Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 149

Utilben, sinonim cu afaceri facute cu integritate si caracter

01.08.2018
Utilben, sinonim cu afaceri facute cu integritate si caracter

In decembrie 2017, cat si in aprilie 2018 compania Utilben din Cluj a organzat doua evenimente originale pentru piata din Romania. Evenimentele au constat in doua licitatii de utilaje din 6 industrii (constructii, agricultura, sortare-concasare, manipulare-ridicare, forestier si transporturi) care s-au soldat cu vanzari chiar in zilele respective ale evenimentelor, cat si in perioada care a urmat acestora. Am stat de vorba cu Ruben Marian, Director General Utilben, care ne-a povestit cum a ajuns la ideea acestui tip de eveniment, cum a fost aplicata ideea, cat si rezultatele foarte bune obtinute.


Masini si Utilaje: Povestiti-ne cum v-a venit ideea unui eveniment atat de inedit la noi in tara? Care a fost ideea si momentul care au generat totul?
Ruben Marian: Ideea de licitatie o avem de mult in minte dar acum am reusit sa o punem in practica. Ne-am ganditit ce am putea face pentru a ajuta clientii sa isi vanda utilajele second hand si de a interactiona mai mult cu acestia pentru a-i provoca sa vina sa cunoasca intreaga echipa de la Cluj.
Am inteles ca oamenii apreciaza experientele si le plac evenimentele. In ultima perioada investim mult in stocul de la Cluj-Napoca pentru a oferi clientilor sansa sa testese calitatea si performantele utilajelor pe care le comercializam.
Am ajuns sa avem pe stoc in fiecare luna peste 50 de utilaje si ne-am dat seama ca acum e momentul in care putem organiza o licitatie locala in Romania. Clientii nostri sunt atrasi tocmai de gama variata de utilaje pe care o oferim si am vrut ca la acest eveniment sa reunim utilaje folosite in 6 industrii (constructii, agricultura, sortare-concasare, manipulare-ridicare, forestier si transporturi).
Totodata, acest eveniment are scopul de a crea un mediu foarte placut pentru clienti, pentru a putea intalni si alti antreprenori din acelasi domeniu de activitate, de la intalnirile noastre plecand cu idei de afaceri pe care sa le dezvolte impreuna. Pe viitor vom oferi posibilitatea clientilor si colaboratorilor sa vina cu utilajele lor in ideea de a le vinde la licitatie organizata de catre noi. Credem ca si in Romania putem organiza licitatii profesioniste de utilaje fara a fi nevoie sa transportam utilajele in Germania sau Olanda.

Dupa incheierea evenimentului de pe data de 21 aprilie, care sunt rezultatele inregistrate, atat dupa evenimentul similar din iarna, cat si dupa acesta mai recent? Ati reusit sa punctati toate obiectivele propuse?
Principalul nostru obiectiv  a fost sa incepem sa promovam idea de licitie de utilaje in Romania. Obiectivele secundare au fost sa oferim posibilitatea clientilor sa cunoasca echipa, cine suntem, care este viziunea noastra, cum vrem sa contribuim la transformarea mediului de afaceri din Romania prin afaceri facute cu integritate si caracter. Am prezentat de asemenea gama de utilaje pe care o comercializam si pasiunea noastra pentru utilaje. Am oferit posibilitatea parintilor sa vina impreuna cu copii si sa se joace cu utilajele. La cele 2 evenimente organizate pana in acest moment, am reusit sa vindem la licitatie prin strigare 6 utilaje si plus cateva dupa licitatie.
Am reusit sa facem fericiti peste 50 de copii care au putut vedea la lucru utilaje si care si-au descoperit o noua pasiune.

Care este profilul clientului de utilaj nou, comparativ cu cel de utilaj SH? Exista diferente majore?
Nu exista diferente majore intre cele 2 tipuri de clienti. Fiecare client isi doreste sa achizitioneze utilaje performante sigure, fiabile de la un furnizor de incredere, cu un suport excelent dupa vanzare si bineinteles la un pret cat mai mic. In general clientii care sunt la inceput de drum in primii 5 ani de activitate vor prefera sa mearga pe un utilaj second hand pentru a amortiza mult mai rapid investitia si a se convinge ca modelul de business este functional. Companiile mai mari, cu experienta de min 5 ani in domeniul lor de activitate vor prefera sa cumpere un utilaj nou datorita sigurantei si garantiei extinse de pana la 36 de luni. Astfel pot sa isi calculeze costurile totale de operare.
Consider ca in functie de nivelul in care se gaseste organizatia lor, fiecare client ia decizia cea mai buna pentru el la acel moment.
UTILBEN ofera clientilor utilajele fiabile cu garantie si suport dupa vanzare prin reteaua de service. Diferenta majora de garantie la utilajele second hand o suplinim oferind garantii extinse chiar si de 1 an de zile. Astfel oferim incredere foarte mare in utilajele pe care le comercializam.
Oferim si posibilitati de finantare foarte atractive atat pentru utilaje noi cat si second hand. Acum dezvoltam un program pilot prin care sustinem tinerii antreprenori cu firme start up de sub 1 an vechime. Ne dorim sa dezvoltam mediul antreprenorial din Romania.
Asupra caror utilaje a fost focusul in decursul celor 2 evenimente organizate?
In cadrul celor 2 licitatii organizate am oferit posibilitatea clientilor sa achizitioneze utilaje de pe stoc si din flota noastra de inchirieri la un pret foarte atractiv. Am oferit la vanzare in special utilaje din gama compactacta: miniexacavatoare, miniincarcatoare, utilaje de lucru la inaltime: nacele, incarcatoate telescopice si utilaje terasire: excavatoare, buldozere, cilindrii compactori.
Toate utilajele s-au putut achizitiona cu service complet si garantie inclusa. Pretul de pornire la licitatie a fost cu 30-50% mai mic decat pretul de piata. Dupa achizitie livrarea se facea direct la client in 24- 48 de ore. Pentru evenimentul din aprilie, am oferit posibilitatea clientilor sa testeze si celei mai noi modele de utilaje compacte miniexcavatoare si miniincarcatoare - Sunward la care suntem importatori unici in Romania. Operatorii experimentati de utilaje au fost provocati sa isi demostreze abilitatile si maiestria intr-o competitie de excavare contra timp.




Ce anume au apreciat vizitatorii in decursul evenimentelor?
Obiectivul cel mai important pentru noi a fost de a aduce antreprenorii impreuna, de a creea relatii intre oameni din acelasi domeniu de activitate, care au o viziune si pasiuni comune. Credem ca este nevoie sa dezvoltam parteriate si sa invatam sa colaboram unii cu altii, pentru a avea rezultate exceptionale.
Antreprenorii s-au bucurat de un timp relaxant la Cluj, de oportunitatea de a achizitione utilaje la un pret foarte atractiv si de un gulas ardelenesc.
Operatorii de utilaje s-au bucurat sa isi demonstreze abilitatile de lucru cu utilajele.
Copii au fost incantati de oportunitatea sa se joace cu utilaje reale
Noi suntem unii dintre cei mai pasionati de utilaje din Romania, de aceea in cadrul licitatiei anterioare am oferit posibilitatea mai multor copii din Cluj Napoca sa opereze utilajele noastre. Parintii si copiii au plecat din curtea Utilben cu o noua pasiune. .
Toata lumea a plecat multumita de la evenimentul nostru dupa ce a cunoscut o echipa tanara, pasionata de utilaje si dornica sa faca performanta pe piata din Romania.

Care noutati tehnice starnesc cel mai mare interes la clientul din Romania? Este pretul cel mai important criteriu sau clientii iau in considerare TCO?
Cred ca pretul de achizitie este in continuare principalul criteriu pe care clientii il iau in considerare atunci cand achizitioneaza un utilaj. Totusi in ultima perioada se observa in o maturizarea pietei si orientarea catre utilaje performate cu garantie si suport post vanzare. Clientii incep sa ia tot mai mult in considerare costul total de operare. Companiile care exceleaza lucreza pe baza bugetelor operationale si iau in considerare mult mai multe aspecte decat pretul de achizitie.
Piata a inceput sa se uite mai atent la TCO, si anume la: costurile financiare, costurile de service, consumul de combustibil, deprecierea valorii utilajului in timp, costurile cu operarea utilajului, etc. Comunicam clientilor nostri ca pretul de achizitie este doar un cost dintr-o multitudine de costuri care apar atunci cand utilajul intra in productie.  Ne dorim sa contribuim la schimbarea mentalitatii companiilor din Romania.
Companiile cu viziune pe termen lung si care vor rezista in timp vad costurile cu utilajul mult mai holistic. 

Care este strategia pentru preluarea comercializarii marcii Sunward in Romania?
Cum decurge acest parteneriat inceput anul trecut?
Sunward a intrat puternic pe piata din Romania intr-un timp foarte scurt, fiind vorba de aproximativ un an. La momentul actual vanzarile de miniexcavatoare Sunward reprezinta aproximativ 10% din piata de miniexcavatoare din Romania.
Ne dorim sa devenim lideri de piata la categoria de miniexcavatoare. Ne-am propus sa facem cunoscuta marca Sunward si performanta miniexcavatoarelor clientilor din Romania. Ne dorim sa construim o poveste de succes deoarece utilajele sunt foarte performante si au un raport calitate pret foarte bun.
Suntem in cautare de dealeri regionali care sa dezvolte parte de vanzari si service.
Cei care au achizitionat pana acum miniexcavatoare Sunward, au facut aceasta alegere datorita fiabilitatii utilajelor, a garantiei de 3 ani  si probabil a celui mai bun raport calitate/pret de pe piata. De asemenea, in urma studiilor realizate si a feedbackului antreprenorilor cat si a operatorilor, Sunward exceleaza la viteza de sapare, forta de sapare si confortul operatorului. Sunward ofera cele mai bune conditii pentru operatori

Ce intrevedeti pentru piata de utilaje din Romania in anul 2018? Care sunt trendurile generale ale acesteia? Cum se inscrie Utilben in aceste trenduri?
Piata de utilaje de constructii din Romania incepe sa se specializeze.
Observam faptul ca cererea de buldoexcavatoare din Romania este in scadere. Conform datelor noastre, piata buldoexcavatoarelor se apropie de 40% din totalul pietei. Clientii incep sa se orienteze pe utilaje specializate precum miniexacatoare si incarcatoare frontale. Observam de asemenea ca scad numarul de vanzari la miniincarcatoare
Creste in schimb, piata de miniexcavatoare, datorata multor proiecte edilitare, fondurilor nationale si europene care sustin infiintarea de noi companii, dar si a schimbarii mentalitatii clientilor - un utilaj multifunctional nu inseamna neaparat si eficient.
Piata de utilaje este angrenata in mare masura de proiectele imobiliare. Insa in continuare avem nevoie de investitiile in infrastructura, aceasta din urma fiind principalul motor al vanzarii de utilaje.
La Utilben ne-am propus sa fim cu cel putin un pas inaintea pietei, fiind pregatiti pentru viitor. Consultam clientii cu privire la nevoilor lor specifice, la provocarile din afaceri la tipurile de utilaje cele mai potrivite pentru aplicatia lor.
Oferim servicii complete, rapide, adaptate nevoilor lor. Si aici ma refer la:
Oferim cea mai variata gama de utilaje din Romania, avem in acest moment peste 30.000 de oferte de utilaje disponibile la vanzare pe site-ul utilben.ro
Oferim garantie extinsa pana la 1 an pentru utilajele second hand
Orice oferta este primita de clienti in maxim 60 de minute
Acordam finantare in leasing in maxim 48 ore
Oferim posibilitatea de buy-back sau remarketing pentru utilajele vechi
Utilben a inregistrat in fiecare an cresteri seminificative ai indicatorilor de performanta.




Anul 2017 a fost cel mai bun an din punct de vedere al gradului de satisfactie al clientilor, al vanzarilor si al noilor colegi care s-au alaturat echipei.
Aceste rezultate ne dau incredere ca suntem pe drumul cel bun si ca suntem cu 1 pas in fata noilor tendinte.. Ca sa ne dezvoltam si sa devenim cei mai buni investim in continuu in digitalizare, dezvoltarea personala a colegilor din echipa,  parteneriate strategice, solutii unice pentru clienti, etc.
Doriti sa faceti din evenimentele de tip licitatii o traditie a Utilben in Romania? Cand preconizati desfasurarea urmatorului eveniment?
Credem cu tarie ca acest tip de eveniment poate crea un cadru perfect de cunoastere intre parteneri dar si de achizitie de utilaje la un raport calitate/pret foarte bun.
Credem ca si in Romania putem avea licitatii profesioniste de utilaje fara ca sa fim nevoiti sa ducem utilajele la licitatii in afara tarii. Credem ca putem crea un eveniment valoros la care sa isi doreasca sa participe si clienti din afara tarii.
Vrem sa ajutam clientii din Romania sa isi poata vinde usor utilajele vechi.
Am planificat urmatorul eveniment in luna septembrie a acestui an.
Ne dorim sa cream un hub (ecosistem) al pasionatilor de utilaje din Romania.

Ce parere aveti despre piata fortei de munca din Romania? Ce dificultati intampinati si care ar fi sugestiile pentru o fluidizare a cererii cu oferta?
Piata fortei de munca din Romania este una insuficienta, mai ales in piata constructiilor si a utilajelor.
Companiile sunt provocate sa devina tot mai bune in a atrage oameni competenti si de caracter. Companiile sunt provocate sa devina tot mai eficiente si productive pentru a putea sa ofere conditii excelente oamenilor.
Cred ca companiile care investest constant in dezvoltarea oamenilor, in cultura companiei, care au o viziune clara si stiu de ce fac ceea ce fac nu vor avea probleme cu forma de munca.
Provocarea principala o vor avea companiile care nu investesc constant in oameni, care nu au o cultura grozava care nu au valori si principii clar definite.
Este o provocare sa gasesti operatori buni, calificati, care sa opereze un utilaj la randamentul sau maxim. Avem dificultati in a gasii ingineri mecanici calificati si pasionati de utilaje.  
Cred ca este necesar sa  investim in educatie in mai multe programe de formare operatori, in programe de formare mecanici.
Ne-am propus sa constientizam copiii si parintii ca nu doar munca de birou poate fi sursa de satisfactie profesionala, ci si operarea unui utilaj sau repararea acestuia.
Ne-am propus sa investim in  actiuni de educare a pietei, prin descoperirea de catre copii si tineri a pasiunii pentru utilaje.

Anul XIII, nr. 151, sep 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018
 


 
 

PARTENERI