masina;
- alti diferiti senzori de masurare, cu laser, 3D sau cu ultrasunete, sunt disponibili si pot fi interconectati la sistem pentru a satisface o gama larga de cerinte privind precizia suprafetelor prelucrate.

2. Control eficient al masinii prin intermediul cotierei multifunctionale:
- cotiera multifunctionala ergonomica, reglabila pe inaltime, cu monitor de comanda in culori;
- reglarea suplimentara a inaltimii masinii, inclusiv memorarea adancimii de frezare, este efectuata usor, prin cotiera multifunctionala;
- inregistrarea si afisarea pe monitor a informatiilor relevante despre sarcinile de lucru, ca de exemplu, masa si volumul materialului frezat, numarul suprafetelor frezate si a camioanelor incarcate, etc.;
- 4 comenzi favorite, cu programare personalizata - pana la 20 de functii diferite.

3. Vizibilitate superioara, post de operare confortabil si ergonomic:
- vizibilitate directa asupra panourilor laterale din dreapta si din stanga masinii, asupra marginii frezarii de pe partea dreapta si a suprafetei frezate din spate;
- sistem video de inalta fidelitate, compus din doua camere video si un ecran robust ce ofera imagini de inalta rezolutie asupra principalelor zone de lucru (din fata tamburului de frezare si de la capatul benzii transportoare;
- scaun operator rotativ, ergonomic si cu incalzire, ce poate fi deplasat dincolo de marginea din dreapta a masinii;
- volanul poate fi inclinat putandu-se lucra si in picioare.


4. Conceptie constructiva avansata pentru o directie eficienta, raze de frezare minime si o maniabilitate extrema in spatii stramte:
- 2 roti fata largi (in versiunea cu 4 roti), dispuse decalat cu 15 cm, astfel incat la virajul maxim la dreapta pot merge pe aceeasi linie. Acest mod de dispunere a rotilor fata faciliteaza, de asemenea, trecerea peste mici obstacole sau borduri, iar latimea mare o presiune redusa asupra suprafetei si o uzura redusa a benzii de cauciuc;
- unghi foarte mare de bracaj a rotilor din fata, ce garanteaza raze de viraj foarte mici (raza de virare la dreapta, 3,15 m);
- functie suplimentara, de ghidare automata, a rotii din spate dreapta, in pozitie retrasa, ce ii confera frezei o maniabilitate extrema, reducand in egala masura si uzura benzii de cauciuc.

5. Manevrare rapida, dinamica:
- viteza de avans de pana la 12 km/h (8 km/h pentru versiunea cu 3 roti) face ca aceasta freza la rece (alaturi de W 60 Ri) sa fie cea mai rapida din categoria sa;
- sistem de directie cu transmisie hidraulica;
- dirijare rapida comandata de volan;
- dirijare de mare precizie gratie unei comenzi integrata in cotiera multifunctionala, ce se actioneaza cu doua degete de la mana dreapta;
- posibilitate de mers inapoi cu tamburul de frezare in actiune.

6. Economie de timp gratie functiei «Pozitie Retrasa» a rotii din spate dreapta:
- retragerea automata rapida (30 sec.) a rotii din spate dreapta, prin comanda hidraulica de la postul de operare, din pozitia in exteriorul panoului lateral din dreapta, in pozitia in fata tamburului de frezare, permite frezarea suprafetelor situate in imediata vecinatate a trotoarului sau unui zid;
- blocare solida si sigura in pozitiile finale;
- articulatie rotativa robusta, cu rulment axial.

7. Performanta datorata folosirii unei tehnologii superioare de frezare:
- noul sistem ranforsat de fixare a dintilor de frezare, intersanjabil, tip HT08, rezistent la uzura;
- distanta minima intre marginea exteriora a masinii si limita de frezare;
- panourile laterale pot fi ridicate prin comanda hidraulica data de senzorii de suprasarcina, intr-o pozitie flotanta proactiva, atunci cand masina ajunge pe un sol moale, evitandu-se astfel afundarea acestora in sol;
- ridicare automata a tamburului de frezare comandata de senzorul de suprasarcina, pentru a evita deteriorarea ;
- carterul rotund al tamburului de frezare garanteaza un transport optim al materialului frezat, pana la o adancime de 210 mm;
- decuplarea dintre banda transportoare si tamburul de frezare permite o incarcare partiala, chiar si la adancimea de frezare maxima
- peria rotativa de curatare a suprafetelor ce trebuie frezate, instalata in partea frontala, asigura o frezare de precizie in lungul unei benzi frezate existente;
- numeroase tambururi de frezare diferite sunt disponibile penntru a acoperi un vast camp de aplicatii.

8. Capacitate ridicata de incarcare pentru un randament maxim de lucru:
- latimea benzi transportoare de 350 mm si inaltimea marginii de 25 mm, garanteaza o capacitate ridicata de incarcare a materialului frezat (80 mc/h - teoretic);
- unghiul mare de rotire a benzii transportoare (300 stanga – dreapta), ofera flexibilitate la incarcarea eficienta a benei vehiculelor;
- plierea benzii transportoare prin comanda hidraulica se face rapid, oferind o mare facilitate la transportul masinii prin reducerea lungimii de transport, precum si ajustarea la conditiile de pe santier;
- sistem de cuplare rapida pentru montarea si demontarea usoara a benzii transportoare.

9. Tractiune ridicata in orice situatie, gratie unei reparttii optime a greutatii:
- greutatile suplimentare ce se pot monta functie de cerintele de pe santier, cu mase variabile ce pot ajunge impreuna pana la 1.000 kg, asigura o tractiune optima, dar si un transport simplificat al masinii;
- centrul de greutate al masinii deosebit de coborat si distributia optimizata a greutatii pe axe asigura, de asemenea, o tractiune optima, suficient de ridicata chiar si pentru lucrarile de frezare dificile;
- rezervoarele de apa si de combustibil sunt dispuse la mijlocul masinii, deasupra greutatilor suplimentare, pentru o repartizare neutra a incarcaturii pe axe, indiferent de volumul de lichide din ele;
- o mare stabilitate a masinii este asigurata, chiar si in versiunea cu trei roti.

10. Cea mai mare productivitate din categoria sa:
- puterea extraordinara a motorului Deutz (105 kW) si cuplul maxim ridicat garanteaza o lucrare eficienta si rapida (cu pana la 20%), cu costuri extrem de reduse, chiar daca se lucreaza la adancimea maxima de frezare;
- motor diesel de ultima generatie, cu comanda electronica, conform cu norma de emisii poluante UE Stage IV, ce genereaza un nivel de zgomot redus, turatia motorului adaptandu-se automat cerintelor de lucru,  si are un consum minim de combustibil;
- la plina sarcina, sistemul electronic de comanda a motorului face sa cresca cuplul si, implicit, eficienta de frezare;
- se pot seta 3 turatii de lucru pentru tamburului de frezare, functie de aplicatie;
- intinzatorul curelei de transmisie a tamburului de frezare este activat prin comanda hidraulica, ceea ce asigura transmiterea continua si sigura a unei puteri ridicate.
Anul XIII, nr. 153, nov 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, November 2018
 
Trenchless Romania, November 2018

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 


 
 

PARTENERI