Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 151

Dintotdeauna, regele soselelor: Mercedes-Benz ACTROS

16.10.2018
Dintotdeauna, regele soselelor: Mercedes-Benz ACTROS

In avanpremiera la prezentarea de la Salonul Auto de Autovehicule Comerciale IAA, care are loc in perioada 20 - 27 septembrie 2018, in Hanovra, Germania, Mercedes-Benz a dezvaluit in premiera mondiala pentru presa din intreaga lume, pe 5 septembrie, intr-o ambianta inedita in centrul Berlinului, in cadrul Serii Premierii, noul autovehicul emblematic al diviziei de camioane Mercedes-Benz: ACTROS. Ziua a doua a fost dedicata prezentarii in amanunt a noilor solutii tehnice implementate pe noul ACTROS si testarii autotractoarelor cu semiremorca pe circuitul de incercari al centrului Mercedes-Benz si pe drumurile din jurul Berlinului.

Text: ing. Valeriu BEZDEDEANU – Berlin, Germania

Noul Actros dispune de peste 60 de inovatii introduse in productia de serie, care imbunatatesc performanta vehiculului. Prin intermediul acestui vehicul, antreprenorii beneficiaza de eficienta sporita, iar soferii de un grad de confort nemaiintalnit pana acum, consumul de carburant a fost redus in mod semnificativ, iar siguranta si disponibilitatea vehiculului au crescut in mod considerabil. 

Noul Actros, de departe cel mai sigur, eficient si conectat autovehicul comercial greu de pana acum, se distinge prin:
- Confort sporit si siguranta ridicata: conducerea autonoma incepe cu noile sisteme Active Drive Assist, MirrorCam cu imagine panoramica, Active Brake Assist 5 cu sistemul de detectare a pietonilor imbunatatit, Traffic Sign Assist, noua frana de parcare electronica, noul Stability Control Assist disponibil si pentru remorci, noul sistem de iluminare si semnalizare luminoasa, Highbeam Assist, cu semnatura luminoasa caracteristica.
- Costuri reduse: cu pana la 5% mai putin carburant consumat pe drumurile nationale si pana la 3% mai putin pe autostrazi, pe distante lungi, datorita aerodinamicii imbunatatite, a sistemului avansat Predictive Powertrain Control si a unui raport nou al puntii spate.
- Disponibilitate maxima a vehiculului: datorita conectivitatii, a monitorizarii in timp real a starii tehnice a vehiculului si a sarcinilor de transport pentru antreprenori, prin intermediul integrarii complete a Fleetboard in cadrul vehiculului, toate procesele de intretinere si logistica pot fi organizate perfect, iar in caz de urgente un raspuns imediat nu va intarzia sa apara. 
- Confort sporit: post de conducere digital, optimizat din punct de vedere ergonomic, cu noul sistem Multimedia Cockpit ce usureaza munca soferilor, cu optiuni pentru un sistem „infotainment” contemporan, dar si un nou concept de iluminat interior.

„Noul Actros contribuie la productia de serie cu inovatii care, anterior, au fost prezentare doar pe autovehiculele concept: Active Drive Assist, Mirror Cam si o suita de alte inovatii menite sa transforme transportul rutier de marfuri intr-unul mai sigur, mai eficient si mai productiv.” Stefan Buchner, Director General la Mercedes-Benz Trucks

Toate sistemele de asistenta pentru autovehiculele Mercedes-Benz functioneaza tot timpul la capacitate maxima, dar mereu ii revine soferului responsabilitatea cu privire la monitorizarea conditiilor de trafic si drum. In tot acest timp, soferul beneficiaza acum de un spatiu de lucru pe deplin conectat, cu servicii digitale si sisteme de asistenta care pot fi folosite intuitiv, avand rolul de a-l sprijini sa opereze autovehiculul cat mai eficient. Iar noul Multimedia Cockpit si interfata complet actualizata intre sofer si vehicul reprezinta dovada perfecta.

Cel mai important sistem implementat pe Actros este Active Drive Assist. Spre deosebire de alte sisteme care functioneaza doar intr-un anumit interval de viteza, Active Drive Assist ii ofera soferului posibilitatea conducerii semi-autonome la orice viteza, pentru prima oara in cazul unui camion produs in serie. Noile caracteristici includ controlul activ lateral si o combinatie de control longitudinal si lateral pentru toate intervalele de viteza, imbinand informatiile primite prin radar si camere.

Active Drive Assist se bazeaza pe sistemele Proximity Control Assist cu functie stop-and-go si Lane Keeping Assist. Active Drive Assist activeaza franarea autovehiculului daca acesta se apropie prea mult de autovehiculul din fata si accelereaza pana cand limita de viteza stabilita este atinsa. De asemenea, ajuta autovehiculul sa mentina banda de rulare. In cazul in care autovehiculul paraseste banda de rulare in mod neintentionat, Active Drive Assist intervine si vireaza inapoi spre banda initiala. Pentru orientare pe banda de rulare, sistemul urmareste marcajele rutiere de pe ambele parti ale drumului, cu ajutorul unei camere. Situatiile in care conducerea semi-autonoma cu Active Drive Assist vine in asistenta soferului includ drumurile drepte, curbele line, traficul congestionat si traficul urban cu stationari si opriri frecvente.

In momentele in care vireaza independent in cadrul benzii de rulare, Active Drive Assist foloseste noul sistem de viraj Servotwin, cu asistenta electro-hidraulica. Atunci cand autovehiculul nu are activata functia de conducere semi-autonoma, Servotwin suplimenteaza cuplul de directie al soferului, cu un cuplu de directie aditional, sporind astfel confortul. Mai mult, acest aspect este de ajutor si in cazul unor manevre efectuate intr-un spatiu restrans.

Eficienta consumului de combustibil este asigurata si de sistemele Predictive Powertrain Control si Proximity Control Assist. Sistemul Proximity Control Assist furnizeaza informatii despre autovehiculele din fata, astfel incat sistemul inteligent de control de croaziera sa poata schimba optim treptele de viteza, pentru a folosi inertia autovehiculului intr-o maniera cat mai eficienta, iar Predictive Powertrain Control de pe noul Actros beneficiaza de noul Mod de Conducere Economy+, prin intermediul transmisiei automate PowerShift3, creata pentru un stil de condus mai eficient din punct de vedere al consumului de carburant. Programele de condus Standard/Eco/Power sunt incluse in dotarile standard.

Pe noul Actros, MirrorCam este o dotare standard ce asigura o vizibilitate mai buna pe 1800 si spre spate si o aerodinamica optimizata, fiind primul sistem de acest tip instalat in premiera mondiala, in productia de serie, pe camioane.

Inlocuind oglinzile conventionale, principale si pe cele cu camp larg de vizibilitate, sistemul MirrorCam functioneaza in intregime cu camere video si displayuri de 15 inch, cu rezolutie de 720 x 1920 pixeli, amplasate in interiorul cabinei, pe stalpii „A” ce incadreaza in lateral parbrizul. Sistemul ofera o vizibilitate imbunatatita considerabil, iar performantele sale sunt mult peste cerintele legale. In plus, liniile de distanta contribuie la o evaluare mai precisa a traficului din spatele camionului, iar linia suplimentara, care poate fi setata individual, de exemplu, pentru a arata partea din spate a semiremorcii camionului, face mai usoara manevrarea cu precizie a vehiculului. Pe langa cresterea sigurantei, renuntarea la oglinzile conventionale reduce consumul de combustibil, deoarece camerele digitale compacte ofera avantaje aerodinamice considerabile si, in plus, campul vizual spre inainte, pe 1800, este ameliorat in mod semnificativ prin eliminarea obturarilor de vizibilitate stanga – dreapta determinate de renuntarea la clasicele oglinzi retrovizoare.

Exclusiv pentru camioanele Mercedes-Benz, pe noul Actros este implementat sistemul de siguranta de generatia a 5-a Active Brake Assist, unic in ceea ce priveste functionalitatea si pe care nici un alt producator nu il ofera. Noutatea adusa de Active Brake Assist 5 este modul sau de functionare, bazat pe sistemul de radare si camere video. Printre alte caracteristici, sistemul se activeaza la viteze de pana la 50 km/h. In limitele sistemului, Active Brake Assist 5 se activeaza in eventualitatea in care o persoana traverseaza prin fata vehiculului, se indreapta spre vehicul sau spre banda acestuia, daca se detecteaza pericolul unei coliziuni cu vehiculul din fata sau cu obiect stationar, Franarea se efectueaza rapid, in trei etape: avertizare vizuala si sonora a soferului, urmata de franarea vehiculului cu o deceleratie de 3 m/s2,, iar daca soferul nu reactioneaza de loc sistemul declanseaza forta maxima de franare, pana la oprirea vehiculului, activand in acelasi timp luminile de avertizare.

O descriere mai detaliata si prezentarea altor sisteme de siguranta si confort implementate pe noul Actros, dar care se vor implementa si pe modelul Arocs, alaturi de scurte impresii despre modul cum se conduce noul Actros, vor fi detaliate in noul numar al suplimentului Truck Power. 
Anul XIII, nr. 151, sep 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018
 


 
 

PARTENERI