Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 150

Hiarom HSW-202 - o drezina adaptata cerintelor

24.08.2018
 Hiarom HSW-202 - o drezina adaptata cerintelor

Experienta acumulata de Hiarom in productia de echipamente feroviare destinate santierelor lumii a garantat comanda a trei drezine personalizate pentru Alstom, dintre care doua opereaza deja in Dubai. 

Santierul este in Dubai si vizeaza realizarea unei linii de metrou, de care se ocupa consortiul Expolink (Alstom, Acciona si Gulemark), cu termen de finalizare pe data de 5 mai 2020. Linia va avea 15 km (11,8 km suprateran si 3,2 km subteran), sapte statii si va uni Dubaiul de zona in care va avea loc Expo 2020. Cum termenul de livrare al proiectului este destul de scurt, constructorii si-au dorit numai echipamente noi, care sa garanteze un flux de lucru continuu, fara suprizele neplacute pe care le-ar putea furniza utilajele cu multe ore de lucru in spate. Si, asa cum s-a mai intamplat deseori in ultimii ani, Alstom a ales Hiarom ca furnizor pentru trei utilaje de tip „drezina” (doua deja livrate, unul in lucru, comandat ulterior). Acest lucru se datoreaza unui scoring tehnologic bun pe care compania romaneasca il are in organizarea interna Alstorm, la care s-a ajuns in urma experientelor anterioare, francezii apreciind calitatea echipamentelor plus a serviciilor post-vanzare. 
In plus, proiectul fiind pentru un metrou usor, este destul de restrctiv din punct de vedere al gabaritului. astfel ca echipamente similare existente in oferta standard a altor producatori nu se incadrau. Insa compania romaneasca are foarte multa experienta in proiecte custom, ceea ce i-a permis o competitivitate decisiva in fata unor producatori de serie.    




Mentenanta preventiva

Una din cerinte a fost timpul de interventie foarte scurt, de 72 de ore. Masinile sunt dotate cu cele mai moderne echipamente, inclusiv un sistem de diagnoza la distanta. Mai mult, pe baza informatiilor acumuate in urma utilizarii, specialistii Hiarom asigura si mentenanta preventiva, anuntand din timp beneficiarul despre eventualele interventii de servisare care ar trebui facute.  
Masinile HSW-202, realizate de Hiarom, sunt echipate cu macara si platforma de lucru la inaltime si sunt destinate activitatilor de electrificare si semnalizare, urmand a se ocupa de tot ce inseamna zona de fixare pe stalp, canale de cablu, cablurile in sine, senzorii si alte echipamente dedicate. Drezina poate tracta si doi vagoneti, care au fost incusi in comanda initiala, cu scopul de a transporta toate materialele de montaj gen canal de cablu, suporti etc., care apoi sunt montate cu ajutorul nacelei. In prima faza se ridica la inaltime si face montajul echipamentelor de fixare, apoi se pun role de cablu si se incepe desfasurarea cablurilor necesare - de putere, retelistica IT, GSM, semnalizare, iluminat. 
Drezinele nu sunt complet identice, fiind adaptate si unor anume tipuri de aplicatii. Prima dintre acestea dispune, pe langa nacela, si de o macara de provenienta Hiab, cu care se pot incarca in vagoneti diverse alte utilaje de lucru cu masa proprie de maxim o tona. A doua drezina are o nacela de dimensiuni mult mai mari, cu lungime de peste 4 metri lungime (si latimea de 2,5 m), care sa permita ridicarea canalelor de cablu. Ca o picanterie, cei de la Hiarom am cautat sa achizitioneze nacelele de la un producator specializat, doar ca unele cerinte mai neobisnuite ale beneficiarului, inclusiv gabaritul atipic al celei mari, au dus la decizia realizarii acestora „in house”. 

Realizare proprie

Pentru Hiarom, acest proiect aduce si o premiera: este primul echipament realizat in hala din Chitila pentru utilizare exclusiv feroviara, toate proiectele anterioare fiind hibride sina-sosea. Ca de obicei, utilajele sunt proiectate si realizate de Hiarom Invest. Printre furnizorii cu care au colaborat inginerii Hiarom pentru acest proiect se numara Perkins, (motor), Kawasaki (pompa transmisie) sau Brevini (reductoare si hidromotoare). 
Comanda pentru prima drezina a fost primita in luna noiembrie 2017. Testele finale s-au realizat in luna aprilie a acestui an, iar in prezent este in productie cea de-a treia unitate, cu termen de finalizare pana la sfarsitul anului. Cererea a fost pentru o capacitate de cinci locuri a cabinei.



 Dimensiunile acesteia sunt generoase, partial si datorita spatiului ocupat de motor si transmisie. In plus, aceasta este dotata cu aer conditionat, sistem audio modern sau camera video pentru mersul cu spatele. Masina a fost din start gandita pentru mediul dificil din Dubai: temperatura de operare de 55 de grade Celsius, umiditate crescuta etc. 
„In continuare, noile noastre facilitati din Dubai si Hong Kong devin puncte de reper in calendarul nostru anual de licitatii, iar noi suntem din ce in ce mai retinuti in a dirija spre alte companii vanzarile de marca pentru proprietarii de echipamente individuale. Pentru oricine nu a participat la una dintre licitatiile noastre, il incurajam sa vina si sa vada cantitatea si calitatea echipamentelor oferite de noi, profesionalismul si nivelele de neegalat ale serviciului si sprijinului oferite.”



Anul XIII, nr. 151, sep 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Supliment M&U, Aprilie 2018
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018

NEXT AUTO, Iunie 2018
 
NEXT AUTO, Iunie 2018
 


 
 

PARTENERI