Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 152

Digitalizare 3.0. cu Industrial Access

14.12.2018
Digitalizare 3.0. cu Industrial Access
"Ati sunat la Industrial Access, cu ce va pot fi de folos?" se aude o voce placuta la telefon. Spun motivul pentru care am sunat, mi se pun cateva intrebari suplimentare atent alese si foar te in detaliu gandite, raspund si primesc imediat ajutorul dorit, cat si documentele necesare direct pe mail in timp real. "Va mai pot fi de folos cu ceva?" - ma intreaba vocea placuta. Nu mai doresc nimic momentan, sunt doar usor si placut surprinsa de atata operativitate si disponibilitate. Parca prinzi incredere in umanitate dupa asa o experienta! - Asa va incepe un prim contact cu modulul de AI – Artificial Intelligence – ce urmeaza sa fie implementat in call-center-ul de la Industrial Access pana la finalul acestui an.

Am stat de vorba cu Founder & CEO – Stefan Ponea , una din mintile cele mai forwardthinking din Romania, care ne-a povestit despre stadiul de digitizare implementat actualmente in companie, cat si despre viitoarea implementare a modulelor de AI.

Masini&Utilaje: De unde a aparut ideea digitalizarii?
Stefan PONEA: Nevoia de digitalizare a aparut in mod natural, in sensul in care procesam prea multe documente, prea multe date, existau neconcordante, datele nu erau consistente, mai devreme sau mai tarziu apareau erori. Atunci am decis sa cream un sistem in care toti participantii la proces: furnizori, clienti, angajati si asa mai departe, sa aiba acces la o varianta digitala a activitatii pe care o executa. Avem 14.000 de clienti: imaginati-va ca intr-un an facem in jur de 35.000 de miscari de utilaje, tur-retur, inlocuiri. Fiecare miscare de genul acesta este un job in sine si necesita o cantitate semnificativa de energie, timp, resursa umana – elemente pe care le optimizam la maxim folosind digitalizare. Odata ce un document este generat in sistem, toata lumea are acces la acel document online. Cand documentul este generat, este disponibil clientului, tehnicianului, transportatorului, personalului din back office/front desk. Absolut tot, in aceeasi forma, in acelasi fel.

Masini&Utilaje: Care este procedura de verificare a utilajului in cazul predarii-primirii acestuia de catre client/de la client?
Stefan PONEA: Verificarea se face digital de catre un tehnician calificat, conform cerintelor legale. In functie de utilaj, tehnicianul are o anumita calificare. Fiecare utilaj are o anumita secventa de pasi de urmat, conform manualului producatorului, care spune in mod expres care sunt verificarile obligatorii inainte de inceperea lucrului – procedura se numeste „daily check list”. In mod normal, legal, moral, social, cum alegeti sa spuneti, trebuie sa ne asiguram ca predam un utilaj functional clientului si ca omul care lucreaza cu utilajul, la randul lui, preia un utilaj functional. El personal verifica. Nu poate nimeni in locul operatorului sa verifice ceea ce ar trebui el personal sa verifice. Si aceasta procedura este digitalizata, rezultand un document digital in limba dorita: lucram cu documente in limba engleza, romana, bulgara si rusa, deoarece in tarile acestea avem contracte.

Masini&Utilaje: Ce anume contine si cum functioneaza aplicatia?
Stefan Ponea: Precizez in primul rand ca aplicatia este creata integral de Industrial Access in baza know-how-ului dobandit in ultimii 13 ani. Clientul poate sa-si vada in timp real toate cererile de oferta catre Industrial Access, toate echipamentele inchiriate de la Industrial Access, poate vedea istoricul oricaror activitati care au legatura cu Industrial Access, pe diferite perioade de timp - emiterea de facturi, toate tipurile de facturi, stadiul platilor, defecte aparute la masini cu poze si informatii GPS (pentru a atesta data, ora si locatia) care iti arata masina defecta, cat si dupa reparatie, se poate vizualiza devizul de lucrari, cu descrierea detaliata a lucrarilor efectuate, poate  fi vizualizat procesul verbal de predare, returnare, fisa de lucru. Toate informatiile de la contabilitate in legatura cu clientul sunt vizibile si pentru acesta, inclusiv confirmare de sold.

Masini&Utilaje: Sistemul preia si date despre functionarea masinii?
Stefan PONEA: Da, sunt preluate in timp real, prin sistemul GPS. Unele utilaje furnizeaza mai putine date, altele mai multe. La unele masini mai noi se poate citi magistrala de date si se pot vedea toate codurile de eroare, tot ce face operatorul in timp real. Avem in firma sisteme cu GPS care comunica cu masinile, de mai bine de 10 ani. Se furnizeaza automat locatia utilajului, dar si toata planificarea reviziilor. In fiecare dimineata la ora 7 este disponibil un raport care arata toate masinile in ordine descrescatoare a prioritatii interventiilor de mentenanta, in functie de numarul mediu de ore de functionare in ultimele 5 zile. Daca o masina functioneaza 24/24 ore si mai are 10 ore pana la prima interventie planificata, ea este mai importanta decat o masina care lucreaza 3 ore zilnic si mai are tot 10 ore. Toate aceste lucruri sunt automatizate si permit ca in loc sa avem 6 oameni in back office care sa faca programarile, cu erorile de rigoare, sistemul sa genereze automat programarile de intretinere. Lucrarile de intretinere se fac la client, de catre tehnicienii nostri. Pana sa avem implementat acest sistem, cu mai bine de 10 ani in urma, era foarte greu. Sunam mereu clientul sa intrebam cate ore de functionare are masina, pentru ca noi trebuia sa facem revizia. Acum, cu acest sistem, trimitem un mail clientului prin care il anuntam ca pe data X si la ora Y trebuie sa opreasca masina, iar noi vom fi la locatie pentru a face revizia. El trebuie sa ne asigure accesul la masina. Acum putem vedea cum a incarcat operatorul utilajul, cat a lucrat intr-un schimb sau in mai multe schimburi. Acum poti sa vezi absolut orice de la masina. Absolut toate aceste informatii sunt vizibile in sistemul nostru, iar cu noile generatii de GPS-uri sunt accesibile informatii similare celor transmise de un GPS integrat pe noile autoturisme. GPS este doar un canal de comunicare care contribuie la managementul utilajului. Sunt transmise informatii despre temperaturi, turatie motor, presiuni, tensiune curent, amperaj, alarme etc. Daca este transmisa o sesizare, automat sunt transmise si ultimele 5 inregistrari ale erorilor de pe masina si cand suna clientul noi stim deja ce s-a intamplat cu masina. Intr-un viitor nu prea indepartat, nici nu o sa mai asteptam sa sune clientul. Imaginati-va ca atunci cand ne este semnalata o alarma, vom putea sa vorbim direct cu operatorul masinii respective pentru a-l indruma ce sa faca. Din punct de vedere tehnic avem capabilitatea de a citi masina de la distanta si sa o integram in sistemul nostru. Imaginati-va ca sunt doua dimensiuni de digitalizare. O dimensiune statica, in care reactionam la ceea ce ne comunica sistemul (avem o activitate de tip reactiune). Cea de-a doua ne permite sa facem o activitate preventiva, adica putem citi datele masinilor, le punem intr-o baza de date (BIG DATA ANALYTICS), analizam si observam niste modele de comportament ale masinilor (ex. modelul 1234, intre 46 si 56 de ore de functionare, are o anumita eroare din cauza unei piese. Daca masina este la noi si mai are o ora de functionare pana atinge acest interval, ii schimbam piesa si astfel nu mai pierdem timp si bani cu deplasarea pentru a schimba piesa la client, iar clientul nu pierde timp pentru ca nu se defecteaza masina la el si astfel toata lumea este fericita). Acesta este nivelul la care noi vrem sa ajungem! Sa facem ceea ce se numeste mentenanta preventiva, cand se face o evaluare a datelor inainte de a se produce un defect. Celalalt nivel este cel actual, de mentenanta planificata, pe baza citirii orelor de functionare. Sistemul telematic de management al masinii implementat de constructor ii furnizeaza acestuia informatii ce il intereseaza in mod direct pe constructor, legate de fiabilitatea masinii, de frecventa de defectare, de garantii, de schimbarea furnizorilor de componente daca e cazul. Interfata constructorului este destul de diferita de interfata sistemului nostru pentru inchirieri. Interfata constructorului nu ne da acces la toti parametrii vizualizati si la toate codurile. Dar noi avem senzorii nostri implementati pe masina care ne furnizeaza si acele date la care nu avem acces direct si pe care noi le putem totusi extrage si prelucra automat cu algoritmii sistemului nostru. In principiu sistemul implementat de noi ne furnizeaza date care ne intereseaza din punct de vedere al celui ce inchiriaza masina. Producatorul nu are acces la datele sistemului nostru, decat daca ii dau eu voie. Putem lucra si off-line, dar suntem limitati de spatiul de stocare. Se poate stoca o zi de lucru, pentru a fi transmise informatiile la sfarsitul zilei prin reteaua GSM catre CRM. Trasabilitatea si transparenta asigurate de sistem sunt cu totul extraordinare, incepand cu preluarea masinii noi, trecand pe la fiecare client ce a inchiriat-o, cu toate documentele, de la procese verbale la sesizari, timpi de reactie la sesizari, locatiile, comenzile de lucru, pozele de la predare ori cu defecte, asigurarea mentenantei, toate vizibile in timp real clientilor si personalului de la Industrial Access. Aplicatia permite si urmarirea utilajului, daca utilajele sunt utilizate de altcineva decat clientul ce le-a inchiriat, daca functioneaza si in afara orelor de program, situatie in care este trimisa automat o alerta la centru si la client. Mai avem o aplicatie, MySmartFleet, cu care clientul isi poate gestiona flota proprie de utilaje, altele decat cel inchiriate de la Industrial Access, introducandu-le in acelasi sistem digitalizat de la Industrial Access. Totodata, se poate implementa sistemul de la Industrial Access pe utilajele proprii ale clientului sau inchiriate de la altii, astfel incat acestea sa fie si ele gestionate pana la nivel de service. Oferim gratuit clientilor fideli tableta cu softul siaplicatiile de lucru.

Masini&Utilaje: Care ar fi urmatorii pasi ai digitalizarii pe care ii preconizati pentru viitorul apropiat?
Stefan Ponea: Ca si urmator pas, dorim sa inseram module de AI – inteligenta artificiala - in activitatea noastra, probabil ca pana la sfarsitul anului vom avea un prim asistent digital. Vorbim aici de machine learning, cu niste parametri introdusi de noi, algoritmul principal de machine learning invata; cu cat ii furnizezi mai multe date, cu atat invata mai mult si da raspunsuri mai bune. Spre exemplu, putem programa o secretara care poate face treaba dintr-un call center. In loc sa ai presetate mesaje seci, iti raspunde o voce foarte placuta, nu iti dai seama ca nu este o persoana, te intreaba ce doresti, iar in functie de raspunsurile pe care le primeste, in limba pe care o selectezi, te ajuta ca si o secretara. In acest mod facem o singura cheltuiala care se amortizeaza in timp, nu mai avem de plata salariu, taxe, AI nu doreste concediu, nu exista factorul de eroarea umana, nu se imbolnaveste, este disponibila 24/24h, 7/7 zile etc. Acesta esviitorul digitalizarii Industrial Access.
Anul XIV, nr. 156, feb 2019
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

NEXT AUTO, Februarie 2019
 
NEXT AUTO, Februarie 2019

Trenchless Romania, November 2018
 
Trenchless Romania, November 2018

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 
 
 

PARTENERI